حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
گرامیداشت روز شهید
14 مارس 2017 - 9:50
شناسه : 2807
بازدید 619
27

گرامیداشت روز شهید دوشنبه شب با حضور مهمانان ویژه و تعدادی از مسئولین شهر در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب برگزار گردید . در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین ولایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در شمالغرب کشور به ایراد سخنرانی پرداختند . ایشان در ابتدا به مقام معنوی شهدا اشاره کرده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

گرامیداشت روز شهید دوشنبه شب با حضور مهمانان ویژه و تعدادی از مسئولین شهر در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب برگزار گردید .

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین ولایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در شمالغرب کشور به ایراد سخنرانی پرداختند .

ایشان در ابتدا به مقام معنوی شهدا اشاره کرده و درک آن مقام را غیر ممکن توصیف نمودند .

حجت الاسلام و المسلمین ولایی با اشاره به آیه <و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله أمواتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون> و زیارت نامه ها مفهوم شهید را مفهومی عام دانسته ولی فقره ی قتلو فی سبیل الله را بیان خاصی برای اختصاص حیات برای کشته شدگان در راه خدا دانستند .

ایشان خاطر نشان کردند : با توجه به روایات روشن میگردد که فقط شهدا می توانند به دنیا برگردند چون لذت پرواز را کشیده اند .

ایشان در ادامه افزودند : واژه أحیا که وجه مشترک آیات و روایات است ، نشان از تسلط شهدا به این عالم بوده و دلیل تأکید خدا بر این واژه نهایت توصیف شهداست چون که یکی از صفت های خود اوست و لکن ما انسان ها از درک آن عاجزیم .

ایشان راه بقای دین را گرامیداشت شهدا دانسته و افزودند : اگر خدشه ای به این آرمان وارد شود شاهد فنای خود خواهیم بود .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در شمالغرب کشوربا اشاره به اذعان دشمنان به ذکاوت مقام معظم رهبری و با بیان فرمایشی از ایشان مبنی بر اینکه مظهر قدرت ایران شهدا هستند ، خاطر نشان کردند : عزت فقط در راه شهداست و عزت ایران نیز از همان راه است و آنها طبق بیان احادیث امنای عالمند و امنیت ایران نیز از شهدا و از زنده بودن تفکرات شهداست پس ما نیز باید از مبلغان راه شهدا باشیم .

ایشان اظهار داشتند : غربی ها بر این مطلب اذعان دارند که تفکرات ایرانی ها زندگی بر طبق زندگی شهداست و این قدرت ایران است و تلاش دشمنان برای از بین بردن نظام اسلامی است ولی شهدا به ما آموخته اند که حزن و خوف را از زندگی برداریم ، پس باید از این سرمایه ی تمام نشدنی استفاده ی کامل را ببریم .

حجت الاسلام و المسلمین ولایی با بیان اینکه طبق فرمایش قرآن باید تا می توانیم قوی شویم در غیر اینصورت شکست خواهیم خورد ، افزودند : موتور این انقلاب روحیه ی انقلابی مردم است پس نباید اظهار ضعف کنیم و باید فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهیم .

ایشان در پایان فرمایشات خویش با تجلیل از حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ، این مدرسه را مدرسه ای انقلابی و پرورش دهنده ی روحیه ی انقلابی و ایثارگری دانستند .

در ادامه ی جلسه حاج مهدی خادم آذریان مداح اهل بیت کشوری به مداحی پرداختند .

در انتها ، خانه شهید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) که یادواره 76 تن شهید این حوزه مقدسه می باشد افتتاح گردید .

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.