حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین قریشی : ثواب هدایت مردم با هیچ چیز قابل مقایسه نیست
17 دسامبر 2017 - 12:04
شناسه : 4324
بازدید 604
15

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه بناب با حضور حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به ماجرایی از معراج نبی اکرم (ص) اظهار داشتند : پیامبر (ص) فرمودند : زمانی که به معراج رفتم وارد بهشت شدم فرشتگانی دیدم که […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه بناب با حضور حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به ماجرایی از معراج نبی اکرم (ص) اظهار داشتند : پیامبر (ص) فرمودند : زمانی که به معراج رفتم وارد بهشت شدم فرشتگانی دیدم که مشغول ساختن بنا هستند و آجری از طلا و آجری از نقره روی هم میگذارند و مدتی را دست از کار بر میدارند ، علت را پرسیدم ، گفتند : منتظر مصالح هستیم ، پرسیدم : مصالح شما چیست ؟ گفتند : ذکر خدا .
ایشان ادامه دادند : روایت نشانده دهنده این است که عاقبت ما را اعمال ما می سازند و طبق فرموده علما ، عمل جوهر است نه عرض و آن عمل باقی است و هرگز زوال پذیر نخواهد بود .
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کردند : اگر خدا را فراموش نکنیم عنایت ایشان با ما همراه خواهد بود و اگر خدا را فراموش کنیم زحمات ما به جایی نخواهد رسید پس باید اعمال ما ملازم با ذکر باشد و این ذکر لسانی مقدمه ذکر قلبی است و این با خدا بودن غم و غصه را از بین می برد و در تبلیغ دین نیز موفق خواهیم بود .
ایشان با بیان اینکه این مسیر طلبگی مسیر ائمه معصومین است ، گفتند :این توفیق بزرگی است و قدر این را بدانید ، چرا که طبق فرمایش خداوند در آیه 436 سوره مائده هرکسی فردی را احیا کند مثل این است که همه مردم را احیا کرده است و کار تبلیغ چیزی جز زنده کردن دلها نیست .
امام جمعه ارومیه ادامه دادند : حضرت امام صادق (ع) در خصوص این آیه فرمودند : مصداق اماته و احیا را در آیه همان مسیر هدایت است .
ایشان اظهار داشتند : طبق آیه ثواب هدایت با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و مساوی است با حیات همه مردم .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.