حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی
25 دسامبر 2017 - 17:20
شناسه : 4435
بازدید 591
23

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه بناب برگزار گردید . آیت الله بنابی با بیان اهمیت أمر به معروف و نهی از منکر به آیاتی همچون آیه ١٧ سوره لقمان و سوره عصر اشاره کرده و گروه آمرین به معروف […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه بناب برگزار گردید .

آیت الله بنابی با بیان اهمیت أمر به معروف و نهی از منکر به آیاتی همچون آیه ١٧ سوره لقمان و سوره عصر اشاره کرده و گروه آمرین به معروف را از نجات یافتگان دانستند .
ایشان در ادامه با اشاره به آیه 166 سوره اعراف به ماجرایی از بنی اسرائیل اشاره کرده و اظهار داشتند : گروهی از آنها أمر بمعروف می کردند و گناهکاران امت خود را از منکرات نهی می کردند و گروهی نیز کار خلاف را با توجیه انجام میدادند و گروهی نیز بی تفاوت بودند و طغیانگری عده ای و در مقابل ، بی تفاوتی عده ای دیگر در مقابله با آنها ، آن قوم را به ضلالت کشاند .
آیت الله بنابی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی از امر به معروف و نهی از منکر زدودن رذایل اخلاقی از جامعه است به مراحل آن اشاره کرده و خاطرنشان کردند : در ابتدا باید از ته دل رذیله بودن این عمل را باور داشته باشیم و هدفمان اتمام حجت و تأثیر گذاشتن باشد و در انتها در صورت ادامه یافتن آن عمل رذیله از سوی آن شخص باید به مقامات قضایی اطلاع دهیم .
ایشان سرلوحه قرار دادن اخلاق را در همه این مراحل لازم دانسته و به اخلاق و مهر ورزی ائمه معصومین همچون حضرت  نبی اکرم (ص) و حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) در هنگام امر به معروف اشاره کردند .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با اشاره به ماجراهایی از مرحوم مقدس اردبیلی و مرحوم شیخ محمد تقی بافقی برخورد آنان در امر به معروف و نهی از منکر را از الگوهایی برای آمرین به معروف برشمردند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.