حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه معرفت افزایی و مقاوم سازی مبانی اعتقادات در محضر آیت الله بنابی
21 سپتامبر 2017 - 14:14
شناسه : 3857
بازدید 601
24

جلسه معرفت افزایی و مقاوم سازی مبانی اعتقادات ظهر امروز در آستانه محرم در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . آیت الله بنابی با اشاره به مسأله بصیرت در حوزه های علمیه ، اظهار داشتند : حوزه روح جامعه بوده و وظیفه آن ایجاد روحیه در جامعه است و باید همه […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه معرفت افزایی و مقاوم سازی مبانی اعتقادات ظهر امروز در آستانه محرم در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .
آیت الله بنابی با اشاره به مسأله بصیرت در حوزه های علمیه ، اظهار داشتند : حوزه روح جامعه بوده و وظیفه آن ایجاد روحیه در جامعه است و باید همه مسئول باشیم و عملا و قولا در این راستا تلاش کنیم .
ایشان ادامه دادند : دشمن خارجی و گاه بداندیشان داخلی اصل انقلاب و گاه مسئولین انقلاب و ولایت فقیه را در تیررس حملات خود قرار می دهند .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با بیان اینکه اصل انقلاب که با آن قداست و معنویت و توسط انسانهای اسلام شناس انجام گرفت برای پیاده شدن قرآن و احادیث در جامعه بوده و هست ، به تلاشهای علما و مراجع تقلید در کنار مردم برای پیروزی انقلاب و به علمای شهید راه انقلاب اشاره کرده و افزودند : مراجع تقلید از همان ابتدای انقلاب با حضور در راه پیمایی ها و انتخابات و مسائل تاثیرگذار در انقلاب ، اصل و اساس انقلاب را تحکیم بخشیدند .

آیت الله بنابی ادامه دادند : حضور مراجع تقلید در کنار انقلاب و نظام و تلاشهای آنها برای تحکیم اصل نظام از زمان امام خمینی (ره) تا اکنون نشان از مشروعیت این نظام در نزد آنهاست .

ایشان با اشاره به دست به شمشیر شدن کفار و منافقان در زمان پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) که آن بزرگواران را مجبور به اعلام جهاد کرد ، ترور شخصیت های برجسته نظام در اوایل انقلاب ازجمله ترور علما وائمه جماعات و نخست وزیر وقت و … را همانند عمل منافقان زمان پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) دانستند و اظهار داشتند : آیا در چنین شرایطی نظام جمهوری اسلامی باید ساکت می نشست ؟
آیت الله بنابی به تلاش علما و مراجع در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرده و نقش این بزرگواران را در این خصوص تاثیرگذار دانستند .
ایشان با قرائت قسمتی از بیانات آیات عظام صافی ، مکارم شیرازی ، اراکی ، شیخ محمدرضا صافی گلپایگانی ، سیستانی ، بهجت ، بهاالدینی و … در خصوص تمجید از مقام معظم رهبری و انتخاب صحیح ایشان بعنوان ولایت فقیه ، به نقش تاثیر گذار ولایت فقیه در حفظ جامعه اسلامی اشاره کردند .
آیت الله بنابی با اشاره به ترور شخصیت های انقلاب توسط منافقین در اوایل انقلاب ، برخی افراد را  که زیر شجره طیبه انقلاب نشسته و علیه ولایت فقیه و اساس نظام و انقلاب سخن می گویند از زمره همان منافقان دانستند و خاطرنشان کردند : تضعیف انقلاب و رهبری پیامدهایی دارد که قابل جبران نخواهد بود .
ایشان در انتها اظهار داشتند : هدف این نیست که نسبت به فریب خوردگان هتاکی کنیم بلکه باید جامعه را درخصوص خصومت و انحراف آنها آگاه کرده تا فریب این افراد منحرف را نخورند و آگاهی در این خصوص لازم است .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.