حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
زندگی‌ نامه مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی آتش زر (رضوان الله تعالی علیه)
16 ژوئن 2022 - 17:22
شناسه : 16934
بازدید 591
17

زندگی‌ نامه مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی آتش زر (رضوان الله تعالی علیه): حجت الاسلام والمسلمین سید موسی آتش زر در یازدهم فروردین سال ۱۳۲۰ در شهر بناب دیده به جهان گشود . ایشان تحصیلات کلاسیک خود را تا هشتم قدیم ادامه داده و در سال ۱۳۳۴ وارد حوزه‌ی علمیه‌ی بناب گردید […]

ارسال توسط :
پ
پ

زندگی‌ نامه مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی آتش زر (رضوان الله تعالی علیه):

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی آتش زر در یازدهم فروردین سال ۱۳۲۰ در شهر بناب دیده به جهان گشود . ایشان تحصیلات کلاسیک خود را تا هشتم قدیم ادامه داده و در سال ۱۳۳۴ وارد حوزه‌ی علمیه‌ی بناب گردید . حجت الاسلام و المسلمین سید آتش زر پس از فراگرفتن دروس مقدمات از محضر آیت الله حاج شیخ یوسف باقری بنابی و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ اسماعیل اعلایی « رحمه الله علیهما» عازم شهر مقدس قم گردید. ایشان در حوزه علمیه قم، رسائل و مکاسب را از محضر آیت الله پایانی ، کفایه را از محضر آیت الله سلطانی ، منظومه را از محضر آیت الله شهید مفتح و اسفار را از محضر علامه طباطبایی فرا گرفت و در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام آقایان بروجردی ، امام خمینی و گلپایگانی ( قدس الله اسرارهم)حاضر شد و مدت یک سال نیز در حوزه علمیه نجف اشرف از محضر آیت الله شهید مدنی و آیت الله میرزا کاظم تبریزی بهره برد. تا به حال مقالاتی از ایشان در عرصه مباحث دینی و مذهبی در مجلات مکتب تشیع و نور دانش به چاپ رسیده است . ایشان همچنین پایان نامه سطح چهار حوزه علمیه را در موضوع «متعه» نوشته و از آن دفاع نموده‌اند. حجت الاسلام والمسلمین سید موسی آتش زر از مؤسسین کمیته انقلاب اسلامی بناب بوده و در مقاطعی از دوران فعالیت سیاسی – اجتماعی خود، مسئولیت حزب جمهوری اسلامی ، ریاست هلال_احمر ، مسئولیت دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولیت عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان بناب را عهده دار بوده‌اند . ایشان در دوران انقلاب همراه با آیت الله شیخ یوسف باقری بنابی به مبارزه علیه نظام شاهنشاهی پرداخته و در شهر های بناب ، مراغه و عجبشیر سخنرانی هایی علیه طاغوت انجام می دادند . همزمان با شروع جنگ تحمیلی وظیفه‌ی خود را حضور در جبهه های حق علیه باطل دانسته و همراه با طلاب جوان به سوی دفاع از اسلام شتافتند و به مدت شش ماه در جبهه های غرب و جنوب کشورمان حضور یافت . ایشان در مدت عمر پربرکت خویش به تدریس علوم دینی نیز مشغول بوده و صدها تن از طلاب از دانش این عالم بهره مند گردیده اند .

ایشان در تاریخ بیست و سوم خرداد ماه سال هزار و چهار صد و یک شمسی مصادف با سیزدهم ذی‌القعده هزار و چهار صد و چهل و سه قمری، بعد از عمری مجاهدت در عرصه علمی و انقلابی، در اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.