حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید محمود ساجدی    

زندگینامه :

شهيد محمود ساجدي در سال1338 در روستاي راهدانه از توابع شهرستان نقده در خانواده‌اي متدين و مذهبي به دنيا آمد. پس از طي موفقيت آميز مراحل مختلف تحصيل و اخذ مدرك ديپلم جهت تحصيل علوم ديني راهي حوزه علميه شهر مقدس قم گرديد. سپس جهت تحصيل در دانشگاه رشته جامعه شناسي را انتخاب نمود.

با شروع انقلاب اسلامي از افراد فعال انقلابيون بود و در عاشوراي حسيني سال1357 قطعنامه صادره امت مسلمان را با صداي رسا قرائت نمود. پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در بسيج دانشجويي فعاليت مستمر داشت.

شهيد محمود ساجدي فرزند راستين انقلاب، مانوس قرآن، شيفته امام و جانباز اسلام، به تحقيق گل ِ بوياي گلزار عشق و معرفت بود. او كه در علوم ديني فلسفي و تفسير قرآن و تدريس متون عربي تبحر و تسلط كافي داشت آگاهانه شهادت را انتخاب نمود و عارفانه راهي جبهه شد. او تمام توان و تلاش خود را براي سرنگوني رژيم منحط پهلوي به كار بسته بود و در اكثر تظاهرات و راهپيمائي ها نقش مؤثري ايفا مي نمود.

دانشجويي كه دانشگاه به وجودش افتخار مي كرد، طلبه‌اي كه در امور ديني تلاش فراواني را به خرج مي داد. مدرس قرآن كه جان شيفتگان كلام الهي را از نور معرفت سيراب مي نمود، بسيجي پرتوان كه خستگي ناپذير و نستوه بود،

رزمنده‌اي كه در طوفان انقلاب ايمان و اخلاص خود را به ثبوت رسانده و در مصاف با صداميان زبون هنر رزم آوري خود را نمايان ساخته بود و كلام آخر اين كه، انساني بود والامنش و نكورفتار، تواضع و فروتني در وجودش موج مي زد. دلي به پهناي اقيانوس و ايماني به وسعت اقليم عشق داشت. انديشه‌اي فراختر از گستره افلاك را دارا بود.

شهيد محمود ساجدي همانگونه كه از  مضمون كلامش در وصيتنامه ايشان مشخص مي گردد بالاترين آرزويش شهادت و پرواز به كوي معشوق بود كه سرانجام در تاريخ  24/1/1366 آرزوي مقدس و تحقق يافته و در عمليات پيروزمند بيت‌المقدس2 پروانه وار گرد شمع عشق و ايمان جان به جان آفرين تقديم نمود و تاكنون در كوه هاي سرد منطقه ماووت در گمنامي نظاره گر ابديت است.

خصوصيات بارز شهيد:

1. انديشمند و متفكري والامقام بود.

2. در علوم و معارف قرآني تبحر و آگاهي خاصي داشت.

3. نمونه بارز حجب و حيا بود و نور ايمان از چهره‌اش مي باريد.

4. سيمايي درخشان و دلي پاك به پاكي ايمان داشت.

5. در برخورد اجتماعي بسيار متواضع و فروتن بود.

6. در تحصيلات حوزوي و دانشگاه ممتاز و برجسته بود.

وصیتنامه :

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ»

اینجانب محمود ساجدی فرزند رحیم با شهادت به وحدانیت حق تعالی و رسالت پیامبراکرم(ص) و امامت دوازده ائمه معصوم بعد از پیامبر اکرم(ص) و غیبت امام آخر الزمان حضرت مهدی(عج) به جهت اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل وصیتی چند که لازمه زندگی هر مسلمان است می نمایم.

خداوند منان را شکر می گویم که مرا چند سالی که عمر داده بود موفق و متصور گردانید تا به کسب علم بپردازم و از مشغله های دنیوی که آخرت سوز است، بدور بمانم. به همین خاطر هیچ پیوند مادی با دنیای پست و فانی ندارم و این از افتخارات هر مسلمان می تواند باشد و لذا تا آن جا که به خاطر دارم نه به کسی مقروض هستم و نه از کسی طلبکارم و لذا ریالی به عنوان گذران زندگی ندارم که از خود به جای بگذارم. هر روز روزی اش را خداوند می رسانید و روز به آخر سپری می کردیم و لذا احتیاجی به ذخیره کردن نبود تا پس از مرگ، وسیله عذابمان شود و حساب و کتاب الهی را به میان بیاورد.

از کلیه عزیزان می خواهم بیش تر از آن که جنبه تبلیغاتی به مسئله شهادتم که روحانی و دانشجو بوده، بدهند، به مسئله شهادت و به مسئولیتی که شهیدان راه دین به گردنشان نهاده است، توجه کنند. فلسفه شهادت و مقام شهید، وراء شهید و هدف شهیدان و در راس آنان امام شهید حضرت امام حسین(ع) را به عنوان یک امام مظلوم در تاریخ که همیشه برایش می گریند را الگو و سرمشق زندگی دنیوی خویش قرار دهند و گریه شان وسیله عصیان علیه ظالمان تاریخ گردد نه وسیله سکوت و سستی.

به مسئله انقلاب و جنگ بیشتر توجه شود، انقلاب ما با جنگ یک پیوند ناگسستنی دارد بدین معنا اگر ما در این جنگ پیروز شدیم دنیا ما را در خواهد یافت و در دنیای مادی جائی برای زورگویی و دیکتاتوری علیه مظلوم نخواهد ماند ولی اگر خدای نکرده ما در جنگ شکست بخوریم، ضعف نیروهای جهان اسلام بر دنیای مستضعفین یک مأیوسی و ناامیدی خواهد آورد و تمام امیدهای آنان را که در اثر انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی بوجود آمده است بر باد خواهد داد و لذا تمامی آنان که قدرت بدنی و استطاعت فعلی دارند باید به جبهه ها بروند و تا مسئله جنگ حل نشود، آموزش و پرورش، اقتصاد، سیاست و … خلاصه همه چیز در یک برنامه مقطعی به راه خود ادامه خواهند داد والسلام