حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید اکبر شکراللهی     

زندگینامه :

شهید اکبر شکراللهی فرزند حسین در یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۴۵درشهرستان ارومیه در خانواده ای مذهبی ومتدین دیده به جهان گشود.او دوران کودکی اش را در دامان پاک مادری مذهبی ودستان زحمت کش پدرش در ارومیه همراه با یاد گیری قرائت قرآن وعشق به اهل بیت سپری نمود.پس از دوران کودکی وارد مدرسه شد ودر دبستان رهبر ثبت نام کرد ودوران ابتدایی خودرا با موفقیت دردبستان سپری کرد .

او از هوش واستعداد بالایی برخوردار بود. پس از اتمام دوران ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی کوروش(سابق) شد و شروع دوره راهنمایی ایشان مقارن بود با خیزش هایی انقلابی امت اسلامی به رهبری امام امت بود وایشان در تمامی صحنه های انقلاب با شروع نوجوانی اش حضورداشت وپس از پیروزی انقلاب اسلامی موفق به کسب مدرک سیکل گردید. انقلاب ، تحولی شگرف در جان های خسته از ظلم رژیم شاهنشاهی به وجود آورد و اکبر نیز سالهای پرنشاط نوجوانی را در راهپیمایی‌ها و مبارزه گذراند و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خودرا درحزب جمهوری اسلامی گسترش داد و با تاسیس هسته های انجمن اسلامی در مدارس فعالانه در آنها شروع به کار کرد.

سپس در دبیرستان امام خمینی (ره) دوران تحصیلات خودرا آغازکردوهمزمان فعالیت خودرادردفتر حزب وانجمن اسلامی دبیرستان ودرمسجدامام سجاد(ع) ادامه داد تا اینکه به دنبال پیام حضرت امام درزمستان سال ۱۳۶۱ که در کلاس سوم تجربی بود همراه با همکلاسی های خود عازم جبهه های حق علیه باطل شد

ایشان در عملیات والفجر مقدماتی در واحد تخریب جزء خط شکنان بود که به علت اصابت ترکش به سر ونقاط مختلف بدن وخون ریزی زیاد در بیمارستان شهید فیاض بخش بستری شد وبعد از مرخصی از بیمارستان تحصیلات خودرا ادامه داد و بقیه فعالیت خودرا در جهت تبلیغ انقلاب اسلامی دنبال کرد وبا تشکیل پایگاههای مقاومت مردمی در محله ها نیز فعالیت داشت ودر اولین مرحله طرح لبیک یا امام ودر مانور بزرگ آزادی قدس شرکت جست ودر دهه فجر سال ۱۳۶۲ دومرتبه همراه هم کلاسی ها جزء افراد طرح لبیک یا امام عازم جبهه های جنوب گردید که در عملیات  افتخار آفرین خیبر در جزیره مجنون شرکت داشت و از فاتحان خیبر بود.

آن روزها که روزهای آتش و خون بود و ملکوتیان از کنگره عرش ندا می دادند : ( هر که دارد هوس کرببلا بسم الله ) کربلا وسعت دلهای عاشقانی است که زمین و زمان  را به تسخیر عشق آسمانی شان در آورده‌اند. و شهید اکبر شکرالهی به رسم مردان بادیه عشق ، لباس رزم به تن کرد کاروان هستی ، برای رسیدن به منزلگاه دل دار در حرکت است و شهدا ، سر سلسله این قافله اند  و اکبر در فراق شهادت، منظومه غم می‌سرود و در غربت از نیستان هجران می سرود .

شهید اکبر شکرالهی بعد از بازگشت از جبهه ودر خرداد ماه سال ۱۳۶۳ موفق به کسب مدرک دیپلم شد ودر مهر ماه همان سال بعداز بررسی های فراوان آگاهانه جهت تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه ولیعصر(عج) شهر تبریز گردید وتا دهه فجر سال ۱۳۶۴ به تحصیل علوم اسلامی وحوزوی مشغول بود، پای به حریم آسمانی آیه‌الله بنابی نهاد و  به سرچشمه معرفت دست یافت و در کُنج حجره ،‌ شعر  یالیتنی سرود و طریق وصال را آموخت و خود را برای مرگی  احلی من العسل  آماده ساخت .

اودر دهه فجر سال ۱۳۶۴ ملبس گردید وباز هم دلش هوای کربلا را داشت که از طریق سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان مبلغ در اول اسفند ماه سال ۱۳۶۴عازم جبهه ها گردید که در تاریخ دوازدهم اسفندماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی والفجر۸ شرکت یافت وبا عضویت بسیج ومسئولیت فرمانده دسته از گردان لشکر۳۱ عاشورادر منطقه فاو حضور یافت که در اثر اصابت ترکش به جمجمه به شهادت رسیدند وپیکر پاک و مطهراورا پس از هفتاد روز در ارومیه ودر باغ رضوان به خاک می سپارند.

وصیتنامه :

بسم الله الر حمن الرحيم                                             

يا ايها الذين آمنوا استعينوا بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرين و لا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احياء و لكن لاتشعرون و لنبلوكم بشيء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرين الذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انا لله و انا اليه راجعون اولئك عليهم صلوات من ربهم و رحمه و اولئك هم المهتدون. (بقره/153)

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته السلام علي نبينا محمد المصطفي -صلي‌الله‌عليه‌وآله- و علي المرتضي -عليه‌السلام- و فاطمه الزهرا -سلام‌الله‌عليها- و الحسن و الحسين و علي بن الحسين و محمد بن علي و جعفر بن محمد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمد بن علي و علي بن محمد و الحسن بن علي و الخلف الهادي المهدي -عليهم‌السلام- و علي اصحابه و انصاره و اولاده من الخميني و .. الي يوم لقائك

و سلام بر امت شهيدپرور و هميشه در صحنه . حقير سر تا پا تقصير كوچكتر از آنم كه بر شما وصيت بكنم و لكن اقتضاي زمان وادارم كرده كه سخني چند با شما عزيزان داشته باشم.

« رحم الله امرءً علم من اين و في اين و الي اين»

مولا اميرالمؤمنين -عليه‌السلام- آري ما بايد در مسائل اول از كتاب خداوند متعال و ثاني: از عترت واهل بيت نبوت و ائمه هدي ياري جوييم و در سر آغاز زندگي خود آنها را الگو قرار دهيم. عزيزانم! چنانچه براي رسيدن به آرزو و جايي  وسيله‌اي بايد باشد همين طور براي رسيدن به ذات مقدس باري تعالي بايد پي وسيله جوييم والا محال است به آنان نائل شويم و هيچ وسيله‌اي بهتر و كمك رسانتر و محبوبتر از ائمه عصمت و طهارت -عليهم‌السلام- جميعا نيست.

پس يايد در مشكلات و گشايش‌ها در تنگي و غيره در شادي و اندوه ]و ماتم[ و… به ايشان متوسل شويم تا عنايتي بر ما معصيت كاران بنمايند و از خداوند متعال طلب مغفرت ما را بكنند.

چرا ما اين همه به خود ظلم و ستم مي‌كنيم تا كي خواهيم گفت: ظلمت نفسي و عمل نخواهيم كرد. انسان وقتي  كه چند گوسفند دارد، روزي حداقل چهاریا پنج بار به آنها سر مي‌زند و طويله و غيره او را تميز مي كند و غذاي تميز مي دهد و جايش را تميز مي كنند و مي رود سراغ كارش ولي افسوس كه به خود لااقل مثل يك گوسفند ارزش قائل نيست، به خود غذاي پاك و مباح نمي‌دهند و خانه خود را تميز نمي كنند بلكه به خود غذاي آلوده به حرام و نجس و آب آلوده به حرام كه ناشي از ندادن خمس و زكات هستند مي خورانند و به اين خداي عزوجل سجده نمي كنند.

واي بر تو اي بي‌مروت! اي بي انصاف كه به  اين خدا  كه قابل وصف نيست والا مي كردم سجده نمي كني! خدا هدايتت كند. كمي با خود فكر كنيد، ايا روزي كمتر از نيم ساعت با خداي خويش راز و نياز كردن بهتر نيست؟! اين بدن و زندگاني و همه چيزي را كه او داده، با مال او راز و نياز كردن بهتر نيست؟

بلكه مديون هستيم چون كه از خود چيزي ندريم كه به او هديه كنيم، پس بياييد توبه كنيم و به راه راست برگرديم. عزيزان! بياييد نماز بخوانيد روزه بگيريد. اگر در آن دنيا گفتند كه چرا نماز خوانديد؟ روزه گرفتيد؟جوابش با من حقير، اين گناه اعظم را ساده مپنداريد و اگر خداي ناكرده كسي از آشنايان و فاميلان ما نماز نخوانند، من حلال نخواهم كرد.و اما شما كه نماز مي خوانيد، سبك مپندايدكه واي بر شما، يك جمله برايتان مي گويم و بس، وقت اذان فكر كن که آيا با مردم و با مخلوق و صحبت كني بهتر و مفيدتر است  يا با كامل و عادل و با رازق و با …؟ ترجيح با خودت است.

واي بر تو اگر نماز را سبك شماري و عمداً آن را به تأخير بياندازي و گمراه شوي! سعي كنيم در همه كارهايمان خدا را در نظر بگيريم. وقتي سراغ كار و حرفه‌اي مي رويم ، اول پولش را حساب نكني، بلكه رضاي خدا را حساب كنيم كه اگر رضاي خداوند باشد برويم سراغ آن و اگر، كه نه، و در سختي‌ها و شادي ها شكر خدا را به جاي آوريم.

در جواني پرهيزكاري پيشه پيمبريست     ورنه هر گبري به پيري مي شود پرهيزكار

«خالطوا الناس مخالطه ان متم معها بكوا علیکم و ان عشتم حنوا اليكم» مولا علي -عليه‌السلام- با مردم چنان معاشرت و رفتاركنيد كه اگر در آن حال مرديد، بر شما بگريند، وميخواهد كه جاي ديگري رود و در اين دنياي فاني هم يك  عده از عزيزان مي خواهند به ]عشق و فرمایش[ معشوق خويش حركت كنند و چه لذتي دارد آن ديار.

حقير پس از تحقيقات بيشتر، حوزه علميه را انتخاب نمودم كه به دلم چسبد.  وقتي كه وارد حوزه علميه شدم، ديدم  كه گمشده ام را پيدا كرده ام و شكر خدا كردم كه مرا هدايت كرد و نگذاشت كه وارد گروهك ها شوم و اما مي ترسم  بگويم چون در خود لياقت ندارم در رتبه سربازان آقا امام زمان -عجل‌الله‌تعالي‌فرجه- قرار داد. 

و اكنون لازم ديدم كه به جبهه ها سر بزنم و با اين لباس مقدس اسلامي به تبليغ دين مبين اسلام بپردازم و از رزمندگان اسلام روحيه بگيريم. آري، هر چه خواستم بمانم و درس هايم را بخوانم نتوانستم.

اي ملت شهيدپرور! شما را به خداي متعال سوگند مي دهم كه به اين امام بر حق، ظلم وستم نکنيد. اي مسؤولين جمهوري اسلامي! براي مستضعفين كار كنيد و شما اي مسؤولين كه سست كار مي كنيد! اگر قابل هدايت هستيد كه هيچ، و گرنه خداوند ريشه شماها را بكند.

هدف ما لقاءالله است و پيروزي در جبهه‌ها وسيله هستند براي آن هدف عظما، و اگر در اين راه توفیق شريف شهادت نصيب ما شد كه بهتر. من پدر و مادر ندارم که برايم گريه كنند، ولي نه، پدرم مولا اميرالمؤمنين -عليه‌السلام- و مادرم خانم فاطمه زهرا -سلام‌الله‌عليها- است و چه پدر و مادري هستند!

درست است كه گريه كردن بر شهيد، زنده نگه داشتن نهضت است، ولي گريه نبايد ناله و فغان و داد و فرياد باشد بلكه آرام كه خداوند متعال اجرتان دهد. درست است با رفتن به ظاهر من، به يك عده خيلي سخت خواهد شد، ولي اين راهي است  كه مولا حسين -عليه‌السلام- رفته. در سختي‌ها و مشكلات و گشايش ها با ياد خداوند متعال آرام بگيريد.

خودم كه تأثيري در ميان شما نداشتم ان شاءالله كه رفتنم تأثيري داشته باشد. جاي حقير را در حوزه پر كنيد. اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله -صلي‌الله‌عليه‌وآله- و اشهد ان اميرالمؤمنين عليا حجه الله. اللهم وفقنا لما تحب و ترضي.

خدايا خدايا! تا انقلاب مهدي حتي كنار مهدي، خميني را نگهدار.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته