حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
سیدی امام جمعه موقت بناب: با توجه به چالشی که در کشور با آن مواجه هستیم جز با وحدت حوزه و دانشگاه محقق نمی شود
14 دسامبر 2019 - 15:56
شناسه : 9376
بازدید 703
27

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر سیدی در خطبه های آئین عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته با بیان آیه ۱۱۹ سوره توبه و شرح تقوای سیاسی اظهار داشت: تقوای سیاسی بدان معنی است که انسان کاری را که بلد نیست و از عهده اش بر نمی آید نباید دنبالش برود. وی به ثبت نام بیش از […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر سیدی در خطبه های آئین عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته با بیان آیه ۱۱۹ سوره توبه و شرح تقوای سیاسی اظهار داشت: تقوای سیاسی بدان معنی است که انسان کاری را که بلد نیست و از عهده اش بر نمی آید نباید دنبالش برود.

وی به ثبت نام بیش از ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی مجلس اشاره کرده و افزود: پیامبر گرامی اسلامی در حدیثی به ابوذر غفاری فرمودند: «من شما را شخصیت بزرگوار، متقی و مؤمن می دانم اما در مدیریت فرد ضعیفی هستید مبادا مدیریت حتی دو نفر را به عهده بگیرید.

خطیب جمعه موقت بناب با اشاره به اینکه انتخابات تجلی اراده یک ملت است، گفت: انتخابات خیلی مهم است ولکن حفظ سلامت انتخابات از خود آن مهمتر است که اگر فضای انتخابات ناسالم باشد، نتیجه آن نیز ناسالم خواهد بود بنابر این اگر بخواهیم انتخاب سالم باشد، باید مراقب فضای انتخابات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی خاطرنشان کرد: برخی می خواهند با خراب کردن فضای انتخابات یعنی تخریب افراد، اهانت به شخصیت های مختلف به اهداف خود برسند، که این همان هدف دشمن و برخلاف سلامت انتخابات است.

وی همچنین افزود: کسی که پیرو ولایت فقیه است، باید بداند اگر سراغ هتاکی و بداخلاقی در انتخابات برود باید راه خود را از ولایت جدا کند و در چشم مردم نیز منفور و مطرود خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خطبه ها به ۲۷ آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: صحبت از وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ادغام این دو نهاد علمی نیست، بلکه با توجه به چالشی که در کشور با آن مواجه هستیم جز با وحدت محقق نمی شود و بحول قوه الهی این وحدت است که توطئه های خارجی را دفع و کشور را از شرّ توطئه ها حفظ می کند.

امام جمعه موقت بناب مشکل اساسی کشور را ضعف مدیریت دانست و گفت: از لحاظ نیروی انسانی در کشور مشکلی نداریم لکن برخی از آقایان به بلوغ فکری نرسیده اند که مدیریت کشور با دانش توأم با تخصص و تعهد انجام می شود نه با حرکات عوامفریبانه و پوپولیستی

وی تأکید کرد: جریانات اخیر در اثر سوء مدیریت، کشور را با چالش جدی مواجه کرده و بهانه دست دشمن داد؛ که اگر در امر افزایش چندین برابر قیمت بنزین ابتدا مردم را توجیه کرده و بعد اجرا می کردند و یا بصورت پلکانی اجرا می شد، این همه هزینه سرسام آور متوجه کشور و مردم نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به وعده های نصرت الهی یادآور شد: در مخمصه های اجتماعی تحمیل تحریم های ظالمانه همه جانبه، موج ایران هراسی در جهان که راه افتاده و دشمن هر روز در فکر توطئه جدید است؛ ما خیال می کنیم تمام راهها بسته شده اما در اثر صبر و استقامت خدا راه را باز می کند؛ چون ما فقط اسباب ظاهری را می بینیم ولی به اسباب باطنی آگاهی نداریم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.