حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
خطبه های نمازجمعه مورخه 1398/8/18  امام جمعه موقت شهرستان بناب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اصغری ایراد گردیید.
09 نوامبر 2019 - 11:44
شناسه : 9059
بازدید 615
22

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی جمعه شهرستان بناب با اشاره به آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: در جوامع کنونی انسان اسیر صنعت شده و بر روی ۱۲ هزار کلاهک هسته‌ای نشسته و مدعی است که به واسطه وجود این کلاهک‌ها حکومت خواهند کرد، از این رو یکی […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی جمعه شهرستان بناب با اشاره به آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: در جوامع کنونی انسان اسیر صنعت شده و بر روی ۱۲ هزار کلاهک هسته‌ای نشسته و مدعی است که به واسطه وجود این کلاهک‌ها حکومت خواهند کرد، از این رو یکی از بیچارگی دنیا این است که انسان حق را نشناخته است.

وی اذعان کرد: تنها کسی که در عالم از حق محض و شناخت کافی برخوردار است، حجت خداست و بر همین اساس به ولایت فقیه در زمان غیبت اعتقاد داریم.

خطیب جمعه موقت شهرستان بناب با بیان اینکه در ایجاد ظرفیت در مردم و اجرای حق انسان‌ها مقاومت می‌کنند؛ افزود: مقاومت تا حدی از ناحیه مردم شدید است که امیرمؤمنان (ع) نیز در آن مقطع فرمودند «مرا از دست مردم بگیر»!

حجت الاسلام والمسلمین اصغری، سپس ضمن هشدار در خصوص ترویج و حاکم شدن مسلمانی سکولار در جامعه مسلمانان متذکر شد: مبادا ما نیز مسلمان سکولار باشیم و این روحیه در جامعه ما نظیر برخی کشورها حاکم شود که در وقت خود نماز بخوانیم و روزه بگیریم، خمس و زکات را بدهیم اما در عروسی‌هایمان از خداوند غافل باشیم و یا در معاملات خود در بازار از خداوند غافل شویم.

وی با تأکید بر اینکه قشرهای مختلف مردم ما اعم از بازاری،کارمند و کشاورز باید مسلمان واقعی باشند؛ گفت: اطعام مردم از بزرگ‌ترین عبادات در جامع است ولی خانواده‌های زیادی هستند که با مشکل مواجه هستند و به جهت بی‌پولی نمی‌توانند دختران خود را به خانه بخت بفرستند، از این رو انتظار این است که مقداری از اطعام نیز به این بخش اختصاص داده شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: برخی از بازاریان عزیز اگر نظارت و بازرسی را نمی‌بینند، حداقل این را بدانند که کسی هست که به تمام اعمال و کردار ما نظارت دارد و لازم است، انصاف را در معاملات خود رعایت کرده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری در ادامه خاطرنشان ساخت: اجرای حق انواع و اقسام دارد و آنقدر پیچیده است که روان‌شناسی دقیقی می‌طلبد که برای اجرای دقیق حق کدام سیاست‌ها را پیاده کنیم که یکی از راه‌های آن ایجاد ظرفیت در بین مردم است تا امام عصر (عج) را بیشتر بشناسند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.