حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

  روحانی شهید سید مسعود اسماعیلی

زندگینامه :

شهید سید مسعود اسماعیلی دهم بهمن 1346، در شهرستان تهران چشم به جهان گشود. پدرش سیدمسلم، خدمتگزار آموزش و پرورش بود و مادرش فاطمه نام داشت.

تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی تا سطح (مقدمات) پرداخت. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

بیست و یکم دی 1365، در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدتها در منطقه بر جا ماند. بعد از چند سال تفحص شده و در بهشت زهرای زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصیتنامه :

راه سعادت : به سخنان آخر شهدا خوب گوش کنید؛ زیرا که راه سعادت، راهی است که شهدا انتخاب کرده اند.

پیرو خط امام : نخست از امت خوب و حزب الله می‌خواهم که همچنان پیروز خط امام باشند و ذره ای به چپ و راست منحرف نشوند و تا آخرین لحظه، امام را یاری کنند تا شرمنده رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ و امیرمؤمنان ]علی ابن ابی طالب[ ـ علیه السلام ـ و فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ و امام حسن مجتبی ـ علیه السلام ـ و حسین بن علی- علیه السلام- نشویم.

جبهه : همچنان تمام توان خود را در خدمت جبهه و جنگ قرار دهند تا جنگ را به پیروزی نهایی برسانند و سختیها و کمبودها و مشکلات را به جان بخرند که به امید حق، ظفر نزدیک است و زمانی به برافراشته شدن پرچم اسلام درتمامی جهان نمانده است.

از امت حزب الله می‌خواهم که همچنان در جبهه بوده، مسجدها، نمازجمعه‌ها و مراسمها را گرم نگه دارند و با تمام توان جلوی فساد و فحشا و بی بند و باری را بگیرند.

قدر دانی خون شهدا : نگذارند که خون شهدا هدر رود؛ زیرا که اگر با این مسأله به طور قاطع برخورد نشود، در آن دنیا شهدا از ما نخواهند گذشت و به کسانی که هنوز غافل هستند و بعد از هشت سال هنوز در خوابند و راه حق و صحیح را تشخیص نداده اند، توصیه می‌کنم که لحظه ای در حال خود تفکر و تعمق کنند

و بنابر گفته امام حسین- علیه السلام- : « اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید» و از پشت به این انقلاب خنجر نزنند و دست از این لذتهای زودگذر دنیایی بردارند که پشیمانیهای بسیار دارد و به خدا و روز جزا فکر کنند.

طلب حلالیت ودعا در حق یکدیگر : در ادامه از تمام دوستان و آشنایان و برادران مخلص بسیجی و هم‌درسهایم حلالیّت می‌طلبم و طلب عفو و بخشش می‌کنم، باشد که خداوند از سَر کَرم از گناهان همه ما در گذرد و همه ما را به حق پهلوی شکسته فاطمه زهرا- سلام الله علیها- ببخشد.

پدر و مادر : در آخر چند کلمه ای با شما پدر و مادر عزیزتر از جانم صحبت دارم؛ شمایی که خیلی برای من زحمت کشیدید تا فرزندتان خوب تربیت شود و در سن پیری کمک شما باشد. خواهش می‌کنم که مرا ببخشید وحلالم کنید و از تقصیرات من درگذرید که بهشت زیر پای شما است و اگر نتوانستم حق فرزندی را درست به جا آورم، ابراز شرمندگی و خجالت می‌کنم.

از خدا می‌خواهم که در بهشت برین به دست مبارک رسول الله –  صلی الله علیه و آله-  از حوض کوثر سیراب شوید.

خط امام :  سعی کنید که همیشه درخط امام و انقلاب باشید و از جمع حزب الله خارج نشوید .

حق ا و حق الناس : 4000 تومان خمس از طرف من به آقای توسلی بدهید. ۲۷ روز روزه قضا و دو سال نماز قضا نیز برایم بجای آورید و قاب عکس شهید «عمارزاده» را به خانواده‌اش تحویل دهید.هرکدام ازبچه‌ها طلبی یا چیزی دیگری نزد من داشته اند به آنها بدهید.