حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق هفتگی در محضر آیت الله بنابی
09 ژانویه 2017 - 9:40
شناسه : 2388
بازدید 599
21

جلسه اخلاق هفتگی حوزه ی علمیه ی حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب با حضور طلاب پایه پنج به بالا در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . آیت الله عبدالمجید باقری بنابی در ادامه ی مباحث جلسات قبلی با اشاره به آیه ی 24 سوره ی توبه حب دنیا را مورد مذمت […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق هفتگی حوزه ی علمیه ی حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب با حضور طلاب پایه پنج به بالا در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .

آیت الله عبدالمجید باقری بنابی در ادامه ی مباحث جلسات قبلی با اشاره به آیه ی 24 سوره ی توبه حب دنیا را مورد مذمت قرار داده و با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) حب دنیا را سرآغاز هر خطایی دانستند .

ایشان در ادامه با بیان اینکه حب دنیا مشتمل بر حب مال و حب جاه است ، تمسک به آنها را عامل بدبختی انسان دانسته و با بیان تمثیلی ضرر دو گرگ به یک گله ی بدون حامی را کمتر از ضرر حب مال و حب جاه به ایمان برشمردند .

مدیر حوزه ی علمیه ی حضرت ولیعصر (عج) بناب با اشاره به اینکه حب دنیا در قسمت های مختلف زندگی انسان تجلی پیدا میکند به حب مقام اشاره کرده و با بیان داستان بلعم باعورا حب مقام را عامل سقوط ایشان دانستند .

ایشان در ادامه ی فرمایشات خود در مورد حب دنیا به ماجرای زبیر اشاره کرده ، خاطر نشان کردند : زبیر با آن همه مجاهدت بخاطر حب مقام و فرزند از راه امامت و رهبری دور شده و سرآغاز اولین فتنه و ضربه به ولایت و امامت حضرت امیر المؤمنین شد .

آیت الله بنابی حسادت را یکی دیگر از موارد حب دنیا برشمرده و آن را از عوامل شقاوت قابیل و فرعونیان دانستند .

ایشان در ادامه با بیان اینکه دنیای هرکس هرآن چیزی است که دور آن می چرخد اظهار امیدواری کردند : با تصحیح اعتقادات خویش ، عوامل حب دنیا را از خود دور کنیم .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.