حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب
10 اکتبر 2016 - 12:10
شناسه : 969
بازدید 624
17

همزمان با ایام دهه اول محرم، محقق ارجمند و دانشمند فرزانه حضرت حجت الاسلام والمسلمین استاد مهدی پیشوایی مولف کتاب ارزشمند مقتل جامع حضرت سیدالشهدا و سیره پیشوایان در این حوزه حضور پیدا کرده و به ایراد سخنرانی پرداختند . استاد پیشوایی با تبیین علت قیام امام حسین (ع) به نحوه چگونگی وقوع جریان کربلا […]

ارسال توسط :
پ
پ

همزمان با ایام دهه اول محرم، محقق ارجمند و دانشمند فرزانه حضرت حجت الاسلام والمسلمین استاد مهدی پیشوایی مولف کتاب ارزشمند مقتل جامع حضرت سیدالشهدا و سیره پیشوایان در این حوزه حضور پیدا کرده و به ایراد سخنرانی پرداختند .

استاد پیشوایی با تبیین علت قیام امام حسین (ع) به نحوه چگونگی وقوع جریان کربلا پرداخته و به شبهات موجود در موضوعات مربوط به عاشورا پاسخ دادند.

این دانشمند فرزانه در جلسات کارگروه تخصصی تاریخ حوزه بناب با ارائه گزارشی از کتب نگاشته شده در عرصه تاریخ اسلام، اهتمام کارگروه تخصصی تاریخ به مساله تاریخ صدر اسلام و سیره حضرات معصومین را امری لازم دانسته و ابراز داشتند: تاریخ در بسیاری از علوم از جمله فقه کاربرد اساسی داشته و می بایست به صورت دقیق بررسی شود. ایشان به عنوان مثال با شاره به مبحث حجیت سیره در فقه اسلامی افزودند: صحت و سقم و کیفیت سیره بر عهده تاریخ می باشد که برای فقیه نسبت به صدور حکم مبین کند.

حجت الاسلام و المسلمین پیشوایی با ابراز خرسندی از کیفیت برنامه های تاریخی این دوره، علاقه طلاب بناب و وزن سوالات تاریخی این حوزه در عرصه تاریخ را ستودند.

این مولف گرانقدر در دیدارهای جداگانه با مدیریت این حوزه و امام جمعه شهرستان از فعالیت های فراگیر اخوان بنابی در امر تربیت طلبه و حوزه موفق قدر دانی کردند.

مدیریت حوزه بناب و امام جمعه این شهر ، عمر این عالم وارسته را عمری پربرکت ذکر کرده و قلم ایشان را قلمی شیوا و روان و علمی توصیف کردند.

شایان ذکر است جلسات کارگروه تاریخ و اساتید و طلاب این حوزه در محضر استاد پیشوایی با موضوعات «شیوه های پژوهش در عرصه مباحث تاریخی» « نقش خواص در وقوع جریان عاشورا » « شناسایی  شیوه ها و منابع تاریخی » « نقش تاریخ در تکوین شخصیت انسان » « مقتل شناسی » برگزار گردید که در آینده متن این جلسات بر روی سایت اطلاع رسانی این حوزه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.