حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
خطبه های نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی مورخه( 3-3-98)
24 می 2019 - 18:01
شناسه : 8230
بازدید 651
21

امام جمعه بناب: بهترین راه مبارزه با فساد، فحشاء و بی بند وباری در جامعه ازدواج است ..   حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی: ▫️سوم خرداد سالروز فتح و تسخیر خرمشهر را تبریک و تهنیت عرض می کنم؛ سرنوشت جنگ، یعنی سرنوشت ایران اسلامی در فتح خرمشهر مشخص شد و بقدری حیاتی بود که حضرت […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه بناب: بهترین راه مبارزه با فساد، فحشاء و بی بند وباری در جامعه ازدواج است ..

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی:

▫️سوم خرداد سالروز فتح و تسخیر خرمشهر را تبریک و تهنیت عرض می کنم؛ سرنوشت جنگ، یعنی سرنوشت ایران اسلامی در فتح خرمشهر مشخص شد و بقدری حیاتی بود که حضرت امام (ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد. یعنی این کار عادی نبود.

▫️از مهمترین انگیزه های ازدواج، ایجاد آرامش و آسایش در زن و مرد است، ازدواج وسوسه ها را پایان داده و التهابات و اضطراب های درونی را فروکش و تعادل حاصل می کند؛ و در تعبیر پرمعنا یک نوع اسکان و طمأنینه به روح و جسم انسان حاکم می شود که قابل وصف نیست.

▫️کسی که شرایط ازدواج را دارد اما ترک کرده است، حتماً یک آدم غیرمتعارف و مشکل دار است. نوعاً عَزَب و مجرد تعادل روحی ندارد، انواع ناآرامی های روانی بر روح و جسم آنان مصیطر است و از نظر اجتماعی کمتر احساس مسئولیت می کند.

▫️یکی از اهداف بزرگ ازدواج و تأهّل، تأمین نیازهای جنسی انسان است، چرا که درون هر انسان مجموعه ای از غرائز مختلف و کانونی از خواسته ها و شهوات گوناگون است و هر یک باید بصورت صحیح و اصولی و منطقی ارضاء و اشباع شود و در غیر اینصورت شخصیت فرد در معرض تزلزل و مخاطره قرار می گیرد.

▫️یکی دیگر از اهداف مقدس ازدواج تولید مثل و تولد است، تولید نسل و انسان آفرینی است، شخصیت مرد و زن با داشتن فرزند رو به کمال می رود، فرزند موهبت الهی است. گاهاً مشیت الهی بر این تعلق می گیرد که مؤمنی بی فرزند باشد، در اینصورت انسان تسلیم رضای حق تعالی باید باشد چون خداوند با الطاف خاصّه خود جبران خواهد کرد و خداوند به مصالح و مفاسد انسانها آگاه است.

▫️پدران و مادران و بزرگترها! آی مسلمانان بیایید از مقدمات امراض روحی و جسمی خطرناک و مهلک در جوامع اسلامی پیشگیری کنید، مجردها را متأهل و بی سرو سامان ها را سامان دهید.

▫️ای مسئولان و سیاستگذاران قوای سه گانه! ارزشها و کشور ولایت آل محمد (ص) را دریابید و جامعه جوان را از خطرات لجام گسیخته برهانید. نه در قول و وعده بلکه در عمل و برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات قاطع و سریع و با دادن امتیاز جدی، سهل و آسان عملاً نسل مجرد را به ازدواج تشویق، ترغیب و تحریک کنید که بهترین راه مبارزه با فحشاء و منکرات همین است.

▫️با محدودیت و بگیر و ببند و زندان کاری پیش نخواهد رفت، بهترین راه مبارزه با فساد و بی بند و باری ازدواج است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.