حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1381 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر حجت الاسلام و المسلمین سید آتش زر
19 نوامبر 2017 - 21:10
شناسه : 4125
بازدید 639
19

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین سید آتش زر برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین آتش زر با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع) خطاب به امام حسن مجتبی (ع) ، رعایت نکاتی برای حفظ و سلامتی بدن از آفت ها را […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین سید آتش زر برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین آتش زر با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع) خطاب به امام حسن مجتبی (ع) ، رعایت نکاتی برای حفظ و سلامتی بدن از آفت ها را برشمرده و غذا خوردن هنگام گرسنگی ، جویدن غذا و رفع حاجت قبل از خواب را از نکات قابل رعایت برای ایمنی بدن دانستند .
ایشان اظهار داشتند : با توجه به این احادیث روشن می گردد که دین اسلام دارای قانونی برای هر یک از افعال انسان است .
حجت الاسلام و المسلمین آتش زر با بیان حدیثی دیگر از نبی اکرم (ص) ، کامل بودن غذا را در گرو حلال بودن غذا ، بخیل نبودن و مهماندوست بودن شخص ، شروع غذا با نام خدا و سپاسگذار نعمت های پروردگار بودن عنوان کردند .
ایشان با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) خود پسندی ، طمعکاری و حسد را عامل هلاکت جامعه برشمرده و خاطرنشان کردند : باید دقت کنیم که در قیامت از اعمالمان می پرسند نه مال و دارایی ؛ و در ادامه حضار را به خواندن دعای کمیل و نماز جعفر طیار توصیه نمودند .
استاد حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) با بیان مقام والای طلاب علوم دینی در پیشگاه الهی به فرمایش نبی اکرم (ص) در خصوص اینکه هر کسی دوست دارد به صورت صالحان نگاه کند تا از آتش جهنم نجات یابدبه صورت طلاب علوم دینی نگاه کند و هیچ طلبه ای نیست که در عالم رفت و آمد کند مگر اینکه خداوند برای هرقدمش عبادت یکسال را برای او می نویسد و برای هر قدمش یک خانه در بهشت می سازد و زمین برای او استغفار میکند و همیشه مورد غفران پروردگار است و تمام ملائکه گواهی میدهند که از جهنم آزاد شده است ، اشاره کرده و اظهار داشتند : دین یکی از عوامل بیدار کننده جامعه است و دشمنان از دین اسلام می ترسند و در صدد از بین بردن آنند ولی این مردم غیور ایرانند که دشمنان را در عراق و سوریه و لبنان شکست دادند و این از برکات دین مبین اسلام است .
ایشان در انتها با بیان اینکه هرکسی در وجود خود استعداد نهفته ای دارد ، اظهار داشتند : این استعدادها نباید احتکار شوند و شما میتوانید افرادی همچون مطهری ها شوید و البته اگر کارهای ما روی نظم باشد خداوند نیز برکات این علوم را به ما خواهد داد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.