حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
آیت الله بنابی: تهذیب و تربیت، ابزاری مهم در مسیر موفقیت طلاب است.
21 آگوست 2016 - 22:37
شناسه : 465
بازدید 649
20

مدیر حوزه علمیه بناب، تهذیب و تربیت را ابزار مهمی در موفقیت طلاب دانست و بر توجه مسئولان به این امر تاکید کرد. آیت الله بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب در آیین اختتامیه اجلاس مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه، با اشاره به راه کارهای تربیتی طلاب، ابراز کرد: برای اینکه در تربیت […]

ارسال توسط :
پ
پ
مدیر حوزه علمیه بناب، تهذیب و تربیت را ابزار مهمی در موفقیت طلاب دانست و بر توجه مسئولان به این امر تاکید کرد.

آیت الله بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب در آیین اختتامیه اجلاس مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه، با اشاره به راه کارهای تربیتی طلاب، ابراز کرد: برای اینکه در تربیت طلبه موفق شویم، باید از ابزار تهذیب و تربیت استفاده نماییم.

وی مباحث آموزشی را مدنظر قرار داد و  با اشاره به تغییری که در کتاب درسی “صرف” ایجاد شده، کتاب مذکور را برای تحصیل طلبه سطح یک مطلوب ندانست.

آیت الله بنابی با اشاره به تراکم و فشردگی دروس و برنامه ها در پایه های ابتدایی طلبگی، اظهار کرد: این در حالی است که طلبه می بایست در سال های اول بیشتر به ادبیات و معنویت بپردازد.

وی بر آشنایی طلاب علوم دینی به ویژه در ابتدای ورود به حوزه علمیه نسبت به عقاید و سپس اخلاق و سیاست و نیز آشنایی با انقلاب اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: درس و بحث بعد از این امور می تواند در تقویت مسیر طلبگی به افراد یاری رساند.

آیت الله بنابی در ادامه، تعیین محدوده درسی را یکی از مشکلات در برابر عمیق خوانی دروس دانست و گفت: می توان برای افرادی که قصد دارند تا دروس را تحقیق وار بخوانند، مشاوره با استاد، مباحثه و تکرار آن درس در هر روز به طور مشخص انجام شود.

وی همچنین، امتحان شفاهی را بسیار مهم خواند و ابراز کرد: امری مانند تحصیل به صورت جهشی، مسئله ای است که باید نسبت به آن بیشتر دقت شود.

مدیر حوزه علمیه بناب، توجه به چگونگی استفاده از گوشی همراه را مهم دانست که باید مورد اهتمام باشد.

 منبع: خبرگزاری حوزه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.