حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین نصیری : دستیابی به فقاهت پایان کار نیست و باید مبلغ آن نیز باشیم
14 مارس 2017 - 15:04
شناسه : 2813
بازدید 628
26

جلسه ی قرآنی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر حجت الاسلام و المسلمین نصیری برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین نصیری با بیان آیه ی 122 سوره توبه عنوان کردند : بنیان حوزه های علمیه با این آیه گذاشته شده است . ایشان با بیان اینکه این آیه فقاهت را هدف […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه ی قرآنی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر حجت الاسلام و المسلمین نصیری برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین نصیری با بیان آیه ی 122 سوره توبه عنوان کردند : بنیان حوزه های علمیه با این آیه گذاشته شده است .

ایشان با بیان اینکه این آیه فقاهت را هدف حوزه های علمیه معرفی نموده ، اظهار داشتند : فقاهت پایان کار حوزه ها نیست و باید مبلغ آن نیز باشیم و نهایت تلاش خویش را برای خدمت به جامعه بکار گیریم .

ایشان افزودند : این آیه برنامه طلاب را مشخص میکند پس باید طلاب به فکر رسیدن به فقاهت باشند و تقوا و دیانت را سرلوحه ی کارهای خود قرار دهند و به فکر مشکلات زندکی نباشند زیرا خداوند زندگی طلاب را تضمین نموده است .

حجت الاسلام و المسلمین نصیری با بیان داستانی از عالم وارسته شیخ عبدالله ممقانی ، ایشان را نمونه ای از علمایی برشمردند که تقوا و دیانت را در زندگی خود سرلوحه امورات خود قرار داده بودند که با رعایت آن مسائل ، بارها مورد عنایت باری تعالی قرار گرفته اند .

ایشان با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) ، علما را ظرف های علم و چراغهای هدایت معرفی نمودند .

حجت الاسلام و المسلمین نصیری در ادامه با اشاره به آیه کریمه < إنما یخشی الله من عباده العلماء > و با عنایت به اصول کافی منظور از علما را عالمان دینی دانسته و خاطر نشان کردند : اگر عالم دینی شوید به مقام خشیت الهی دست خواهید یافت که یکی از بالاترین مقامات آدمی است .

ایشان با بیان اینکه در قرآن شغلهای دیگر با لفظ تقسیم بین انسان ها ذکر گردیده اظهار داشتند : نبوت و هدایتگری انسانها با لفظ اصطفی ذکر شده که این نشانگر این است که عالمان دینی از سوی خدا انتخاب شده اند پس اگر به حقیقت این مسیر برسیم پس هرگز تردیدی در دل جای نخواهیم داد و هر لحظه شکر گذار این نعمت خواهیم بود .

ایشان خاطر نشان کردند : نقش هدایت و انسان سازی فقط برای انبیا ، اوصیا و علما اختصاص داده شده است و در ادامه افزودند : قرآن تمام جوانب زندگی بشری اعم از جسمی و روحی آن را مورد بررسی قرار داده و باید علما مبلغ این مسائل مهم زندگی بشری باشند .

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.