حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید سید محمد اجاقی 

زندگینامه :

در سی و یکمین روز از فروردین ماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان مراغه و در خانواده ای مذهبی

و متدین دیده به جهان گشود . نام پدرش میر محمد بود . دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند . با عزیمت خانواده اش به تبریز ، او که عاشق خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بود ، برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه ولی عصر (عج) تبریز رفت تا از کمالات معنوی و اخلاقی علوم آل محمد (ص) کسب فیض نماید .

 او طلبه ای کوشا و حقیقی بود که مورد علاقه طلاب و دوستان قرار گرفته بود . عشق به درس و مباحثه او را خسته نمی کرد و روز به روز علاقه اش به علوم اسلامی بیشتر می شد .

در ایام تبلیغی برای ترویج احکام و کلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله به تبلیغ می رفت و بیانگر احکام اسلامی بود . در سال ۱۳۶۱ عازم شهر خون و قیام قم شد و در مدرسه فیضیه به تحصیلات خویش ادامه داد . 

در آغاز جنگ تحمیلی خود را برای کلاس دیگر آماده کرد و به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت . اگر چه با توجه به علاقه زیادش به خانواده دلش برای آنها تنگ می شد ، ولی احساس وظیفه در برابر کشور این دلتنگی ها را توجیه می کرد .

هنگام خداحافظی می شد عدم تعلق به دنیا را در چهره اش ببینی . او در دل کویرها راه جست و آلودگی ها را شست . در کنار رزمندگان اسلام به مقابله با دشمن متجاوز پرداخت و چشمان زیبایش به گنبد طلایی سالار عاشقان بود تا اذن وصال گیرد .

سرانجام در آخرین اعزام ، ایشان که از طرف بسیج عازم جبهه شدند ، در تاریخ بیست و دوم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و عملیات خیبر ، بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل گردید . پیکر پاکش در جوار رحمت حضرت معصومه (س) در گلزار شهدای قم به خاک سپرد.

وصیتنامه :

با سلام و درود به رهبر انقلاب اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی و با سلام به امت دلاور و رزمندگان پرتوان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی علیه ایران و اسلام عزیز و با عرض ادب و سلام به پدر و مادر و خواهران و برادرم و تمام حزب اللهیون .

هان ای امت اسلام و برادران و خواهران و پدران و مادران . لبیک گوی تجارت عظمی باشید ، تجارتی که نجات بخش شما از تمام رذائل و معاصی و سوق دهنده به طرف نعم و رستگاری است .

تا کی ، تاکی رذائل و گرداب هواها و گناهان و مخالفت ها ؟ تا کی در عصیان و در سستی ها ؟ تا کی در گمراهی ها ؟ در دوری از پروردگارتان ، پروردگار عالم ؟]تاکی[ در بد نظری به رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام با عمل خویش .

پس بیایید دریابیم خدای را ، دریابیم قرآن و قرآنیان را ، دریابیم ۱۴ معصوم علیهم السلام را و دریابیم خط صحیح الهی را .

چرا که از شهادت به کجا ، شهادتی که علی بن ابیطالب (ع) آن را فوض و رستگاری معرفی می کند .

شما ای پدر و مادر و خواهران و برادرم و تمام آنهایی که مطالبم را ملاحظه میکنید ، از انصار خداوند کریم باشید .

پس امت اسلام ، بنده راهی نیافتم در خوشبختی و فلاحت ، جز راه حق و وصول به حق و آن راه شهادت است . شهادتی که وقتی اول قطره خون از بدن انسان سرازیر می شود تمام گناهان انسان را شسته و پاک می گرداند .

چه راهی جز این راه ؟ به چه عملی جز این عمل الهی و چه مطهری بهتر از این، گناهان را شسته و پاک میگرداند ، جز شهادت ؟

و این پیام خون رسول اکرم (ص) و علی بن ابیطالب و ائمه اطهار (ع) و فاطمه زهرا (س) که مرا و تمامی آنهایی را که رفته اند به آن سوی کشاند و شما دنبال سر شهدا بیایید .

و فرموده ی ابا عبدالله الحسین (ع) را از یاد نبرید که می فرماید ای شیعیان من ، زمانی که آب خنکی می خورید ، مر ابه یاد بیاورید ، که روز عاشورا هم غریب بودم و هم شهید شدم .

از امامتان امام امت خمینی کبیر مد ظله العالی و روحانیت اصیل که امام می فرماید اگر روحانیت نبود از اسلام خبری نبود و از انقلابتان که همانا زمان اجرای احکام الهی است ، دست بر ندارید که رستگارید . ان شاء الله تعالی