حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
مشروح خطبه های نماز جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه بناب
03 آگوست 2019 - 9:50
شناسه : 8510
بازدید 577
22

بسم الله الرحمن الرحیم « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» (آل عمران ـ ۱۳۹) در راه خدا و امور دین و ایمان و مصالح و منافع دنیوی و اخروی تان خستگی و سستی نورزی   د و غم و اندوه به خود راه ندهید، شما بالا و برترید اگر مؤمن راستین […]

ارسال توسط :
پ
پ

بسم الله الرحمن الرحیم
« وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» (آل عمران ـ ۱۳۹)

در راه خدا و امور دین و ایمان و مصالح و منافع دنیوی و اخروی تان خستگی و سستی نورزی

 

د و غم و اندوه به خود راه ندهید، شما بالا و برترید اگر مؤمن راستین باشید. نفس ایمان اگر ریشه دار باشد تعیین کننده و سرنوشت ساز است، با وجود ایمان شکستی در کار نیست، هر چه پیش آید خوش آید.
قرآن می خواهد مؤمنان واقعی پا در رکاب با مخالفت ها و مزاحمت های دشمنان و آسیب ها و حوادث و ناملایمات سر راه حق پنجه نرم نموده و بدون سستی و خستگی و ناامیدی مبارزه کرده و بنیه های معنوی و اعتقادی خود را تقویت نموده و آبدیده شوند، تا به امت اعلون و جامعه برتر و تفوق مطلق دست یابند. و بی تردید جهت رسیدن به این درجه اعلی و آرمان بلند و نیل به این جایگاه رفیع مورد نظر قرآن کریم باید عزم ها را جزم و همت ها را چند برابر و مردانگی ها را تقویت نمود.
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «خیرالهمم اعلاها» بهترین همت ها عالی ترین آن است. «قدر الرجل علی قدر همته» قدر و شأن و منزلت انسان را کم و کیف همت او رقم میزند. (قصار ۴۷)

 

نه فخر و نازیدن و بالیدن به استخوان های پوسیده، نه رسم و رسوم و نیاکان پرستی های پوچ و بیهوده؛ هنر آن است که انسان محصول کشت خود را برداشت نموده و خود مردانگی را به نمایش بگذارد و درس آموز عزت و شرف آیندگان باشد. گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟
ملتی به دنبال استقلال و سرافرازی و اوج در قله های فضل و کرامت است، باید آستین همت و مردانگی به کمر بسته با صلابت و شجاعت و مقاومت تلخی ها را بجان خریده و با اعتماد به نفس و خودباوری موانع را برکنار و بن بست ها را بشکافد.
امیرالمؤمنین (ع) فرمود: «هم الرّجال تقلع الجبال» همت مردان است که کوه ها را از بن و بیخ می کَند. چنین مردانی باید از استعدادهای درونی و بومی و از نعمت های خدادادی موجود بهترین استفاده ها را نموده و تهدیدهای پیش آمده را تبدیل به فرصت نماید تا به جامعه عالی و رتبه اعلون مورد نظر قرآن نایل آید.
آنگاه ذلت و نکبت و زبونی از سر راه چنین ملتی رخت برمی بندد و دیو پلید تن پروری، روزمرگی، پست فطرتی، تنگ نظری و کوته فکری از سر راه چنین جامعه زنده و پویا و پرمغز دور می شود. در جایگاهی قرار می گیرد که که تاج کرامت و فرشته سربلندی و عزت و رفعت و استقلال برای چنین امتی خودنمایی می کند و به جایگاه اعلون مورد نظر وحیانی نایل می آید.
انقلاب اسلامی ایران بی شک و تردید یک رخداد عظیم و برکات رحمانی و انفجار نور بود که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به وقوع پیوست. یک نهضت بی بدیل و یک خیزش بی نظیر و یک تحول عمیق دینی و سیاسی بی مانندی بود که بدست انسان ربانی، بلند همت، یک رامرد علم و عمل و عدالت و تقوا بمانند خمینی کبیر رضوان الله علیه و یاران صدیق و سخت کوش و با وفایش شکل گرفت که کل نقشه های راه شیاطین و ابرقدرت ها را درب و داغون و به هم ریخت و سرنوشت کل بشریت را در آستانه تحوّل بسیار عالمگیر قرار دارد و از طلیعه همان انفجار ورق بر له مظلومان و مستضعفان برگشت و به تدریج و روز به روز پیش مقدمه به قدرت رسیدن حاکمان صالح و علامات و نشانه های وعده های قرآن خودنمایی می کند.
«و نرید أن نمنّ علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» (قصص ۵۵)
این قیام عظیم و انفجار نور بود، برکت های متوافر و متکاثر با خود آورد که قابل شمارش نیست، نوری که ۴۰ سال پیش در ایران زمین تلألؤ کرد. امروز اقصا نقاط جهان را درنوردیده است و قویّاً تحت الشعاع داشته و متأثر نموده است. نهضت الهی و اسلامی مردم ایران قلوب و دلهای بسیاری از سرتاسر جهان را بسوی خود کشانده و مجذوب خود نموده است.
انقلاب منحصر بفرد شما مردم سرزمین شیرمردان موانع بزرگی را از سر راه خود کنار زده و قله های بلندی را تسخیر نموده و دژهای مستحکمی را تاکنون فتح کرده است که به عقل و درک و مخیله ها نمی گنجد.
شما ملت ایران قبل از انقلاب در دوره شاهنشاهی به حساب موقعیت جهانی و آبروی

 

بین المللی در چه سطحی قرار داشتید؟ اصلاً چه عددی بودید؟ چه حقارتها، چه اهانت ها، چه بدبختی ها، تو سری خوری ها که نصیب ملت ما نگردید؛ و امروز به برکت انقلاب و به یُمن نظام مقدس جمهوری اسلامی در چه جایگاهی قرار گرفته اید؟
«شهد الامام بفضله حتی العدا و الفضل ما شهدت به الاعداء” کارشناسان کله گنده مخالفان نظام صریحاً می گویند و نظر می دهند، آمریکائیها در برابر اعراب ادای شیر را درمی آورند و در برابر جمهوری اسلامی بمانند خرگوش رفتار می کنند.

مروز در سطح جهان نام ایران و ایرانی میدرخشد و با فخر و فخامت و سربلندی و عزت سر زبانها افتاده، ستون های حساس خبری جهان را به خود اختصاص داده و خبرهای سربلندی و سرافرازی شیرمردان سپاه نظام اسلامی در رأس اخبار بین المللی قرار گرفته است.
نخبه های مردم آمریکا می گویند ای کاش ما هم رهبر دینی بمانند رهبر ایران داشتیم، قدرتهای مستکبر که تا دیروز مطلق العنان بودند و هیچ حریفی را در برابر خود تحمل نمی کردند، امروز در برابر فرزندان شما مردم نجیب و دشمن شناس قدرت میدان داری را از دست داده بمانند خرگوش عمل می کنند.
اینها را نباید دید؟ فقط قیمت مقطعی کالاها را می بینیم، داد بزنیم قیمت دلار و طلا چنین شد، قیمت گوشت چنان شد؟ انسان باید تلخی بچشد، و ناراحتی ها ببیند.
قدرت و صلابت فرزندان الهی و انقلابی شما مردم مؤمن و حق شناس در کل منطقه زلزله و ولوله به راه انداخته که هر روز سیل میانجی گران از اقصا نقاط جهان برای نجات متجاوزان از چنگ و قهر شیرمردان و لشکریان ولایت به کشور شما سرازیر می شوند و همه به التماس افتاده اند.
اینها حقایقی موجود و نقد است که بنده به سمع تان می رسانم و عمق و حقیقت مسئله بسیار بالاتر از اینهاست که قدرت های قاهر و بی معارض جهانی را شوکه و قدرت تصمیم گیری را از آنان سلب نموده است و هر روز یک نوع حرف زده و ضد و نقیض موضع می گیرند. همه این اتفاقات عظیم هنوز در گام اول بوده که اتفاق افتاده با رهبری داهیانه این مرد عظیم الشأن و با همدلی، همراهی، همگامی و همکاری شما مردم نجیب، فیهم و صبور و همه اینها نشان از تحقق وعده تخلف ناپذیر قرآن است.
«و إن تصبروا و تتّقوا لایضرکم کیدهم شیئاً و لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الأعلون إن کنتم مؤمنین»
همه این دستاوردها در چله اول و در گام اول بوده و البته غیرقابل انکار است این که تا حال بسیار مشکلات بزرگی هم نظام و هم شما مردم از سر گذرانیده و تحمل نموده و از بحران ها و طوفان های سهمگین عبور نموده اید و انشاءالله در گام دوم راه های باقیمانده آسان خواهد بود.
نقداً گرفتاری های بزرگی نیز متوجه نظام و مردم انقلابی ایران است و این طبیعت و لازمه همت بالا و هر کار بزرگ است. «و من بلغ العلی سحر اللیالی» همت عالی و مقصد اعلی و کار بزرگ سرمایه بزرگ لازم دارد.
بهشت را به بهاء می دهند نه به بهانه
نابرده رنج گنج میسر نمی شود
هر روز یکی را تحریم می کنند، اخیراً هم آقای ظریف وزیر امور خارجه را تحریم کرده اند. نمی دانند چکار دارند می کنند، خودشان را گم کرده اند. این طرف از صلح سخن می گویند، از آشتی صحبت به میان می آورند، آشتی گر می فرستند؛ از این طرف هم تحریم می کنند، تهدید می کنند. دیوانه وار خودشان را در مقابل فرزندان قرآن به این دیوار و آن دیوار می زنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.