حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
متن خطبه های نماز جمعه چهاردهم دیماه (هزار سیصدو نود و هفت) به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب
04 ژانویه 2019 - 15:36
شناسه : 7233
بازدید 579
23

بسم الله الرحمن الرحیم   «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» (احزاب ـ 39) دهه دوم دیماه یادآور دو حادثه مهم است؛ یکی تاریک و ظلمانی، ننگین و شرم آور و دیگری نورانی و مبارک، الهی و سرافرازی ابدی اولی جریان نحس و نامبارک کشف حجاب بود، در […]

ارسال توسط :
پ
پ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» (احزاب ـ 39)
دهه دوم دیماه یادآور دو حادثه مهم است؛ یکی تاریک و ظلمانی، ننگین و شرم آور و دیگری نورانی و مبارک، الهی و سرافرازی ابدی
اولی جریان نحس و نامبارک کشف حجاب بود، در تاریخ سیاه 17 دیماه 1314 در حدود 85 سال پیش اتفاق افتاد، رضاخان پست و پلید مأموریت داشت چادر زنان ایرانی را بالاجبار بردارد و کپی غربی ها را در ایران اهل بیت پیاده نماید و نوکری همه جانبه خود را به بیگانگان به اثبات برساند، چطوری که آتاترک لعین اقدام و عملی نمود و تا امروز هم جریان دارد، رضاخان نماد این جریان را در سرتاسر کشور انجام داد و روز 17 دیماه را هم روز آزادی زنان نامگذاری کرد.
این حادثه شوم اهل دین و غیرت و ایمان را خانه نشین و عزادار و ماتم زده کرد، در درون خانواده های ریشه دار و اصیل یک مصیبت عظمی و عاشورای دیگری بر پا شد. لازم بذکر است تاریخ حجاب و لباس بلند و پوشش اندام حتی نقاب برای زنان ایران زمین به تاریخ قبل از اسلام بر می گردد. یعنی قبل از آمدن اسلام به ایران، ایرانی ها در هر مکتب و تفکر لباس پهن بلند و روپوش دامن دار داشتند.
لشکریان اسلام که از ایرانی ها اسیر گرفتند، همه شنیده اید؛ دختر پادشاه یزدگرد در میان اسرا بود، خلیفه اول که خواست پوشش و روبند او را کنار زند، مقاومت نمود و خلیفه با عکس العمل تند و سختی مواجه شده و عصبانی گردید، خواست که او را تنبیه کند، حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام پادرمیانی کرد و ممانعت فرمود.
بدستور رضاخان 17 دی ماه روز آزادی زنان نام گرفت، در واقع روز بردگی، روز بیگانه پرستی، روز نفی اصالت و هویت ملی، روز گرفتاری در دام اهریمن پست و پلید و خشن که کوچکترین بهره ای از علم و منطق و معرفت در وجودش نبود و خداوند با دست همان بیگانه ذلیلش کرد و نفی بلد نمود و با بدترین شرایطی در جزیره ها به هلاکت رسید و پسرش را آوردند نصب کردند به جای پدر؛ با برنامه های بظاهر نرم و مدرن و نهایتاً بمراتب بدتر از پدر از آب درآمد و کشور را در بدبختی فرو برد.
فاتحه علم و هنر و صنعت و کشاورزی و غیرذلک را به کجا خواند مبتکران و مخترعان را نابود کرد، کشور را دربست در اختیار آمریکاییها قرار داد و هر نفس کشی را در نطفه خفه کرد. همه مخازن و معادن و ذخایر و ثروتهای خدادادی این ملت را در اختیار قدرتهای شیطانی تسلیم و خود بظاهر با تاج و تخت و لباس پادشاهی غلام حلقه بگوش و نوکر بی اختیار دولتمردان ایالات متحده بسر می برد. آخر هم همان نامردان حق ناشناس مانند پدرش بردند و شوزنش زده و در بدترین بیمارستانهای قاهره رهایش کردند.
«ألم تر کیف ربّک بعاد إرم ذات العماد و فرعون ذی الأوتاد الّذین تطغوا فی البلاد فأکثروا فیها الفساد فصبّ علیهم ربّک سوط عذاب إنّک لباالمرصاد»
امام و انقلاب و شاگردان و پیروان آن مرد حکیم به داد کشور رسیدند و گرنه وضع ما امروز چگونه بود، خدا می داند. اما باید مراقبت کنیم بعد از چهل سال خون و قیام و مقاومت دنباله رو همان شیاطین، این بار با دست خودمان با ترفندهای آرام و ظریف و خزنده نشویم.
میخواهند پروژه رضاخانی را به مرحله اجرا درآورند، گول نخوریم، به دام شان نیفتیم. زن مخصوصاً خدرات ایران اسلامیبعنوان نیمی از جامعه، اولین مربی تأثیرگذار جامعه انسانی مادام که سنگر حجاب و عفاف و تقوا هستند، استعمار و استعمارگر به او دسترسی ندارد، با رعایت حجاب اگر از صمیم دل باشد، شیطان به سراغ او نمیاید. از کید و کمند صیاد بیرحم و بی مروت در امان خواهد بود.
حجاب، آیه قرآن، حکم پروردگار، سپر سلامت، مصونیت مطلق و پناهگاه امن برای حفظ عزت و حرمت و عفت بانوی مؤمن و مسلمان است. این سنگر را باید پاسداری نمود و هر روز مستحکم ترش کرد. حجاب حافظ ارزشها و نماد کمالات این موجود بافضیلت است. به عبارت دیگر حجاب یعنی تحکیم بنیان خانواده، حجاب یعنی حفظ و استواری پیوند روحی و عاطفی میان زن و شوهر تا آخر زندگی؛ «و جعل بینکم مودّةً و رحمةً»
خالق انسان میداند این موجود ارزشمند چگونه باید مراقبت و محافظت شود، لذا در فاکتور و کاتالوگش فرمود: «لا یبدین زینتهنّ … و لیضربن بخمرهن علی جیوبهنّ» (نور ـ 31)
خدای ناکرده اگر این مقررات قرآنی و اساسنامه آسمانی عمل نشود، آبی در آسیاب نمانده و زندگی ها مختل و تیره و تار و تلخ و ناگوار خواهد شد. امروز همه تماشاگر بدبختی ها، تلخی ها، گرفتاریها، سرگردانیها، خانه ویرانی ها و پرونده های قطور و متراکم در دادگاهها هستیم. «ذلک بما قدّمت یداک و أنّ اله لیس بظلام للعبید»
اما مناسبت دوم این ماه؛ پیام بسیار حکیمانه امام عظیم الشأن به صدر اعظم شوروی سابق است. این حرکت نورانی امامرحمت الله علیه نامه های توحیدی پیغمبر اکرم (ص) را تداعی میکند به پادشاهان معاصر ظهور اسلام، بطوری که بعد از سلسله نامه های آن حضرت چنین اتفاقی در تاریخ اسلام رخ نداده است.
امام قدس سره در آن پیام سراسر نور و منطق و حقیقت کار ابراهیمی کرده و نهضت ابراهیمی به راه انداخته است. آنجاییکه قرآن اشاره میکند به نهضت توحیدی آن حضرت «ما هذه التماثیل التی أنتم لها عاکفون» (انبیاء ـ 52) «أُفٍّ لکم و لما تعبدون من دون الله» (انبیاء ـ 67)
حضرت امام در این پیام ضمن تحقیر و پوچی و بی منطقی آیین کمونیستی بطور معجزه وار عاقبت و آینده کمونیستی را ترسیم کرده و پایان و انقراض آن را خبر داده است که خود یک کرامت تمام عیار و پیشگویی حیرت انگیز است. جریانات و حوادث روزگار شهادت میدهد، گفته های امام و پیش بینی های این مرد الهی در ان پیام و غیر آن پیام یکی پس از دیگری در حال تحقق است. حتی کمونیستی که در گوشه و کنار شنیده میشود، امروز شبحی بیش نیست. اسم بی مسمی و ماهیتش را از دست داده است
بعد از پیام امام گورباچف بارها ابراز تأسف نموده به اینکه اگر پیام امام عملی میشد، چنین روزگار تیره و تار برای اتحاد جماهیر شوروی پیش نمی امد . رقبای غربی ما دست بالا و یکه تاز میدان نمی شدند. گورباچف بعد از سالها از رحلت امام می گوید پیام امام خمینی از نظر من به همه روزگاران در طول تاریخ بود، زمانی که این پیام را دریافت نمودم به این رسیدم شخصیتی که این پیام را نوشته، فردی متفکر دلسوز برای سرنوشت جهان است و تأکید می کند آیت الله خمینی فراتر از تاریخ میاندیشد و در بعد محدود نمی گنجد.
برادران و خواهران! این نهایت افتخار ما و انقلاب ماست که بنیانگذار انقلاب ما با آن دید الهی و بینش استثنایی در ان پیام نورانی از آینده ناموفق و شکست خورده و به بن بست رسیدن نظام سرمایه داری غرب نیز خبر داده است و امروز بالعیان می بینیم «الغریق یتشبت لکل حشیش»
دریا دریا دلار کاری برای پیشبرد اهداف غربیها مؤثر نمیشود و ملت ها سیاست های آنها را برنمی تابند. این همه سرمایه گذاری در افغانستان، اینهمه لشکرکشی به عراق، این همه خیمه شب بازی در سوریه و اینهمه ویرانگری و نسل کشی در یمن با همه این جبّاریّت و تکبر و نخوت، رئیس جمهور آمریکا برای دیدار شب عید با سربازان مفلوکشان از تاریکی و ظلمت شب استفاده میکند و آفتاب برنیامده از منطقه فرار میکند و آشکار و صریح اقرار و اعتراف می کند میلیارد میلیارد خرج کردیم و به این روزگار افتادیم، ما دیگر ژاندارم کشورها نخواهیم بود، بهتر است برگردیم و از مرزهای خود مراقبت کنیم.
البته اینها شیاطین روی زمین هستند، نمیشود به مواضع شان اعتماد نمود و با روزگاری که دیگر کشورها با آن دست و پنجه نرم می کنند، البته فرانسه نمونه بارز آنهاست ـ بقیه کشورها نیز آتش زیر خاکستر است. و همه این پیشگوییهای خمینی کبیر است و به ملت ایران قول داده است که شما پیروزید، و آنیده از آن شماست.
در نامه امام به صدراعظم شوروی آمده است: آقای گورباچف! چپ و راست همه بیراهه و کج راهه است، نجات و رستگاری و حل مشکلات را باید در مکتب اسلام و قرآن و اهلبیت جستجو کرد. پیام حضرت امام با اینکه از سه چهار صفحه بیشتر نیست، اما در معنا و مفهوم یک انبار کتاب است، جامع ترین دستورالعمل زنده و پویا، گویا، به روز به همه جوامع بشری و زنگ خطر و هوشیاری و تنبه به همه قدرتهای جهان بشمار می رود.
«إن فی ذلک لذکری لمن کان له قلبٌ أو ألقی السمع و هو شهید»
پیام حضرت امام (ره) به پدر خوانده نصف جهان آنروز در واقع درس توحید و خداشناسی و درس معادشناسی، درس عبودیت و معنویت و معرفت، درس آینده نگری، تفکر محوری، خودشناسی، خودباوری است. درس مبارزه و مقابله با موهومات و خیال پردازی و توهم گرایی است. درس شجاعت و آزادگی و مردانگی، درس مردمداری، کشورداری، یک متن جهان بینی الهی و اسلامی است.
هر حکومت و هر ملتی به آن عمل نموده و ملازمت کنند، خوشبخت و سعادتمند و کامیاب خواهد بود و بعضی مشکلات درونی ما نیز در داخل کشور عمل نکردن به نسخه شفابخش رهبری است. نزدیک 20 سال است رهبری معظم نظام تأکید بر اصلاحات اقتصادی میکند، اما نه دولتها به آن اهتمام ورزیده اند و نه مردم راه درست را انتخاب کرده اند.
اگر ملت ایران به لحاظ مالی و اقتصادی راه صدق و صفا در پیش گیرند، پنهان کاری نکنند، هر چه دارند در طبق اخلاص عرضه کنند، در کوتاهترین زمان ممکن همه مشکلات اقتصادی و معیشتی فروکش خواهد کرد.
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.