حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
آیت الله بنابی : انجام گناه صغیره و اصرار بر انجام آن روحیه انسان را ضعیف کرده و معنویت را از بین می برد و باعث مرتکب شدن به گناهان کبیره می گردد
24 اکتبر 2017 - 11:25
شناسه : 4007
بازدید 610
26

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر دوشنبه در محضر آیت الله بنابی برگزار گردید . آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی در جلسه اخلاق ویژه دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب با اشاره به اینکه با اندک توجهی به عواقب زیان بار ارتکاب گناهان کبیره عدم انجام گناه […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر دوشنبه در محضر آیت الله بنابی برگزار گردید .

آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی در جلسه اخلاق ویژه دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب با اشاره به اینکه با اندک توجهی به عواقب زیان بار ارتکاب گناهان کبیره عدم انجام گناه کبیره میسر است ، اظهار داشتند : متأسفانه گناهان صغیره گاه با توجه و گاه بدون توجه از سوی افراد مختلف حتی مؤمنین نیز انجام می گیرد .

ایشان با اشاره به آیه ” یکفر عنهم سیئاتهم ” خاطرنشان کردند : خداوند متعال وعده داده است که اگر مرتکب گناهان کبیره نشوید ، دیگر کناهاهان صغیره را خواهد بخشید .

ایشان افزودند : گناه صغیره اثر وضعی خود را دارد و این وعده خداوند باعث جرأت یافتن بر انجام همان گناه یا گناه صغیره دیگری نگردد .

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با بیان اینکه یکی از مسائلی که گناه صغیره را کم رنگ میکند اصرار بر انجام گناه صغیره است ، گفتند : انجام گناه صغیره و اصرار بر انجام آن محل خطر است و یواش یواش روحیه انسان را ضعیف کرده و معنویت را از بین می برد و باعث مرتکب شدن به گناهان کبیره می گردد .

ایشان در ادامه با اشاره به بیانات مرحوم شهید ثانی در باب رعایت حق استاد ، احترام استاد و عدم بی توجهی به فرمایشات استاد در کلاس را از جمله آن حقوق برشمرده و خاطرنشان کردند با بی توجهی به حقوق استاد جرأت بر کارهای دیگر نیز ایجاد خواهد شد .

ایشان ادامه دادند : حضرت موسی که بعد پیامبر اسلام رئیس انبیاست و لقب کلیم اللهی را داراست در مقابل جناب خضر با تواضع کامل علم آموزی نمود و این نشانگر مقام شامخ استادی است و باید در حضور و غیاب ایشان به نیکی از ایشان یاد کنیم .

آیت الله بنابی در انتها با اشاره به اینکه در مسائل دوری از گناهان صغیره ، انتظار از طلاب تخصصی بیشتر است ، اظهار داشتند : گناهان کبیره اثرات بدی در روح و روان انسان دارد پس نباید زمینه انجام آن را ایجاد کنیم .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.