حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)
06 دسامبر 2017 - 14:11
شناسه : 4251
بازدید 605
20

جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ظهر امروز با حضور مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدی استاد حوزه و دانشگاه برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین سیدی با قرائت آیه 65 از سوره مبارکه نساء اظهار […]

ارسال توسط :
پ
پ

جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ظهر امروز با حضور مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدی استاد حوزه و دانشگاه برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین سیدی با قرائت آیه 65 از سوره مبارکه نساء اظهار داشتند : وظیفه ما در مقابل ائمه معصومین تسلیم شدن برابر تصمیمات آنهاست و ایمان یک سلسله اعمال جوارحی نیست بلکه باید اعمال را با التزام قلبی انجام داد و این پایه و اساس است و قلب را باید در پیشگاه خدا و پیغمبر تسلیم کرد .
ایشان با بیان حدیثی از حضرت امام صادق (ع) خاطرنشان کردند : اگر کسی همه اعمال الهی را انجام دهد ولی در برابر پیامبر تسلیم نباشد حتی اگر این تسلیم نشدن در دل شخص باشد و به زبان ظاهر نگردد ، این شخص از مشرکان خواهد بود .
حجت الاسلام و المسلمین سیدی با اشاره به افرادی همچون محمد ابن مسلم و عبدالله ابن ابی یعفور که از اصحاب معروف امام صادق (ع) بودند ، ایشان را از نمونه تسلیم شوندگان در پیشگاه امامان عنوان کردند .
ایشان ادامه دادند : همانگونه که باید در مقابل معصومین تسلیم باشیم باید در مقابل احادیث نیز تسلیم شویم .

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فهم بعضی آیات برای افرادی سخت است ، گفتند : با استناد به سفارش ائمه معصومین (ع) ، به هنگام نفهمیدن متن حدیث باید علت آن را از کم بودن علم خود بدانیم نه اینکه سریع ضعیف بودن آن را بیان کنیم .

ایشان ادامه دادند : فهم متن حدیث مهمتر از رد آن است و از قدیم الایام علما هنگام نفهمیدن مطالب احادیث اظهار عجز از فهم آن می کردند نه اینکه آن را رد می کردند .

حجت الاسلام و المسلمین سیدی در انتها با اشاره به شأن علامه طباطبایی و تلاشهای ایشان در شرح احادیث معصومین (ع) ، حضار را به مطالعه کتابهای حدیثی توصیه نمودند .

در ادامه این جشن ، حجت الاسلام رفیعی به مدیحه سرایی پرداختند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.