حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
متن خطبه های نماز جمعه 21 تیر 1398 به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه بناب
21 جولای 2019 - 16:25
شناسه : 8440
بازدید 623
20

متن خطبه های نماز جمعه 21 تیر 1398 به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه بناب «وَأُدْخِلَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ ۖ تَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ» (ابراهیم ـ 23) دهه اول ماه ذی القعده الحرام در آستانه میلاد ولی نعمت جهان تشیع بخصوص میزبان […]

ارسال توسط :
پ
پ

متن خطبه های نماز جمعه 21 تیر 1398 به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه بناب

«وَأُدْخِلَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ ۖ تَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ» (ابراهیم ـ 23)
دهه اول ماه ذی القعده الحرام در آستانه میلاد ولی نعمت جهان تشیع بخصوص میزبان کریم ما اهل ایمان که علی الدوام در کنار سفره سراسر رحمت و نعمت و برکت آن بزرگوار هستیم، قرار گرفته ایم. ولادت هشتمین حجت الهی، حضرت ثامن الحجج ابوالحسن علی بن موسی الرضا علیه صلوات المصلّین من الاولین والاخرین را به ساحت قدس مولای کل ارواحنا فداه تبریک عرض می کنیم.
مع الاسف ما و مسئولین ما کمتر توجه دارند بر اینکه در این 4 دهه انقلاب تحت الحمایت حضرت بوده و هستیم؛ در جنگ و بعد از جنگ چه خطرات بزرگی که عنایت حضرت ثامن الائمه از کشور دفع شد و چه برکاتی با وجود تربت اقدس امام رئوف شامل حال این ملت شده است.
دعبل خزایی که در مدح و مرثیه اهلبیت اشعاری سروده بود حضرت در تتمیم سروده های دعبل فرمود: اضافه کن به اشعار خود «و قربطوس یا لها من مصیبةٍ ألحّت علی الاحشاء بالزمرات الی الحشر حتی یبعث الله قائماً یفرّج عنا الهمّ و الکروبات به بیان صریح حضرت در این بیت قبر و مضجع شریف حضرت علی رضا علیه السلام تا بعد از ظهور حضرت بقیة الله الاعظم ملجأ و مأوی و تکیه گاه خاص و عام خواهد بود.
دفع واقعه عظیم صحرای طبس از سر ملت؛ کسانی که از فاصله دور مشاهده کرده اند که نوری از ناحیه مقدسه قبر شریف حضرت ساطع شده و همه تجهیزات دشمن غافلگیر را خاکستر کرد و حمله شبانه دشمن نافرجام ماند.
مأمون آن دشمن حیله گر و پلید گر چه حضرت را با سوء نیت خبث سرسره از مدینه منوره تا نواحی خراسان کشیده و به شهادت رسانیده و خود جهنمی شد، اما بالاخره تربت پاک آن حضرت برای کل منطقه یک حصن حصین و پایگاه عبودیت و امروز سراپا خیر و برکت و مایه رحمت است و آن بقعه مطهره نقداً از بیوتی بشمار می رود که أذن الله أن ترفع و یذکر فیها اسمه
مأمون خلیفه عباسی یگانه مستکبر وقت و پیچیده ترین پادشاه عباسی با انواع حیله و شیطنت و خباثت حضرت ثامن الحجج را بظاهر دعوت و در واقع جلب و احضار نمود تا نقشه شیطانی خودش را پیاده ساخته و باصطلاح امروز هلال شیعی را در هم کوبیده و به سلطه و سلطنت خود قوام بخشد و برای ابد سر و سامان دهد و پادشاهی کند و از خطر قیام علویان در امان بماند.
امام علیه السلام بالاجبار دعوت را اجابت نمود. چون إن أفعال الأئمة معهودةٌ من الله تعالی؛ امام با درایت وحیانی خود نقشه شوم شیطانی را پوچ و خنثی فرمود.
لازم است فرزندان شیعه به این مسئله خوب توجه کنند تا دین و ایمانشان آبیاری شود. در جریان انتصاب ولیعهدی، مأمون با ترفند و شیطنت خاصی به یک نبرد خطرناک سیاسی بر علیه آل علی علیه السلام اقدام نمود تا ریشه تشیع را نشانه رود و به خیال خود چوب حراج بزند؛ و مانند یزید بن معاویه که در آن اشعارش اشاره می کرد لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء و لا وحی نزل
هم یزید و هم مأمون تمام سعی شان این بود که صورت مسئله را در جنگ قدرت تمام و القاء کند نعو بالله دین و قرآن و وحی اسلام و شریعتی در کار نیست. منتهی یزید تند و بی حساب و کتاب و برخلاف سفارش پدرش معاویه علیهم لعائن الله عمل نمود اما مأمون بسیار مدرن و هدفمند و روی نقشه دقیق پیش می رفت که اگر بتواند امام را ترور شخصیت کند و اگر نتوانست به قتل برساند.
امام علیه السلام با تدبیر الهی و هدایت وحیانی مأمون را در میدان نبرد پیچیده سیاسی که خود به وجود آورده بود، بطور کامل شکست داد و بنی عباس را برای ابد به زانو درآورد.
مأمون با یک طراحی ماهرانه و با یک نقشه دقیق و هدفمند و تمام شیطانی سرّی امام و حجت الهی را از حجاز به مرو کشانده بود تا حضرت را تحت عنوان ولیعهدی و قائم مقام اعلی حضرتی خلع قداست نموده و برای ابد ترور شخصیت نماید. حجت الهی را دنیاگرا، ریاست طلب و بوالهوس معرفی نموده و به اعتقاد و اعتماد مردم مؤمن نسبت به خاندان نبوت تیر خلاص زند.
امام رضا علیه السلام با هدایت الهی و با درایت رحمانی با اجتناب از مداخله در امور خلیفه جور و کناره گیری از تقویت بنیه طاغوت و گوشه نشینی در دربار مأمون همه طراحی ها و توطئه ها و نقشه های شیطانی خلیفه خود خوانده را پا در هوا و نقش بر آب نمود و همه حیله ها لو رفت.
بالاخره همه جوامع مؤمنین به حیله و دسیسه و ترفند و خدمه مأمون واقف شدند و خلیفه عباسی یعنی مدمون الرشید شیوه کار را عوض نموده و تصمیم بر حذف فیزیکی نمود و در کوتاه مدت حضرت ثامن الحجج را به شهادت رساند. سرانجام در همان مزبله و لجنزاری فرو رفت که خلفای پیشین او فرو رفته بودند و ملعون ازل و ابد تاریخ گردید.
مأمون کسی بود که در ابتدا خود را علوی و ولوی شیعه علی مقدس و موجه علم دوست و

ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بناب, [۱۹.۰۷.۱۹ ۱۷:۱۲]
مشروح خطبه های نماز جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه بناب

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ» (بقره ـ ۲۵۱)
۱- در همین دنیا قبل از آخرت خداوند ستمگران، گردنکشان را ادب می کند، سیلی می زند، در هم می کوبد. آنهم نه با سر و صدا و کرّ و فرّ، لشکرکشی آنچنانی؛ بلکه بی سر و صدا با یَد غیبی و یا بوسیله جمعی از عناصر با ایمان کمر گردنکشان طغیا را می شکند و خردشان می کند که اگر بحال خود رها شوند، ممکن است شیطنت و خرابکاری آنها آنچنان گسترده شود که همه حیات و حرث و نسل و کل روی زمین را به مخاطره انداخته و با مشکل مواجه سازند.
لذا این قدرت های شیطانی ارباب خوانده های جهان موجود که در شرق و غرب با آنها زندگی می کنیم، هر چقدر هم بمب اتم و سلاح اتم، کلاهک های کذایی مخرب و مرگبار انباشته وجمع آوری کنند، به مسابقه با یکدیگر به دردشان می خورد، برای تهدید یکدیگر یا بصورت آزمایشی و موردی محدود امکان پذیر است؛ اما اگر بخواهند بصورت فله ای این مهمات خطرناک را بکار گیرند، این شدنی نیست. خداوند چنین اجازه و اختیاری را به هیچ مخلوقی نداده و نخواهد داد. فواره گر بلند شود سرنگون شود.
در پیشگاه خالق هستی ظلم و جور و جفای هر ظالمی حدّ و حدودی دارد، وقت و وعده محدودی دارد که: «لا یستأخرون ساعةً و لایستقدمون» خداوند قاسم الجبارین، مجیر الظالمین، طاغوت شکن و ظالم برانداز است. «إنَّ ربَّک لباالمرصاد» (فجر ـ ۱۴) با اینکه سنت پروردگار در زندگی بشر اختیار و انتخاب است و جبری در کار نیست. «إنّا هدیناه السبیل إما شاکراً و إمّا کفوراً» (انسان ـ ۳)
مردم در انتخاب خیر و شرّ، نیک و بد راه سعادت یا شقاوت آزاد و مختار است، اما هنگامی که طغیان و شقاوت و جور و فساد سرریز نمود، و در حد برخلاف حکمت و مشیّت خالق هستی رسید و بالغ شد، خداوند جمع دیگری از بندگان خود را منبعث می کند و یاری می دهد تا جلو افساد و طغیان آنها را بگیرد و فتیله زیاده روی آنها را پایین کشاند. البته خداوند لشکرهای فراوانی در قبضه قدرتش دارد بطوری که همه ذرات جهان خلقت لشکر خداوند است. «وما یعلم جنود ربک إلا هو» (مدثر ـ 31) «ولله جنود السموات و الأرض» (فتح ـ 4 و 7)
همین حکمت و مشیت نیز یکی از سنن الهی و از الطاف و فضل و کرم پروردگاری است. در طوفان نوح، در غرق و نابودی فرعون و همه ستمگران مورد نظر تار و مار و درو گردید. در جریان طالوت و جالوت که در آیات قرآن آمده است، مدد غیبی آمد کرّ و فرّ و لسکرهای بی حدّ و حصر جالوت با عده کم مؤمنین در هم کوبیده شد.
در قصص قرآن درباره سایر انبیاء و اولیاء الهی قدرت و مددهای حکمت آمیز پروردگار بالعیان مشهود و تا انقراض عالم جاری و ساری است. «إن ربک لباالمرصاد» هر جا که شرایط ایجاب کرد خداوند همان خداوند است.
همه شما مؤمنین در انقلاب و بعد از انقلاب عجایبی را با چشم خود دیدید. در فرار شاه که همه قدرتهای غربی و شرقی طرفدارش بودند، اصلاً با محاسبات عادی غیرممکن بود که اتفاق افتاد. چون آمریکای آن روز بسیار مسلط بود، فرمان فرمای مطلق تمامی امور کشورهای منطقه را در قبضه داشت. بمانند امروز مفلوک و ذلیل و ضعیف نبود که یک دلقک به همه سیاستمداران مسلط شده از ترس میلیونها لنگه کفش دزدانه در تاریکی شب رفت و آمد کنند.
در حمله تمام عیار بیابان طبس همان حکمت و مشیت الهی، همان قدرت غیبی مستقیماً وارد عمل شده و هجوم دشمن را در نطفه خفه نمود و تا امروز به کم و کیف و اسرار آن احدی واقف نیست. «فجعلهم کعصفٍ مأکول» (فیل ـ ۵) «و مایعلم جنود ربّک إلّا هو» (مدثر ـ ۳)
در طول جنگ تحمیلی معجزات فراوانی رخ داد که از حساب و کتاب فراتر و سرافرازی به روز ایران اسلامی در برابر همه شیاطین از مصادیق آیه شریفه است. و خود معجزه است بلکه نفس بقاء جمهوری اسلامی اعجاز آمیز است. چون عملکرد روزانه بسیاری از خودمان نادرست و برانداز است. بی شکّ انقلاب را تا امروز خدا نگهداشته و نگه خواهد داشت. آیه شریفه از عجایب قرآن است. «و لو لا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الارض»
در جنگ 33 روزه لبنان، در جنگ ۲۲ روزه غزه و سه روزه اخیر غزه این ید غیبی و مشیت خداوند است که توسط چند جوان مؤمن و فداکار کار حمله تمام عیار اسرائیل تا دندان مسلح را متوقف نمود و فراری داده و مفتضح کرد. «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» (انفال ـ ۱۷)
این خداوند است که اینها را مرعوب نمود و ذلیل و زمین گیر کرد و گرنه حق یک شبانه روز به حریف شان و مهلت زنده ماندن و نفس کشیدن نمی دادند. چون «الکفر ملّةٌ واحدةٌ» هم عِدّه و هم عُدّه؛ هر چه اسلحه و مهمات ما داریم، آنها پیشرفته ترش را دارند. دریا دریا؛ اما آنچه که از پشتوانه و پشتیبان (مؤمنین و حزب الله) دارند و آها ندارند. لطف و مرحمت و قدرت خدا

ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بناب, [۱۹.۰۷.۱۹ ۱۷:۱۲]
است. «ذلک بأن الله مولی الذین آمنوا و أن الکافرین لا مولی لهم» (محمد ـ )
ماجرای اخیر هم ید غیبی و دست خدا بود؛ موشک بومی ساخت سپاه پاسداران این لشکر خدا، یک سلاح برتر و حربه پیچیده گران قیمت و اسرارآمیز شیطان بزرگ را در یک فضای نامتناهی هیچ . پوچ کرده و دشمن سراپا نخوت و تکبر و مستکبر غرق در زر و زور و تزویر را مات و مبهوت و لال و سردرگم کرد.
مقام معظم رهبری فرمود: هر جا مقاومت کردیم نصرت خدا آمد و ما پیروز میدان شدیم و هر جا به هر دلیلی سستی نمودیم و مقاومت نکردیم آنجا شکست خوردیم. و این بیان مقام معظم رهبری صریح آیه قرآن است «و إن تصبروا و تتقوا لا یضرکم کیدهم شیئاً»
مردم مؤمن! شیاطینی که ۴۰ سال است برای ملت ایران از هر نقطه توطئه و نقشه و حمله و هجوم کم نگذاشته و کوتاهی نکرده اند و در همه گزینه ها خائب و خاسر و شکست خورده و دستشان به جایی بند نشده، امروز با جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی گسترده و همه جانبه به مبارزه و مقابله با انقلاب شما وارد میدان شده اند. اینجا هم اگر شما مردم فهیم و مؤمن با هوش و صبور معقول و حساب شده و مضبوط و منضبط صبر، تحمل و مقاومت کنید، این امتحان و آزمایش را متحمل بشوید، قطعاً نصرت خدا، وعده خدا به سراغ تان خواهد آمد.
امروز آنکه وظیفه مسئولان و مدیران دولتی است، برای گره گشایی و خدمت رسانی به مردم شب و روز جهادی عمل کردن است، از خود عبور کردن و هر چه در توان دارند برای امرار معاش بخصوص طبقه ضعیف و آسیب پذیر جامعه باید سر از پا نشناسند، برای مردم مشکل گشا باشند، گره گشا باشند، برای تأمین آسایش مردم تلاش کنند.
و من تعجب می کنم در جایی که نه پرواز هست و نه فرود هست و نه مسافری وجود دارد، این چه حکم و دستوری است که خانه باغ های این مردم را دارند تخریب می کنند؟ این چه تصمیمی است که محیط آرام را بر هم می زنند؟ اینها چه برنامه هایی هستند؟ مگر بنا نیست مردم را اذیت نکنند؟ کار مردم را راه بیندازند؟ امیدوارم مسئولین معقول فکر کنند و معقول حرکت کنند و عاقبت اندیش باشند.
آنچه وظیفه آحاد مردم است این است که کالای ایرانی مصرف کنند گرچه کم کیفیت و گران باشد، جبهه و جهاد امروز این است که اسراف نکنیم، کمی قناعت بخرج دهیم، از شهوت خریدهای غیر لازم و غیر ضروری بکاهیم. در بعضی از خرج کردن ها و ساخت و سازهای غیر ضروری مدتی دست نگهداریم. و هر کس هر چه دارد در چرخه اقتصاد کشور بکار گیرد.
قطعاً و مسلماً آن وقت طبق وعده های قرآن «و لا تهنوا و لاتحزنوا و أنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین» (آل عمران ـ ۱۳۰) مشکلات خود بخود فروکش خواهد نمود. همه توطئه ها، دشمنی ها را خداوند برطرف خواهد فرمود. به ما وعده داده اند شما پیروزید، شما برترید، شما ماندگارید. همه این قدرتهای توطئه گر رفتنی هستند.
سعادت و عزت و شرف از آن شما مؤمنین صبور و مقاوم خواهد بود. «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أن الأرض یرثها عبادی الصالحون» (انبیاء ـ ۱۰۵)؛ قطعاً بدانید همه این قدرتهای مؤذی و دردسر ساز و تجاوزگر زباله دان تاریخ هیچ و پوچ و دفن خواهند شد. «إنّا اننصر رسلنا والذین امنوا فی الحیاة الدنیا و یوم یقوم الاشهاد» (غافر ـ ۵۱)

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.