حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین سید موسی آتش زر
03 دسامبر 2016 - 16:17
شناسه : 1569
بازدید 817
21

حجت الاسلام والمسلمين سيد موسي آتش زر در یازدهم فروردین سال ۱۳۲۰ در شهر بناب دیده به جهان گشود . ايشان تحصيلات کلاسیک خود را تا هشتم قدیم ادامه داده و در سال 1334 وارد حوزه ی علمیه ی بناب گردید . حجت الاسلام و المسلمین آتش زر پس از فراگرفتن دروس مقدمات از محضر […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمين سيد موسي آتش زر در یازدهم فروردین سال ۱۳۲۰ در شهر بناب دیده به جهان گشود .

ايشان تحصيلات کلاسیک خود را تا هشتم قدیم ادامه داده و در سال 1334 وارد حوزه ی علمیه ی بناب گردید .

حجت الاسلام و المسلمین آتش زر پس از فراگرفتن دروس مقدمات از محضر آيت الله حاج شيخ يوسف باقري بنابي و حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ اسماعيل اعلايي « رحمة الله عليهما» عازم شهر مقدس قم گرديد.

ایشان در حوزه علميه قم رسائل و مكاسب را از محضر آيت الله پاياني ، كفايه را از محضر آيت الله سلطاني ، منظومه را از محضر آيت الله شهيد مفتح و اسفار را از محضر علامه طباطبايي فرا گرفت و در دروس خارج فقه و اصول حضرات آيات عظام آقايان بروجردي ، امام خميني و گلپايگاني ( قدس الله اسرارهم)حاضر شد و مدت يك سال نيز در حوزه علميه نجف اشرف از محضر آيت الله شهيد مدني و آيت الله ميرزا كاظم تبريزي بهره برد.

تا به حال مقالاتي از ایشان در عرصه مباحث ديني و مذهبي در مجلات مكتب تشيع و نور دانش به چاپ رسيده است . ايشان همچنين پايان نامه سطح چهار حوزه علميه را در موضوع « متعه » نوشته و از آن دفاع نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد موسي آتش زر از مؤسسين كميته انقلاب اسلامي بناب بوده و در مقاطعي از دوران فعاليت سياسي اجتماعي خود مسئوليت حزب جمهوري اسلامي ، رياست هلال احمر، مسئوليت دفتر فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي و مسئوليت عقيدتي سياسي نيروي انتظامي شهرستان بناب را عهده دار بوده اند .

ایشان در دوران انقلاب همراه با آیت الله شیخ یوسف باقری بنابی به مبارزه بر علیه نظام شاهنشاهی پرداخته و در شهر های بناب ، مراغه و عجبشیر سخنرانی هایی بر علیه طاغوت انجام می دادند .

همزمان با شروع جنگ تحمیلی وظیفه ی خود را حضور در جبهه های حق علیه باطل دانسته و همراه با طلاب جوان به سوی دفاع از اسلام شتافتند و به مدت شش ماه در جبهه هاي غرب و جنوب كشورمان حضور يافت .

ایشان در مدت عمر پربرکت خویش به تدریس علوم دینی نیز مشغول بوده و صدها تن از طلاب از دانش این عالم بهره مند گردیده اند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.