حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی : حوادثی مانند زلزله درسی برای همه ماست که چگونه همدیگر را کمک و یاری کنیم
18 نوامبر 2017 - 13:55
شناسه : 4095
بازدید 606
26

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب با عرض تسلیت به بازماندگان حادثه اخیر زلزله کرمانشاه اظهار کردند : حوادثی مانند زلزله درسی برای همه ماست که چگونه همدیگر […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب با عرض تسلیت به بازماندگان حادثه اخیر زلزله کرمانشاه اظهار کردند : حوادثی مانند زلزله درسی برای همه ماست که چگونه همدیگر را کمک و یاری کنیم .

ایشان با قدردانی از همدردی و کمک‌های خودجوش ملت ایران به هموطنان زلزله زده تصریح کردند : در چنین مواقعی بسیار مهم است که روحیه برادری ، اخوت ، عشق به وطن و دین خود را بیش از پیش نمایان سازیم و انتظار داریم مردم شهرستان بناب همچون قبل در این راستا پیش‌قدم باشند .

خطیب جمعه شهرستان بناب سپس با عرض تسلیت بیست و هشتم ماه صفر سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام و پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) به بیان قطره‌ای از ویژگی‌ها و شخصیت آن حضرت پرداخته و گفتند : امانتداری از ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم(ص) بود و به همین جهت لقب امین را به حضرت دادند .

حجت‌الاسلام و المسلمین باقری بنابی همچنین با بیان اینکه حضرت رسول اکرم(ص) همواره سعی داشت ریشه برده و بردگی را از جامعه آن روزگار برداشته و حذف کند ، افزودند : بعد از جریان فتح مکه حضرت دستور آزادی تمام اسیران را صادر فرمودند و این نمونه ای از تلاشهای ایشان در راستای ریشه کن نمودن بردگی آن زمان از جامعه بود .

ایشان با تأکید بر اینکه صفات عالیه پیامبر اکرم(ص) امروز باید به عنوان سبک زندگی ما مورد الگو قرار گیرد ، گفتند : جامعه کنونی ما با ادامه این وضع به کجا می‌رود ؟ و در کدام مسیر قرار خواهد گرفت؟!
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با اشاره به تأکیدات و موعظه‌های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به سبک زندگی در کشور اظهار داشتند : باید با تأسی از زندگانی حضرت رسول اکرم(ص) و سایر ائمه اطهار(ع) و با عمل به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری ، در راستای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه قدم برداریم .

حجت‌الاسلام و المسلمین باقری بنابی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بناب با بیان صفات متقیان از دیدگاه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ، تصریح کردند : انسان با تقوا و با ایمان نباید با اهل داغدیده و مصیبت زده با شماتت سخن بگوید .

ایشان ضمن توصیه اکید به پرستاران برای رسیدگی و توجه بیشتر به بیماران و همدردی با آنها خاطرنشان کردند : گاهاً از بعضی بیمارستان‌ها اخبار ناگوار مبنی بر عدم تحویل بیماران از ناحیه پرستاران شنیده می‌شود ، از این رو انسان‌هایی که طاقت و ظرفیت لازم برای انجام کار پرستاری را ندارند ، نباید دنبال کار پرستاری باشند .

امام جمعه بناب تصریح کردند : افرادی که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند ، بیشتر افراد بیمار و مصیبت زده هستند و از این رو ناسزا گفتن ، ملامت و سرزنش کردن آنها کار پسندیده‌ای نیست. بلکه باید با بیماران  با عطوفت و مهربانی رفتار کرد .

فارس/با تصحیح و اضافه مطلب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.