حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

روحانی شهید کریم ابراهیم پور احمدی 

زندگینامه :

ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست به هوای سر کویش پر و بالی بزنم

شهیدکریم پور احمدی در سال 1342 ه.ش. در شهر تبریز و درخانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و پس از طی مراحل ابتدائی تحصیلی در مدارس دولتی درسال 1356 ه. ش. به تشویق پدر و علاقۀ قلبی خویش وارد مدرسۀ اسلام ولیعصر(عج) تبریز گردید تا از چشمه سار پاک و زلال مصارف الهی بهره مند گردد و تشنگان حق وخسته دلان و بیقراران را به سوی معبودشان رهنمون گرداند.

در ماه های اول ورود او به مدرسه بود که انقلاب کبیر اسلامی با زعامت امام امت به وقوع پیوست و او در حرکتهای سیاسی و ضد رژیم طاغوتی در ردیف دوستان طلبۀ خود بود. پور احمدی در مدت پنج سال تحت تربیت و تعلیم الهی و دینی اساتید خود بود، تا اینکه در سال 1361 با عدۀ کثیری از طلاب مدرسه عالی علوم اسلامی ولیعصر(عج) به سوی جبهه های جنگ حق علیه باطل رهنمون گشت .

ایشان در عملیات فتح المبین و آزادسازی خرمشهر نقش تبلیغی موثری داشت. وی که خود نیز برای وصال دوست بیقرار بود، یک بار دیگر در همین سال بعد از ماه مبارک رمضان عازم نبرد با کافران و تبلیغ در سنگرهای الهی شد و در عملیات مسلم بن عقیل شرکت جست.

او که در کنار رزمندگان همرزم خود پیشی جسته بود، موقع برگشت از این حرکت موفقیت آمیز، مغز پاکش که مملو از عشق به خدا و علوم آل محمد(ص) بود، هدف گلولۀ دشمنان اسلام و قرآن گردید و جان پاکش به سوی جانان بپرواز در آمند و به لقاء الله در سلک شهداء مخلص دوستان خود: عاقل نهند، عبد اللهی، مهدوی، کریم نژاد، علوی زاده، غفاری آذر، پیوست. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

وصیتنامه :

بسم الله الرحمن الرحيم

«و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون» (آل عمران/169)

شهادت مي‌دهم كه‌ خدا يكي است و محمد(ص) رسول خدا است و شهادت مي‌دهم كه ائمه طاهرين ولي امرند و وصي رسول خدا و امام زمان حجت ابن الحسن العسكري(عج) امام زمان و بقيه الله مي‌باشد.

بعد از شهادت به وحدانيت الله تبارك و تعالي و رسالت رسول اكرم و بر ولايت ائمه طاهرين چند جمله به حضور شما مي‌رسانم:

1- الله تبارك و تعالي را بشناسيد و هميشه بر آن توكل نماييد كه نيست توفيق مگر از خداوند متعال .

 2- درباره زندگاني و سخن حضرت رسول اكرم و ائمه طاهرين مطالعه بيشتر كنيد واز توسل به آنان و به درگاه خداوند متعال غفلت نكنيد.

 3- تنها كسي‌كه اسلام عزيز را از دست استعمارگران و سلطه طلبان نجات داد، حضرت آيه الله العظمي امام خميني مي باشد و لذا هيچ وقت و هيچ زمان از پيروي او غفلت ننماييد ودر نمازهايتان امام را دعا كنيد و طول عمرش را تا انقلاب مهدي(عج) از الله تبارك و تعالي بخواهيد.

4- بدانيد كه ايران اسلامي تنها كشوري است كه اسلام راستين را مطرح مي‌كند و درمقابل همه جهانخواران و ايادي آنها ايستاده است و لذا براي دوام آن بايد فرهنگ اسلامي را در بين ملت انتشار داد و شما هم با فرستادن فرزندتان به مدرسه هاي علوم ديني به اين فريضه بزرگ، لباس عمل بپوشانيد.

و اما پدر و مادرم و خواهران و برادرم! من شما را اذيت كرده‌ام و شما را ناراحت كرده‌ام، مرا ببخشيد و صبر داشته باشيد و اگر خداوند متعال توفيق شهادت داد جنازه‌ام را نخواهيد مگر اينكه مي‌دانيد موجود است و در پايان مي‌گويم كه قدر علماي اسلام را بدانيد، آنها هستند كه اسلام را برايمان تا اينجا نگه داشته و نگاه خواهند داشت.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته 14/2/1361

خاطره از شهید به نقل از برادر شهید :

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، حزب منحله خلق مسلمان و سازمان رسوا شدة مجاهدين، فعاليت‌هايي را در جهت تضعيف انقلاب انجام دادند.

در همان روزها شهيد در مغازه پدرش عكسي از امام داشت و از طرفداران حزب خلق به مغازه هجوم مي‌آورند و تلاش مي‌كنند تا عكس امام را از روي ديوار پايين بياورند؛ ولي برادرم سينه خود را سپر كرده؛ به آنها مي‌گويد: « هرگز عكس امام را پايين نمي‌آوريم» و با درگيري شديد در مقابل آنها مقاومت مي‌كند.

او جان خودش را به خطر انداخت، اما حاضر نشد عكس امام را از ديوار مغازه پايين بياورد. اين عمل نشانه ارادت او به امام بود.