حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1446 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین محمدی : اعمال صالح انسان را به امام زمان نزدیک می کند و یکی از این اعمال کسب رضایت خداست
14 آگوست 2017 - 13:35
شناسه : 3696
بازدید 724
20

درس اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس دفتر آیت الله بهجت در مشهد مقدس برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به روایتی از حضرت امام حسین (ع) طبق فرمایش ایشان خیر دنیا و آخرت را در کسب رضایت خداوند […]

ارسال توسط :
پ
پ

درس اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس دفتر آیت الله بهجت در مشهد مقدس برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به روایتی از حضرت امام حسین (ع) طبق فرمایش ایشان خیر دنیا و آخرت را در کسب رضایت خداوند متعال معرفی نموده و خاطرنشان کردند : در این حدیث یک دوره سیر و سلوک بیان شده است .
ایشان ادامه دادند : اگر در طلب کسب رضایت مردم تلاش کنیم خداوند متعال ما را به حال خودمان رها خواهد کرد .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه کسب رضایت خداوند متعال مسأله ای مهم است به نکاتی از آیت الله بهجت در خصوص کسب رضایت باری تعالی اشاره کردند .

ایشان در ادامه با اشاره به فرمایش خداوند متعال به پیامبر (ص) مبنی بر اینکه هرکس طبق رضایت من عمل کند به او علم و ذکر ی که نسیان در آن نباشد عطا نموده و او را محبوب امام زمان می کنم ، اظهار داشتند : اعمال صالح انسان را به امام زمان نزدیک می کند و یکی از این اعمال کسب رضایت خداست .
رئیس دفتر آیت الله بهجت در مشهد مقدس با بیان حدیث اعدا عدوک نفسک التی بین جنبیک از پیامبر (ص) ، خاطرنشان کردند : خداوند متعال کسب رضایت خود را در مخالفت هوای نفس خود برشمرده اند .
ایشان ادامه دادند : این مخالفت نفس که انسان را به عرش میرساند هیچ مخالفتی با درس و زندگی و … ندارد و این مخالفت انسان را محبوب امام زمان میکند .
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در انتها با بیان اینکه توجه داشته باشید که برای امام زمانی درس می خوانید که کل عالم به لطف وجود ایشان ارزاق میکنند ، حضار را به توسل به ایشان در زندگی توصیه نمودند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.