حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس ستاد هماهنگی ائمه جمعه کشور در بناب
19 سپتامبر 2016 - 15:27
شناسه : 866
بازدید 596
24

حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس ستاد هماهنگی ائمه جمعه کشور روز دوشنبه 29 شهریور در شهرستان بناب و حوزه علمیه حضرت ولیعصر عج بناب حجت الاسلام تقوی در این دیدار با ایراد سخنرانی عظمت واقعه غدیر را تبیین نمودند و فرمودند : غدیر به عنوان یک واقعه تاریخی نبود که در بستر تاریخ مطرح […]

ارسال توسط :
پ
پ

حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس ستاد هماهنگی ائمه جمعه کشور روز دوشنبه 29 شهریور در شهرستان بناب و حوزه علمیه حضرت ولیعصر عج بناب

حجت الاسلام تقوی در این دیدار با ایراد سخنرانی عظمت واقعه غدیر را تبیین نمودند و فرمودند : غدیر به عنوان یک واقعه تاریخی نبود که در بستر تاریخ مطرح گردد و آینده گان هم به عنوان یک داستان و قصه آن را بخوانند بلکه غدیر یک جریان جوشان است که در بستر زمان سریان و جریان داره و باید دشت دلها را سیراب گرداند و فکر و فرهنگ و بینش را رویش گردد .غدیر اگر با این نگاه دیده شود هر روزمان غدیر باید باشد.

ایشان با تبیین واقعه غدیر اهمیت حجه الوداع و اتفاقات روز غدیر و خطبه غدیر فرمودند : هر جریانی یک لایه زیرین و یک لایه ظاهری دارد که برای درک صحیح از یک واقعه باید لایه زیرین آن را در نظر بگیریم.
با توجه به وقایع قبل از غدیر میبینیم رسول خدا در سالهای قبل و در ماه های قبل از حجه الوداع نگران حفظ اسلام و انقلاب رخ داده بعد از بعثت اسلام بودند.رهبر هر انقلابی نگران حفظ انقلاب و دست آورد های انقلاب هست .مبادا دیگران این انقلاب را بربایند و ببرند.

نسل اول انقلاب هم پیر میشوند و از دنیا میروند و نسل های بعدی روی کار می آیند ارزشها و دست آورد های انقلاب چگونه باید به نسل بعدی انتقال یابد. اگر ارزشها انتقال نیابد نیازی به جنگ نیست و انقلاب خود به خود از بین میرود.

نسل بعدی که باید میراث دار این انقلاب باشه چه ویژگی باید داشته باشد . باید بداند این انقلاب به راحتی به دست نیامده برای آن بهترین انسانها خون داده اند.

هر انقلابی با سه خطر روبروست که غدیر در برابر این تهدیدات و خطرات ایستاده .یک : تحریف – دو : تهدید – سه تحمیل

تحریف و استحاله یک انقلاب که جنگ نرم و بسیار سخت است. در زمان رسول خدا کسانی بودند که میخواستند تحریفاتی در اسلام ایجاد کنند.

رسول خدا برای مقابله با این تهدیدات در زمان حیات خود اقداماتی انجام دادند . در زمان رسول خدا دو اندیشه در مقابل هم قرار داشتند هر چند هر دو در کنار رسول خدا حضور داشتند. یک تفکر ،تفکر «حسبنا کتاب الله» است در مقابلش « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» است . «ان رجل لیحجر»  و  تخلف از سپاه عصامه از اقدامات اندیشه اول بود.

حکومت های بنی امیه و مروانیان حاصل این تفکر بود.

اینکه « والله یعصمک من الناس » پیغمبر اول معرفی نمیکرد جبرائیل رفت و برگشت فرمود بگو آنچه باید بگویی ، پیامبر از منافقین میترسید نه از جان خود ایشان از خطر نفوذ و تحریف میترسید .

پیامبر میفرمودند :من نسبت به آینده از پیشوایان گمراه میترسم. در اینچنین فضایی غدیر جلوه میکند .

پیامبری که به شدت نگران آینده بود علی را به مردم معرفی کردند . پیامبر با معرفی امامت علی نبوت خود را تمام کردند یعنی از باب ولایت علوی باید به مدینه علم نبوی رسید.

درس دوم از غدیر برای ما آینده نگری است ، ما باید آینده نگر باشیم برای آینده آماده باشیم شما طلاب آینده نگر هستید که با حضور در این حوزه مقدسه خود را برای آینده میسازید . وجود نعمتهای فراون در این حوزه مقدسه برادران بنابی برای منطقه و شما طلاب بسیار مغتنم است.این خاندان تمام عمر و سرمایه شان را برای تربیت طلاب گذاشته اند . حوزه علمیه بناب یکی از بهترین حوزه های کشور حوزه بناب حوزه ارزشمند قابل تاسی است و این با حضور و زحمات برادران بنابی صورت گرفته.

 

 

photo_2016-09-28_16-21-59

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.