حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 22 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1381 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی : عشق و علاقه به امام (ره) بود که مردم در ۱۵ خرداد 1342 عاشقانه در برابر طاغوت ایستادند
03 ژوئن 2017 - 10:42
شناسه : 3320
بازدید 629
23

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی برگزار شد . حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب در ابتدای خطبه‌ها به فیوضات و اعمال این ماه مبارک اشاره کرده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب در ابتدای خطبه‌ها به فیوضات و اعمال این ماه مبارک اشاره کرده و اظهار داشتند : رمضان تمرین عبودیت و درس اخلاق است و برجسته‌ترین اعمال این ماه به دست گرفتن نفسانیت های درونی انسان است .

ایشان سپس با اشاره به فرارسیدن ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد به بیان ویژگی‌های شخصیتی آن بزرگمرد پرداخته و افزودند : کمتر کسی مثل امام رضوان الله علیه است که تا این حد منشاء خیر و برکت و تحول باشد و تمام تحلیلگران زبده دنیا نیز در تحلیل عظمت و شخصیت این شخصیت بزرگوار در مانده‌اند .

خطیب جمعه شهرستان بناب ادامه دادند : امام راحل(ره) برای خدا قیام کردند ، برای خدا مقاومت کردند و برای خداوند قدم برداشتند و در مقابل ، خداوند نیز به ایشان همه چیز را عطاء فرمودند .

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی قرآنی حرکت کردن امام راحل(ره) را یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان دانسته و گفتند : آن مرد الهی به حدود الهی ملتزم بوده و به تفکرات سیاسی و انقلابی نیز مقید و ملتزم بودند .

ایشان با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) معمار اخلاق و همه خوبی‌ها بودند ؛ تصریح کردند : اخلاق علمی و عملی ایشان عبرت و موعظه بود، مع الأسف در زبان از اخلاق عملی امام راحل(ره) حرف زده ایم ولی در عمل راه دیگری را طی کرده‌ایم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خاطرنشان کردند : در مناظرات اخیر نامزدهای ریاست جمهوری حرف‌هایی که زدیم و موضع‌گیری‌ هایی که گرفتیم آیا راه امام راحل بود ؟

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی ادامه دادند : مرگ بر آمریکا را می‌گوییم ولی در مقطعی که خود وارد میدان رقابت می‌شویم در برخی جاها از آنها بدتر عمل می‌کنیم و من نمی‌دانم با اعمالی که در ماه مبارک رمضان انجام خواهیم داد ، توهین‌ها، اهانت‌ها و افتراهایی که بسته‌ایم، آیا خود را از این گناهان پاک و مبرا خواهیم کرد ؟

ایشان با بیان اینکه امام راحل قلب‌ها را تسخیر کرده بودند ؛ اذعان کردند : ایده و افکار ایشان در قلب‌ها موج می‌زند و عشق و علاقه به امام (ره) بود که مردم در ۱۵ خرداد 1342 عاشقانه در برابر طاغوت ایستادند و بقاء و دوام نظام ، مرهون قیام ۱۵ خرداد است .

امام جمعه شهرستان بناب با تأکید بر اینکه جریان حق دفن شدنی نیست ؛ تصریح کردند : جریان باطل نیز استوار نمی‌ماند و این از اصول قرآن است که جریان حق نسل به نسل جاوید و ماندگار خواهد بود .

ایشان در ادامه خطبه های نماز جمعه بناب با تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت یادآور شدند : مردم با رأی بیش از ۴۰ میلیونی خود سنگ تمام گذاشتند و در چنین شرایطی این حضور یک نوع معجزه بود و قطعاً قدرت های دنیا را مرعوب می کند و به خاطر چنین حضوری در صحنه و در زمان‌های حساس چقدر باید از ملت تقدیر و تشکر به عمل آید .

فارس / با تصحیح و اضافات

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.