حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید رسول حاجی زاده درزه کنانی

زندگینامه :

شانزدهم خردادماه۱۳۴۵ در روستای درزه کنانی از توابع شهرسلماس در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشودکه پدرش قاسم و مادرش نرگس نام داشت . پس از گذراندن دوران طفولیت در ۷ سالگی به مدرسه راه یافت و از اول کودکی هوش و استعداد خود را در امر تحصیلات نشان داد.

پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و راهنمائی پا به دبیرستان شهیدبهشتی سلماس گذاشت وتوانست دبیرستان را درسال ۱۳۶۲ به اتمام برساند. شهید موج عشق، به عروج می‌اندیشید، توسن چالاک عشق بر مدار بندگی جاده سبز سعادت را جستجو می‌‌‌‌‌کرد. و سبز‌ترین راه را خط سرخ امام حسین(ع) می دانست، آن خط سرخ از حوزه علمیه می‌گذشت. حوزه علمیه امام صادق(ع) تهران یک سال و نیم در ضیافت خانه‌ فیض از چشمه سار معارف اهل بیت(ع) سیراب می‌شد.

وی که در “دوره مقدمات” اشتغال به علم آموزی بود، سینه‌اش آسمانی تنگ بود  و نگاهش به افقی بی‌نهایت بود،‌ آنقدر عجله داشت که جمع احساس مادر، شهید را از رفتن باز نداشت. هنگامه جهاد بود. شهید راز و نیاز با خدا را در جبهه هم فراموش نمی کرد. فرامین دینی را به نحو احسن انجام می داد. همیشه آرزوی شهادت و پیوستن به خدای خود را داشت.

رسول جوانی باایمان و مؤمن و گشاده رو بود. به امام خمینی (ره) علاقه خاصی داشت. سخنان امام را از دل و جان گوش می کرد و عمل می نمود. به ولایت فقیه و روز قیامت اعتقاد عجیبی داشت. شهید عقیده داشت شهادت مرگ سعادت آمیزی است که آغاز آن دیدن زندگی پربار جدیدی را نوید می دهد.

عاقبت شهید عزیز که از طریق بسیج سپاه به جبهه اعزام شده بود، بعنوان طلبه رزمی تبلیغی، در تاریخ بیست و دوم اسفند ۱۳۶۳در لشکر۳۱ عاشورا درعملیات بدر در جزیره مجنون به همراه فرمانده همرزمش شهید باکری براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل می گردد. وپیکرپاکش درگلزار شهدای سلماس به خاک سپرده می شود