حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
آیت الله اعرافی : مهدویت در شیعه یک عقیده شفاف و از پیش تعیین شده است
22 ژانویه 2017 - 10:33
شناسه : 2555
بازدید 613
21

صبح جمعه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور باحضور در مسجدالرضا (ع) قم در بین اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب حاضر شدند . آیت الله اعرافی در ابتدای فرمایشات خویش با تمجید از حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ، این حوزه را حوزه ای موفق در خطه […]

ارسال توسط :
پ
پ

صبح جمعه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور باحضور در مسجدالرضا (ع) قم در بین اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب حاضر شدند .

آیت الله اعرافی در ابتدای فرمایشات خویش با تمجید از حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ، این حوزه را حوزه ای موفق در خطه ی مهم مملکت اسلامی خوانده و نسبت به مدیریت ، اساتید و طلاب این حوزه آرزوی موفقیت نمودند .

ایشان در ادامه ، مباحث خود را پیرامون مهدویت آغاز نموده و خاطرنشان کردند : برای بررسی یک موضوع باید از چند زاویه آن را مورد بررسی قرار داد تا ابعاد آن موضوع روشن تر شود .

آیت الله اعرافی نگاه از مکان بشری و فرا دینی ، دینی و ادیان الهی ، ادیان ابراهیمی ، اسلام و مذهب شیعه را پنج زاویه ی اصلی برای بررسی موضوعات عنوان کرده و اظهار داشتند : با مقایسه ی این پنج زاویه مشترکات و مفترقات آنها مشخص می شود و با این زوایا می توان ابعاد یک بحث را واکاوی کرد .

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه عالم به یک نقطه ی کمالی حرکت میکند ، خاطرنشان کردند : با بررسی این زوایا روشن می شود که هر پنج زاویه مطالبی را در مورد مهدویت و پایان بشر عنوان نموده اند ولی ممیزات این عقیده در حوزه ی مهدویت شیعی با دیگر زوایا برجسته است .

ایشان با بیان ممیزات به اساسی ترین تفاوت اشاره کرده و اظهار داشتند : مهدویت در شیعه یک عقیده شفاف و از پیش تعیین شده است و روح حوزه مستلزم این است که این اندیشه در آن مکان قوی تر و مستحکم تر از مکان های دیگر باشد .

آیت الله اعرافی با اشاره به جاذبه های تشیع ، مهمترین جاذبه ی این مذهب را مهدویت عنوان نموده و این اندیشه را رو به جلو دانستند .

ایشان با بیان اینکه اصلی ترین پشتوانه ی این اندیشه تلاش در بدست آوردن علم است اظهار امیدواری کردند : حوزه های علمیه با طی این راه در شناساندن مهدویت به جهان تمام تلاش خود را بکار گیرند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.