حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید حسن علیائی         

زندگینامه :

شهید حسن علیایی ندیم شوکت حضرت عشق از نور را با رائحه خوش وجود در در اواخر سرد ترین فصل در هشتمین روز اسفند سال۱۳۴۰ برای خانه محمد در روستای گلزار به ارمغان برد،‌ حسن نامی لوای وجود را در عصری که طالعه نحس رژیم شاهنشاهی بخت محرومان را بگردانند به دنیا آمد، شهید حسن علیای «الهام» دوران کودکی را تا هنگام شکفتن غنچه نوجوانی در سایه‌سار مادر مهربان سپری کرد. در زمستان سرد ظلم راه تحصیل را می‌پیمود.

دوران دبستان را با موفقیت به پایان رسانید. دوران راهنمایی را هم با موفقیت واخذ مدرک سیکل به پایان رسانید. آن سال ها مواجه بود با زمان دگرگونی کشور و شهید  در فعالیت های مبارزاتی مردم بر رهبری روحانیت کوشش فعال می نمود تا این که انقلاب به پیروزی رسید.

 او در این مدت بیشتر وقت خود را صرف مبارزات می کرد، اعلامیه ها و روزنامه ها را تکثیر می کرد و در کوچه ها پخش می کرد بعد از پیروزی انقلاب به کوشش های تحصیلی خود ادامه داد. سپس با موفقیت طی دوران متوسطه را هم سپری  کرد و توانست در سال ۵۹ مدرک دیپلم را از دبیرستان زادگاهش اخذ کند.

آسمان در صبح رویای عشق برکرانه اقیانوس دلدادگی می‌بارید و حسن که بند بند جانش بر ضریح خورشید گره خورده بود پای به حوزه علمیه ولیعصر عج آیت الله بنابی قدم نهاد. قطار اشک بر روی ریل انتظار در تکاپوست که او را به مقصد حضرت دوست برساند. و او در ماه مهر بر جاده سبز مهر تا انتهای مهر قدم بر‌می‌داشت.

شب زنده‌داری بود که ناله‌های شبگیرش به سحر آبرو می‌بخشید.روز داری بود که از خرمن سکوت معرفت را خوشه چین می‌کرد، ابرهه زمان طوغ بردگی استعمار را به گردن آویخته بود، و برای از بین بردن کعبه آمال محرومان ارابه‌های آهنی را مجهز به سلاح خشم و طغیان کرده بود.

کوچ ابابیل‌ها از کوچه پس کوچه‌های شهر شید حسن علیایی را برآن داشت که حلاوت خواندن لمعه را رها کند و به دنبال وصالی شیرین‌تراز عسل راهی دیار مجنون شود. ایشان دروس حوزوی را تا مقدمات ادامه داد وبه خاطر شوق و علاقه ای که به دفاع از اسلام و لبیک گفتن به فرمان امام برای جهاد در راه خدا و ترویج دین اسلام در جبهه ها برای رزمندگان باعث شد درس و بحث را رها کند و برای رفتن به جبهه ها آماده شد.به عضویت پایگاه بسیج محلشان در آمد و بعد از اینکه دوره آموزشی را گذراند به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید.

 در جبهه ها جایی که نیاز به تبلیغ بود برای رزمندگان مانند مبلغ ها می شد و جایی که نیاز به کارهای رزمی بود مانند بقیه رزمندگان فعالیت می کرد.

لشگر ۳۱ عاشورا میعادگاه بندگان خالص خداست و آن کس را که شوری در سر و شعوری در دل داشته باشد همراه خط لیلای هستی می‌شود و به دنبال محبوب از هور می‌گذرد و در جزیره مجنون ساکن می‌شود، آه فراق با ترکش لقاء درهم آمیخت و شهید روحانی حسن علیایی را میهمان لاله‌های صحرایی کرد.

 و سرانجام در تاریخ ۱۰ / ۱ / ۶۳ در منطقه عملیاتی خیبر در اثر اصابت ترکش در مجنون ترین جزیره دنیا به آسمانها عروج کرد. پیکر مطهرش پس از سال ها توسط تیم تفحص به خاک ایران بازگردانده شد و پس از تشییع جنازه با شکوه در گلزار شهدا سلماس به خاک سپرده شد.