حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین سید باقر سیدی
01 ژانویه 2017 - 9:34
شناسه : 2201
بازدید 1088
29

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سید باقر سيدی بنابي در روز 29 بهمن ماه سال 1346 در شهر بناب دیده به جهان گشود . ایشان تحصیلات کلاسیک خود را تا سیکل در زادگاه خود ادامه داده و در سال 1361 همزمان با اولين دوره ی پذيرش مدرسه ولي‌عصر (عج) بناب، وارد حوزه علميه اين شهر شد […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سید باقر سيدی بنابي در روز 29 بهمن ماه سال 1346 در شهر بناب دیده به جهان گشود . ایشان تحصیلات کلاسیک خود را تا سیکل در زادگاه خود ادامه داده و در سال 1361 همزمان با اولين دوره ی پذيرش مدرسه ولي‌عصر (عج) بناب، وارد حوزه علميه اين شهر شد و پس از اتمام سطح یک در سال 1364 برای ادامه تحصيل عازم  قم گرديد.

حجت الاسلام و المسلمین سيدی، در حوزه علميه قم سطوح عاليه را از محضر حضرات آيات وجداني، پاياني، اعتمادی و ستوده فراگرفت و بعد در درس خارج آيت‌الله فاضل لنكراني (بمدت 2 سال)، خارج فقه آيت‌الله شيخ جواد تبريزی (بمدت 6 سال) و يك دوره كامل خارج اصول آیت الله شیخ جعفر سبحانی (بمدت 7 سال)شرکت نمود و همچنین از دروس تفسير و فلسفه آيت‌الله جوادی آملي بهره برد.

حجت‌ الاسلام و المسلمين سيدی در سال 1370 در اولين دوره تخصصي كلام اسلامي در مؤسسه امام صادق (ع) پذيرفته شد و طي 4 سال دوره تخصصي كلام را گذراند. ايشان همچنين در سال 1382 از پايان نامه خود تحت عنوان عصمت پيامبران در كلام اسلامي، دفاع كرده و موفق به اخذ مدرك سطح چهار (دكترا) گرديد.

ایشان از سال 1374 در حوزه علميه بناب مشغول تدريس شده و در كنار تدريس در حوزه در دانشگاه هم به تدريس فقه و اصول و كلام و فلسفه و مباني حقوق اسلامي پرداخت و در اين مدت علاوه بر داوری و راهنمايي و مشاوره صدها پايان نامه حوزوی و دانشگاهي، بمدت 14 سال نيز مسئوليت دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد شهرستان بناب را عهده‌دار گرديد.

ايشان همچنين در دوران دفاع مقدس نيز به مدت 8 ماه در جبهه‌های حق عليه باطل حضور پيدا كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدی در كنار تدريس، از امر تحقيق و پژوهش هم غافل نبوده و در اين مدت موفق به تأليف كتب متعددی شده است که به شرح زير مي‌باشد:

1 ـ عصمت پيامبران و امامان در كلام اسلامي

2 ـ ارث و حلّ مسائل آن

3 ـ انديشه‌های سبز (بررسي كلامي و فلسفي احتجاجات امام رضا عليه‌السلام)

4 ـ مباحث‌الاصول ج 1 و 2 و 3

5 ـ شرحي بر ابيات فلسفي ملا هادی سبزواری

6 ـ تبیین و نقد بیست قاعده از قواعد فقهي مرحوم بجنوردی

7 ـ مهندسي فرهنگي

ایشان در حال حاضر مدیریت مرکز تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب را عهده دار می باشند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.