حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید محمد حاجي سلماني       

زندگینامه :

در اولین روز از بهمن ماه سال ۱۳۴۸ در یکی از محلات فقیرنشین شهر تبریز در کوچه حسین صراف منطقه فتح در یک خانواده متدین و مذهبی پا به عرصه وجود نهادکه پدرش رضا و مادرش فاطمه نام داشت .

بعد از طی دوران ابتدایی در زادگاهش وارد دوره راهنمایی شد و تحصیلاتش را در همان منطقه گذراند، دوران نوجوانی اش با دوستانش گذشت و در این زمان بود که در انجام فعالیت های مذهبی و تظاهرات ها نقش به سزایی داشت بعد از اتمام دوره سیکل تصمیم به ادامه تحصیل در دبیرستان گرفت اما بیشتر از یک سال در آن مقطع تحصیل نکرد و عشق حوزه او را از دبیرستان جدا کرد تا به وادی عشق و عرفان نزدیک تر شود.

او از کودکی عشق سرشار به اهل بیت (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سینه موج می زد و گویا او در سودای دیگری بود و او عاشق خون و شهادت بود وارد حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز گردید و به سرعت به یادگیری علوم حوزوی و معارف پرداخت طوری معنویت در او متأثر شده بود که با نگاهی به چهره اش تقوی و اخلاص آشکار می شد.

مقلد امام بود و به رهبرش عشق می ورزید. او از قافله حسینیان زمان بود و به ندای هل من ناصر ینصرنی با جان و دل لبیک گفت. همین شد دلیل برای اعزام او به جبهه های نبرد حق علیه باطل، با فراهم کردن مقدمات اعزام دل از حوزه کند و به همراه چند نفر از دوستانش در آخرین روز فروردین ماه سال ۱۳۶۵راهی جبهه شد و بعد از آن نیز چندین بار اعزام شد وحتی یکبار در جبهه فاو بر اثر اصابت ترکش مجروح شد ولی دست از مبارزه باز نکشید .

او از کودکی عاشق گمنامی بود و این بزرگوار در بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۶۷ در عملیات ماووت با سمت بهیار در تپه ماووت عراق به شهادت رسید و به خون غلطید و پیکر خونین او در جبهه جا ماند به آرزوی خویش رسید و تا بحال پیک مطهرش مفقود مانده است