حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید سید حسین فاطمی

زندگینامه :

سیدحسین فاطمی انرجان فرزند میرکاظم، اول آذر۱۳۴۴ در شهرستان تبریز از خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. او در آغوش پدر و مادری پاک و مسلمان رشد نمود و صداقت را از پدر آموخت. از همان دوران با الفبای دین آشنا شد.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدراس زادگاهش گذراند. بعد وارد دبیرستان شد. از همان ابتدای نوجوانی در خانواده الفبای اسلام را آموخت و آغاز به نماز و روزه کرد. با آغاز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ که حدوداً جوانی ۱۲ ساله بود به همراه دیگر جوانان شهر به ندای حسین زمان، لبیک گفتند و قدم در رکاب عاشقی گذاشتند.

در این راه در کلاس های قرآن شرکت نمود سیدحسین، از جوانی در صف جوانان مذهبی شهر، فعالیت خویش را آغاز کرد و باحضور همیشگی خویش در صحنه، یاور انقلاب شد. شهید اولین حرکت فرهنگی خویش را با جمع آوری نونهالان انقلاب و جذب نیروهای نوجوان آغاز کرد. سید عاشق مسائل اسلامی بود و یکی از آرزوهایش تحصیل علوم دینی بود. می خواست پس از فراگیری علوم دینی، به اسلام خدمت کند. بدین خاطر بعد از اتمام سوم راهنمایی که وارد دبیرستان شده بود، به ناچار دبیرستان را رها نمود و وارد حوزه علمیه شد.

پس از چند ماه تحصیل علوم دینی، او که دروس حوزوی اش را در دوره مقدمات در حال گذراندن بود، تصمیم به رفتن به جبهه گرفت. آن زمان که طلب علم می نمود شاید بتوان گفت که از دنیا هیچ نداشت . سراسر معرفت و معنویت اندام نحیف و لاغر وی، شاید گویای این سخن باشد. او از طلبه های مؤمن و با تقوای دیار خود بود. او عاشق بود و سالک و رهرو نور و رخسارش مظلوم، ملتهب از آتش عشق و ایمان.

سرانجام این بسیجی عارف و عاشق، به عنوان طلبه رزمی تبلیغی، در بیست و دوم اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر «شرق دجله» با اصابت ترکش به گردن، شربت سرخ شهادت را سر کشید و به سوی معبودش هجرت کرد. پیکر پاک شهید در زادگاهش گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

وصیتنامه :

«انفروا خفافا و ثقالا و جاهدوا باموالکم و انفسکم فی سبیل‌الله ذلکم خیرلکم ان کنتم تعلمون».

برای جنگ با کافران سبک‌بار و مجهز بیرون شوید و در راه خدا به مال و جان جهاد کنید این کار، شما را بسی بهتر خواهد بود، اگر مردمی با فکر و دانش باشید. (توبه/۴۱)

بارالها، پروردگارا، تو خود می‌دانی که تا حال از وقتی که آمدیم به این مکان مقدس، به این دانشگاه، حتی یک بار هم با دل خالص به حضور تو نیامدیم و همیشه در فکر ریا هستیم. همیشه از فرصت استفاده می‌کنیم و همیشه در حال گناه هستیم، خدایا هر چقدر بگوییم که ما را ببخش، باز نمی‌دانیم با دلی خالص می‌گوییم؛ چون غبار معصیت قلبمان را گرفته. ولی چه کنیم

خدایا، خدایا، ای مهربان‌ترین مهربانان! تو خود این غرور و خودبینی را که در قلب ما ساکن شده، بشکن. تو خود این را از دلمان بیرون کن. خداوندا، تنها بخاطر تو این‌جا آمده‌ایم.

خدایا، می‌دانیم که جبهه‌ها به ما احتیاج ندارد، بلکه ماییم به این سنگرها و چادرها و به این مکان‌های مقدس دور افتاده احتیاج داریم.

خدایا، ای معبود و معشوقم و همه کس و همه کارم، نمی‌دانم در برابر عظمت تو چگونه حمد و سپاس بگویم و ای مهدی جان، تو را قسمت می‌دهم به مادرت زهرای مرضیه تو خودت از خداوند فرجت را بخواه تا پروردگار متعال فرجت را برساند.

یا مهدی! ما می‌دانیم تویی فرمانده رزمندگان و همه می‌دانند که تویی هدایت کننده، این میان فقط خود را می‌بینیم و در میدان نبرد نیز خود را می‌بینیم. و دیگر فرزندان امت شهیدپرور را که چقدر دنبال شهادت هستند.!

خواهران و برادران هموطن، مواظب امام امت، خمینی کبیر باشید که این نعمت بیکران را از دست ندهید که پشیمان خواهید شد و به گفته‌های پیر جماران جامه عمل بپوشانید و امام عزیز را تنها نگذارید و مخصوصاً کتابهایی که در مورد زندگی و ویژگیهای امام امت است،بخوانید. خواهرانم، به مسئله حجاب بیشتر از همه چیز اهمیت بدهید و به تجملات و مال دنیا زیاد دل نبندید و در پوشیدن لباس دقت کنید و ساده بپوشید. و شما امت حزب اللهی، به نماز جمعه و دعای کمیل تشریف ببرید و همیشه با خدا در ارتباط باشید…

بعد از نماز قرآن بخوانید. اسرار دیگران را هرگز فاش نکنید و حتماً کتابهایی را که در باره علما و روحانیون و جانبازان و شهدای اسلام هستند و یا مقاله‌هایی در این مورد را حتماً بخوانید. و در مورد حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- و حضرت زینب-سلام الله علیها- زیاد مطالعه کنید.

و مجلات پیام انقلاب، امید انقلاب، پاسدار اسلام و غیره را همه هفته بگیرید و بخوانید که اینها خود خیلی مهم هستند. وچند تذکری خدمت عزیزان بزرگوارم دارم.

پدر ومادر و خواهرانم! شما هم مثل بقیه امت شهیدپرور، حتماً در نماز جمعه‌ها و دعای کمیل و مراسم شهدا و غیره شرکت کنید و شما را هم سفارش می‌کنم که اسرار دیگران را فاش نکنید و اکثر وقت بیکاری خودتان را با مطالعه کتاب‌های مفید از جمله کتاب‌های استاد شهید مطهری در باره چگونگی زندگی کردن و یا دیگر موضوعات و همچنین کتاب‌های استاد شهید دستغیب و استاد و عالم بزرگوار آیت‌الله مشکینی و آقای قرائتی و دیگر علما را بخوانید. مخصوصاً مجله سپاه را. من میل ندارم در سوگ بنده گریه کنید و اگر خواستید به شهدای کربلا و مفقودین گریه کنید و مردم را از تبلیغات و ارشاد خود بی‌بهره نکنید.

عزیزانم، من از خداوند می‌خواستم که برادری داشتم تا بعد از من، اسلحه بر زمین افتاده مرا بردارد و مواظب پدر و مادرم باشد. ولی افسوس، شاید خواست خداوند بود و دستمالی در نزد یکی از برادران دارم، موقع دفنم به سرم ببندید و در آخر سلام مرا به تمام فامیل و آشنایان برسانید. خداحافظ شما تمام عمرم فدای یک لحظه عمر امام والسلام.

حسین فاطمی خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه‌دار، از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزا.

شهید سیدحسین فاطمی