حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
آیت الله بنابی :  تمام اعمال ما در پیشگاه حق تعالی ثبت می گردند پس باید مواظب قلم ، نگاه و زبان خود باشیم
21 نوامبر 2017 - 20:11
شناسه : 4137
بازدید 645
26

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر دیروز در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب برگزار گردید . آیت الله بنابی با قرائت آیه 12 از سوره مبارکه یس (إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر دیروز در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب برگزار گردید .

آیت الله بنابی با قرائت آیه 12 از سوره مبارکه یس (إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ) اظهار داشتند : همانا خداوند شاهد اعمال ماست و ملائکه مدام در حال ثبت اعمال ما هستند .

ایشان با بیان اینکه مراد از فقره ( ما قدموا ) در آیه شریفه نوشته شدن تمام اعمال ماست به فقره ( آثارهم ) در آیه اشاره کرده و خاطرنشان کردند : مراد از آثار اعمالی است که آثارش می ماند ؛ خواه صدقه جاریه باشد و خواه سیئه جاریه .

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ادامه دادند : اعمالی همچون آباد سازی مساجد ، وقف اموالی همچون فرش به مساجد ، آباد سازی معبر مردم همچون پل و … از نمونه صدقه جاریه می باشند .

ایشان با بیان اینکه از دیگر صدقات جاریه می توان به نوشتن کتابی بخاطر خدا ، اشاره کرد ، گفتند : کتابهای شریف دینی که علمای وارسته اسلام از قدیم الایام اهتمام ویژه ای در نگاشتن آنها داشته اند از نمونه صدقات جاریه می باشند و نویسندگان در ثواب خوانندگان این کتب و عمل کنندگان به آنها شریکند .

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه مراد از سیئه جاریه انجام خلافی است که بعد وی تبدیل به سنت می گردد ، به نمونه هایی از آن اشاره کرده و اظهار داشتند : تا روز قیامت آن شخص در گناه مرتکبین آن سیئه شریک خواهد بود .

ایشان در ادامه با اشاره به فقره (أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ) ، اظهار داشتند : کتاب مبین کتابی است که تمام اعمال ما از ریز و درشت در آن نوشته شده و در لوح محفوظ خدشه ای وارد نشده و نخواهد شد و در روز قیامت تمام اعمال به ما نشان داده خواهد شد .

آیت الله بنابی در ادامه با بیان داستانی از یکی از علمای اصفهان و ماجرایی از جنگ خیبر به اهمیت توجه به حق الناس و سختی حساب و کتاب در روز قیامت اشاره کردند .

ایشان ادامه دادند : با توجه به فرمایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا که خطاب به یاران خود فرمودند هرکسی در ذمه اش حقی است در سپاه من نباشد ، حضار را به اهمیت حق الناس متوجه ساختند .

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با بیان ماجرایی از مرحوم شیخ محمدتقی آملی ، حضار را به اهتمام بر انجام مستحبات توصیه نموده و خاطرنشان کردند : باید توجه داشته باشیم که تمام اعمال ما در پیشگاه حق تعالی ثبت می گردند پس باید مواظب قلم ، نگاه و زبان خود باشیم .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.