حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلّاب شرکت کننده در تحقیقات تابستانی مدارس علمیّه امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) بناب در محضر مدیریت محترم حوزه ولی عصر عج بناب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی(حفظه الله) برگزار شد
13 جولای 2022 - 12:40
شناسه : 17196
بازدید 614
14

جلسه اخلاق طلّاب شرکت کننده در تحقیقات تابستانی مدارس علمیّه امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) منطقه #بناب در محضر مدیریت محترم حوزه ولی عصر عج بناب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی(حفظه الله) برگزار شد. مدیریت محترم حوزه بیاناتشان را با شرح حدیثی آغاز نموده و فرمودند:در قیامت شخصی را […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلّاب شرکت کننده در تحقیقات تابستانی مدارس علمیّه امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) منطقه #بناب در محضر مدیریت محترم حوزه ولی عصر عج بناب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی(حفظه الله) برگزار شد.

مدیریت محترم حوزه بیاناتشان را با شرح حدیثی آغاز نموده و فرمودند:
در قیامت شخصی را می آورند، می بیند که خداوند برای او حسنات و هزاران حج و جهاد و… نوشته هست، می گوید که خدایا من که این اعمال را انجام نداده ام و این نامه اعمال من نیست. خطاب می رسد که نامه اعمال شما است همان علمی که در دنیا خواندید و بعد بوسیله آن علم رفتید و هزاران نفر را هدایت کردید و یا جهادی که در راه خدا انجام دادید و… از ثواب آن اعمال برای شما هم نوشته شده است.

ایشان افزودند:
آیه شریفه …فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا…(آیه ۳۲ /سوره مبارکه مایٔده) و آیه… لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ…(آیه ۱۲۲/سوره توبه)
مصداق بارز و عملی این حدیث شریف هستند.
مدیریت معظّم حوزه‌های علمیّه بناب در ادامه با اشاره به خطبه همّام حضرت وصیّ، امیرالمومنین(علیه السلام) خاطرنشان کردند:
شخص متّقی کسی است که بسوی تجارت و معامله سودمند می رود و…
🔰ایشان در پایان بیاناتشان افزودند:

یقین نمی گذارد که انسان احساس خستگی کند.

و خدا را نیز باید شکرگزار بود که توفیق دادند در این فصل از سال، یک ماه دیگر نیز در مسیر رشد و تعالی قدم برداشت.
وی‌ همچنین فرمودند: علم بدون تذکیه به درد نخواهد خورد. فلذا طلّاب عزیز باید شبانه روزی در عرصه و جبهه علمی و معنوی کوشید.
و من از عزیزانم خواستارم که در این مدّت تحقیقات تابستانی، نسبت به تقویت ادبیّات عرب برای رساندن به عالی ترین مرتبه بکوشید و ان شاءالله که نباید در صرف و نحو و…. مشکلی داشته باشید.

۱۴۰۱/۰۴/۲۱

《حوزه علمیّه حضرت ولی عصر(عج) بناب》

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.