حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید داود عسگرنیا        

زندگینامه :

شهید داود عسگرنیا در اولین روز از آبان ماه سال۱۳۳۹ در یک خانواده متوسط و متدین به دنیا آمد. پدرش فرامرز مرد زحمتکشی بود که همواره برای تامین هزینه های خانواده بسیار تلاش میکرد و مادرش که زنی باتقوا بود در تربیت دینی فرزندان بسیار تلاش میکرد دوران کودکی در حال گذر بود

هفت ساله که شد راهی مدرسه شد دوران ابتدایی و راهنمایی با موفقیت به پایان رساند به دلیل دقت بالا در مدرسه نمرات نسبتا خوبی کسب کرد وارد دبیرستان شد که تا سال دوم بیشتر نتوانست ادامه دهد که در اوائل انقلاب همزمان با مبارزات اسلامی مردم ایران علیه طاغوت در اکثر تظاهرات ها شرکت کرده و پس از پیروزی انقلاب با تشکیل سپاه پاسداران جزء ذخیره سپاه بوده و در ماموریت های مختلف شرکت و در سال ۱۳۵۹ پس از گذراندن دوره آموزش نظامی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید

ایشان در سال ۱۳۶۰ در حوزه علوم دینی ثبت نام و مشغول تحصیل علوم و معارف اسلامی گردید در حوزه با اخلاق و رفتار خوب و جدیت در دورس حوزوی توانست نظر اکثر اساتید را به سمت خود جمع کند و تا سطح یک ادامه دهد. در کنار سنگر علم و دانش در جبهه های جنگ نیز شرکت می نمود

تا اینکه قبل از عملیات والفجر۸ به کسوت روحانیت ملبس و از حوزه علمیه قم راهی جبهه های نور علیه ظلمت گردید ودر سمت معاون تدارکاتی تبلیغاتی قرارگاه خاتم الانبیاء مشغول انجام وظیفه گردید که با شروع عملیات والفجر۸ در عملیات شرکت و بالاخره در مورخه۲۲ بهمن ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی ام الرصاص بر اثرترکش به سر به فیض شهادت نائل شد و پیکر پاکش در تشییع باشکوهی در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

وصیتنامه :

بسم الله الر حمن الرحیم

حمد و ثنای بی‌پایان و شکر وسپاس فراوان از آن خداوند بی‌همتا و رب عالم‌ها است و صلوات و سلام او بر رسولش و امین سرّش و خلفای معصوم آن حضرت باد؛ خصوصاً بر صاحب عصر و منجی گیتی و عدالت‌گستر جهان. حضرت بقیه الله الاعظم -عجل الله تعالی فرجه الشریف- ، صلوات و سلام بی‌پایان باد.

این بنده عاصی خداوند متعال، داود عسگرنیا مطهری شهادت می‌دهم به وحدانیت پروردگار و رسالت پیامبر اسلام و امامت دوازده امام معصوم که به نص صریح پیامبر اسلام بوده‌اند که اول آنها علی بن ابیطالب -علیه السلام- و آخر آنها خاتم الاوصیا، امام زمان -عجل الله تعالی فرجه الشریف- می‌باشد و اعتقاد راسخ دارم به آنچه که در قرآن و روایات صحیح معصومین وارد شده است.

خداوندا! تو خود آگاهی که من بنده ضعیف تو بودم و هر آنچه داشته و دارم، از آن تو است و تمام هستی و وجودم وابسته به فیض بی‌پایان تو است. من فکر کردم که این جان باید روزی به جان آفرین تسلیم گردد، پس چه بهتر که متاع او را به خود او فروخت و چه لطف و مرحمت بزرگی است در حق من، اگر آنچه را خود داده‌ای با قیمتی پرارزش‌تر از سماوات و ارضین خریدار باشی.

پس لطفی کن و این بنده عاصی را در زمره صالحان و شهیدان قرار ده و مرا از ظلمت به نور هدایت فرما و آنچه را به امانت داده‌ای، از من باز ستان. ای سرور شهیدان، ای خون خدا! نوح کشتی عشق، ای دریای خون، ای امام حسین-علیه السلام- کاش در کربلا بودم و به ندایت لبیک می‌گفتم، ولی خداوند لطفی در حقم نمود که توانستم در کشور امام زمان و در حکومت اسلامی به فرمان و ندای نایب برحقش، امام امت، لبیک گفته و امیدوارم به صف شهیدان گلگون کفن بپیوندم.

و ای مولای من و ای آن‌که قلبهای تمام مؤمنین واقعی به خاطر ظهورش می‌تپد. و ای امام زمان، نمی‌دانم آیا سرباز خوبی برای تو بودم یا نه؟ ولی همین‌قدر می‌دانم که شما اهل کرم و تجلیگاه رحمت پروردگار منان هستید، و اگر من سرباز بدی باشم، شما مولای بزرگواری هستید. پس بر این قلب سیاهم نظری بیفکن و مرا در زمره سپاهیان همیشه پیروز خودت قرار ده.

و تو ای امام امت، ای پدر مهربان امت، ای حامی تمام مستضعفان جهان، ای پیر میکده عشق الی‌الله، من تو را رهبری نمونه و علی‌گونه یافتم و با تمام وجود مقلد تو هستم و به ندای حسین‌گونه‌ات پاسخ مثبت داده‌ام و امیدوارم که از این مقلد گمنامت راضی باشی.

ای امت حزب الله و پیروان واقعی اسلام و قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت، بنده که فردی از جامعه اسلامی شما هستم، چند مورد مهم را به عنوان تذکر یادآور می‌شوم: بدانید که انقلاب اسلامی ایران از برکات بزرگ پروردگار عالم به ملت ما است که همه ما را در معرض امتحان قرار داده،

لذا مواظب انقلاب و دست‌آوردهای آن که حاصل خون هزاران شهید و رنج‌های هزاران معلول و مجروح و اسیر و … است، باشید که در غیر این صورت از امتحان الهی سرافراز بیرون نخواهید آمد و عذاب پروردگار در انتظار زیانکاران است. از امام امت، روح تپنده امت پیروی و حمایت کنید که امروز اطاعت از فرامین عالیه ایشان در حقیقت اطاعت و حمایت از اسلام و قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت -علیهم‌السلام- می‌باشد. از سلسله جلیله روحانیت که پرچمداران اسلام‌اند، حمایت کنید و نیز از تمامی ارگان‌های انقلاب که پیرو خط امام امت هستند، حمایت کامل کنید و اهداف شوم مخالفین انقلاب و اسلام را نقش برآب کنید.

این اصل مسلم یادتان باشد که عمده عامل پیروزی ما، وحدت کلمه بوده و هست، لذا مبادا آلوده به دسیسه شیطانی منافقین( که عقیده دارند اختلاف بیانداز و حکومت کن) باشید و به اختلافات جزئی دامن نزنید و خدای نکرده با دست خودتان، خون شهیدان را هدر ندهید و همه دنباله‌رو اهداف امام امت باشید.

مردم شهید پرور ما باید بدانند که تا باطل هست، مبارزه حق علیه باطل نیز باید ادامه داشته باشد، لذا بنا به فرموده رهبر انقلاب که فرموده‌اند: «جنگ در رأس امور است» شما نیز جبهه‌ها را خالی نگذاشته، به مبارزات اسلامی خودتان تا رفع فتنه از عالم ادامه دهید. شما ای پدر و مادر عزیزم! من در کودکی و بزرگی به شما خیلی زحمت دادم،

امیدوارم این بنده حقیر را مورد لطفتان قرار داده، حلالم کنید که اگر شهید شدم، با رضایت شما باشد و از برادران و خواهر عزیزم می‌خواهم که در شهادت من، صبر را پیشه خود ساخته، پدر و مادرم را نیز توصیه به صبر و استقامت نمایند. در آخر تقاضا دارم که از تمامی دوستان و آشنایان و کسانی که حقی برگردن این حقیر دارند، حلالیت بطلبید و مخصوصاً از اساتید محترم، خصوصاً حاج آقا عبدالحمید و عبدالمجید بنابی تشکر و قدردانی کنید که واقعاً در تمام جهات پیشرفت این‌جانب مؤثر و مشوق بوده‌اند.

خداوند به همه ما توفیق خدمت و شهادت در راه اسلام و قرآن عنایت بفرماید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. «والسلام»