حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله سید حسن عاملی برگزار گردید
12 دسامبر 2017 - 19:29
شناسه : 4270
بازدید 642
17

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر امروز در محضر آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ، برگزار گردید . آیت الله عاملی با اشاره به شخصیت یک عالم آرمانی ، اظهار داشتند : عالم باید درمسیر علم و معرفت نفس قدم بردارد و این دو ، […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر امروز در محضر آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ، برگزار گردید .

آیت الله عاملی با اشاره به شخصیت یک عالم آرمانی ، اظهار داشتند : عالم باید درمسیر علم و معرفت نفس قدم بردارد و این دو ، بالهایی است که عالم بدان نیازمند است .
ایشان با اشاره به فرمایش آیت الله بروجردی که فرمودند صرف خوان باتقوا بهتر از کفایه خوان بی تقواست ، گفتند : این افراد وبال هستند که فقط به سمت علم رفته و از معرفت نفس غفلت نموده اند .
آیت الله عاملی در ادامه با بیان دلایل افت سیر و سلوک و تزکیه نفس انسان ، راه حل هایی را برای این مسائل بیان کردند .
ایشان با اشاره به اینکه معرفت و سیر و سلوک باید ریشه ای باشد ، خاطرنشان کردند : معرفتهای سطحی باعث میشود شخص تبدیل به خس و خاشاک گردد .
ایشان ادامه دادند : اگر معرفت بالا رود بکاء و تب و تاب نیز بیشتر می شود .
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ، استفاده از نفس های گرم علما و عبادت خالصانه را از دیگر راه های با لا بردن معرفت دانستند .
ایشان با اشاره به فرمایش مرحوم آیت الله مشکینی که هر مخالفت نفس مرحله ای از کمال نفس است ، اظهار داشتند : وارد شدن به فضای مسموم باعث دوری از رحمت و معرفت حق تعالی می گردد .
آیت الله سید حسن عاملی خاطرنشان کردند : معرفت زمانی معرفت کامل است که منجر به حب شود و این محبت تمام ناخالصی ها را از بین می برد .
ایشان اخلاص را از راه های معرفت دانسته و گفتند : کسانی که به جایی رسیده اند در این مورد نهایت تلاش خود را بکار گرفته اند .
امام جمعه اردبیل با قرائت فراز “الهی حققنی بحقائق اهل القرب ” از دعای عرفه ، به نهایت اخلاص حضرت أبا عبدالله الحسین (ع) اشاره کرده و یادآور شدند : این اخلاص در نهایت منجر به واقعه کربلا شد .
ایشان هضم شدن در محیط و تبدیل شدن عبادات به عادت را از نمونه تهدیدات راه سیر و سلوک دانسته و گفتند : این أمر باعث از بین رفتن عطش و بی قراری شده و شخص را از سیر و سلوک دور میکند .
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضعف در مراقبت ، از دست دادن فرصتهای زمانی و عملی ، بی اعتنایی به تنزل و مؤاخذه نفس ، غفلت از تهجد و غفلت از آسیب های زبان را از دیگر آفات سیر و سلوک برشمردند .
قبل این جلسه نیز نشست صمیمی آیت الله سید حسن عاملی با طلاب اردبیلی حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب برگزار گردید .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.