حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
دیدار اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب از آیت الله جوادی آملی
19 ژانویه 2017 - 15:41
شناسه : 2550
بازدید 670
20

ظهر امروز اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در دیدار عمومی حضرت آیت الله جوادی آملی حضور یافته و از بیانات ایشان اسفاده نمودند . آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه علم یک مفهوم ذهنی نیست علم بحث شده در علوم عقلی و کلامی را یک سرگرمی و فن دانسته و […]

ارسال توسط :
پ
پ

ظهر امروز اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در دیدار عمومی حضرت آیت الله جوادی آملی حضور یافته و از بیانات ایشان اسفاده نمودند .

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه علم یک مفهوم ذهنی نیست علم بحث شده در علوم عقلی و کلامی را یک سرگرمی و فن دانسته و با اشاره به تعاریف ائمه ی معصومین از علم ، علمی را علم دانستند که رهبری عمل را به دست بگیرد .

ایشان با بیان اینکه این رهبری از صورت های ذهنی امکان پذیر نیست علم بدون عمل را از حیطه ی علم خارج دانسته و شکوفایی علم را در گرو عمل معرفی نمودند .

مرجع عالیقدر با اشاره به اینکه انسان در بدو تولد از بدیهیات باخبر نبوده ، به نظریات اشاره کرده و انسان را از بدو تولد به آن نظریات عالم دانستند .

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند : باید تمام تلاش طلاب و دانشجویان این باشد که مهمانی را در دل خود جا دهند که با صاحب خانه همسازی داشته باشد پس باید در بدست آوردن علوم تلاش کنید تا باری تعالی آن علوم را پرورش داده و شما را بسوی کمال سوق دهد .

آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند : علم باید دعوت کننده ی عمل باشد پس اگر در درونمان هیچ خروش و حرکتی بسوی عمل نباشد عالم نیستیم .

ایشان در ادامه ی مطالب خود به معنای نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده و اظهار امیدواری کردند : اگر نصیحت کننده ی واقعی باشیم و با علم و عمل و تقوای الهی پیش رویم جامعه ای سالم خواهیم داشت .

مرجع عالیقدر با اشاره به مقام علما و اینکه وظیفه ی علم پوشانیدن لباس تقوا به جامعه است ، وظیفه ی حوزویان و دانشگاهیان را پوشانیدن این لباس به جامعه دانستند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “دیدار اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب از آیت الله جوادی آملی”
  1. حضرت آیت الله علامه جوادی آملی(حفظه الله) علم بدون عمل را از حیطه ی علم خارج دانسته و شکوفایی علم را در گرو عمل معرفی نمودند .
    الحق والانصاف باید ایشان را علامه طباطبایی زمان دانست که با منطق مستدل ومستحکمشان آبروی حوزه وحوزویان را حفظ کرده اند.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.