حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جواد باقری بنابی
08 سپتامبر 2016 - 18:13
شناسه : 774
بازدید 673
28

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جواد باقری بنابی در سلسه جلسات اخلاق در حوزه علمیه بناب: جلسه اول: ایشان به بیان حدیثی از پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله پرداخته و فرمودند: قال‏ جاء رجل إلى رسول الله ص فقال یا رسول الله ما العلم فقال الإنصات قال ثم مه قال الاستماع قال […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جواد باقری بنابی در سلسه جلسات اخلاق در حوزه علمیه بناب:

جلسه اول:

ایشان به بیان حدیثی از پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله پرداخته و فرمودند:

قال‏ جاء رجل إلى رسول الله ص فقال یا رسول الله ما العلم فقال الإنصات قال ثم مه قال الاستماع قال ثم مه قال الحفظ قال ثم مه قال العمل به قال ثم مه یا رسول الله قال نشره

مردى نزد رسول خدا (ص) آمد و گفت: يا رسول اللَّه علم چيست؟ فرمود: دم بستن و دل به سخن استادان دادن، گفت: پس از آن چيست؟ فرمود: گوش گرفتن، گفت: پس از آن چيست؟ فرمود: حفظ كردن، گفت: پس از آن چه؟ فرمود: به كار بستن، گفت: ديگر چه؟ فرمود: منتشر نمودن آن.

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جواد باقری با یادآوری ارزش علم و علم آموزی فرمودند برای رسیدن به علم راستین باید به ظرافت های آن که در بیان معصومین علیهم السلام بیان گردیده توجه نمود .

لذا رسول الله فرمودند برای رسیدن به علم اول باید سکوت کرد و خاموش بود بعد گوش فرا دادن و توجه به مطلب  و مرحله بعد حفظ کردن آنچه که گوش داده که این حفظ کردن نا به فرموده دیگر معصومین بهتر است با یاداشت کردن باشد .

این خطیب توانای خطه آذربایجان بیان داشتند خود بنده در حال حاظر هشتاد و نه مین جلد از دفتر یاداشت شخصی ام را در حال نگارش هستم که مطالب مهمی که میشنوم و میخوانم را یاداشت برداری میکنم تا حفظ و ثبت گردد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه توصیه کردند کتاب ارزشمند سیره پیشوایان را که در عصر حاضر برای دفاع از ولایت و امامت از ضروریات میباشد را مطالعه دقیق کنید.

مرحله آخر هم باید به فکر نشر معارف و علومی که یادگرفته ایم باشیم . طلبه باید به فکر نشر معارف دینی باشد ولو در جمع های کوچک و چند نفره فرصتی برای بیان احادیث پیدا کند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.