حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
مراسم افتتاحیه سالتحصیلی 97-96 حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب
06 سپتامبر 2017 - 15:26
شناسه : 3826
بازدید 730
20

مراسم افتتاحیه سالتحصیلی 97-96 حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ظهر امروز در سالروز ولادت امام علی النقی (ع) با حضور آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ، اساتید ، مسئولین و طلاب این مدرسه علمیه برگزار گردید . در ابتدای این مراسم قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری […]

ارسال توسط :
پ
پ

مراسم افتتاحیه سالتحصیلی 97-96 حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ظهر امروز در سالروز ولادت امام علی النقی (ع) با حضور آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ، اساتید ، مسئولین و طلاب این مدرسه علمیه برگزار گردید .

در ابتدای این مراسم قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب حوزه های علمیه استان تهران در قالب کلیپ تصویری پخش گردید .
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آتش زر با بیان حدیثی از حضرت امام جواد (ع) مبنی براینکه هر انسانی به توفیق ازسوی خدا ، واعظ درونی و قبول نصیحت دیگران محتاج است ، حضار را به جهد و تلاش در راه کسب این سه خصلت توصیه نموده و به پیشواز فرمایشات آیت الله بنابی رفتند .
آیت الله بنابی در ابتدای بیانات خویش با تلاوت آیه 122 سوره توبه به یکی از وظایف حوزویان مبنی بر آگاه سازی و انذار مردم اشاره کردند .
ایشان در ادامه با اشاره به تاریخ اسلام و شیعه ، اظهار داشتند : از ابتدا اسلام و تشیع تا این اندازه در قدرت نبود بلکه در سیر تاریخی امامان معصوم و فقها برای شکل گیری این جامعه اسلامی زحمت کشیده اند و با اینکه اسلام و تشیع در مملکت طاغوتیان بود ولی اکنون تشیع اوج گرفته و تمام محاسبات شرق و غرب را به هم زده است .

آیت الله بنابی خاطرنشان کردند : اکنون فرقه هایی با نام معنویت ایجاد شده و این طلاب و علما هستند که باید در مقابل این فرقه ها بایستند و این عمل مستلزم کسب علوم است .
ایشان ادامه دادند : دشمن در حال نفوذ در بین مسلمانان است و طلاب باید در برابر این نفوذها مقابله کنند .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) با بیان اینکه باید شاکر خدا باشید که در چنین زمانی طلبه شده اید ، یادآور شدند : انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه عزت داده و جایگاه تاثیر گذار آن را به همگان نشان داد .
ایشان اظهار داشتند : بالاترین شغل شغل انبیاست و این مرتبه وجودی بدون طهارت نفسانی ، معنوی و … به جایگاه اصلی خود نخواهد رسید .
آیت الله بنابی در انتهای فرمایشات خویش توصیه هایی را نسبت به حضار متذکر شدند .

در انتهای مراسم حجت الاسلام و المسلمین اصغری به نمایندگی از اساتید حوزه بناب از تلاش های شبانه روزی مسئولین حوزه در راستای برنامه ریزی و اداره مدرسه قدردانی نموده و حجت الاسلام مطهری معاون آموزش حوزه بناب تذکراتی را در خصوص مسائل آموزشی نسبت به طلاب بیان داشتند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.