حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
نشست صمیمی آیت الله مقتدایی با معممین نیمه شعبان سال 1396
11 می 2017 - 20:45
شناسه : 3238
بازدید 618
24

نشست صمیمی آیت الله مقتدایی با معممین نیمه شعبان سال 1396 عصر امروز با حضور امام جمعه شهرستان بناب و مدیریت حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید . آیت الله مقتدایی در ابتدای فرمایشات خویش شب نیمه شعبان را یکی از شبهای بزرگ اسلام دانسته و آن را تالی تلو شب قدر معرفی کردند […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشست صمیمی آیت الله مقتدایی با معممین نیمه شعبان سال 1396 عصر امروز با حضور امام جمعه شهرستان بناب و مدیریت حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید .

آیت الله مقتدایی در ابتدای فرمایشات خویش شب نیمه شعبان را یکی از شبهای بزرگ اسلام دانسته و آن را تالی تلو شب قدر معرفی کردند .
ایشان در ادامه با بیان اینکه مسیر طلبگی طبق بیان روایات یک توفیق و نعمت الهی است ، خاطرنشان کردند : شاید یک کار خیری که  شما یا والدین و یا اجداد شما انجام داده مورد قبول خدا واقع شده و توفیق طلبه شدن را پیدا کرده اید .
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه إن الله یحب بغات العلم (طالبین دین) عنوان کردند : طالب علم شدن نعمت بزرگی است که موجب محبوب خدا واقع شدن میگردد و موجب نیل به سوی توفیقات خواهد شد .
ایشان با بیان روایت دیگری از ائمه معصومین (ع) با بیان اینکه کسی که به سوی طلب علم حرکت کند این قدم ها برای او طلب مغفرت میکنند ، به اهمیت این مسیر اشاره کردند .
آیت الله مقتدایی با ذکر آیه کریمه لإن شکرتم لأزیدنکم خاطرنشان کردند : پس باید شکرگزار این نعمت باشیم و شکر مناسب با این نعمت جدیت در تحصیل می باشد ،
پس باید تمام جدیت را به کار گرفت و هیچ کلمه ای را در تحصیل علوم دینی مهمل نگذاریم و این سنت مباحثه ، پیش مطالعه و پس مطالعه از راههای جدیت در تحصیل است و این راه و روش علما از قدیم الایام بوده است .
ایشان ادامه دادند : در کنار جدیت در تحصیل, بحث اخلاق یکی از بحث های مهم است و اینکه امام راحل به آن مقام رسید با جدیت در تحصیل, نظم, زمان شناسی ایشان صورت گرفت .
عضو جامعه مدرسین حوزه های علمیه در ادامه داستانهایی را از نظم و زمان شناسی امام راحل بیان فرمودند .
ایشان تاثیر نفس امام راحل را برگرفته از رعایت این امور دانستند .
آیت الله مقتدایی در انتهای فرمایشات خویش با بیان حدیثی از امام صادق (ع) با بیان اینکه اگر در دین دارای ورع و تقوا ، راستگویی امانت داری و حسن اخلاق باشد به آن شخص جعفری می گویند و امام نیز از شما و عملتان مسرور خواهند شد و اگر خلاف اینها رفتار شود گرفتاری و بلای عامل آن کارها به امام نیز خواهد رسید و این ننگ و عار است و به آن شخص شاگرد امام صادق خواهند گفت ، پس اگر ما شاگرد مکتب امام هستیم باید کاری کنیم که ایشان از ما راضی باشند و این لباس روحانیت را باید قدر بدانیم .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.