حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
درس اخلاق در محضر حجت الاسلام و المسلمین خیریان
20 ژوئن 2017 - 17:20
شناسه : 3383
بازدید 604
21

درس اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب دوشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین خیریان مدیر مدرسه علمیه مؤمنیه قم برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین خیریان با بیان روایتی در خصوص عمل به همراه تقوا ، طلاب را به توجه به کیفیت عمل توصیه نموده و خاطرنشان کردند : ما […]

ارسال توسط :
پ
پ

درس اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب دوشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین خیریان مدیر مدرسه علمیه مؤمنیه قم برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین خیریان با بیان روایتی در خصوص عمل به همراه تقوا ، طلاب را به توجه به کیفیت عمل توصیه نموده و خاطرنشان کردند : ما باید به دنبال انجام وظیفه خود باشیم و کیفیت را فدای کمیت نکنیم گرچه عملی که میخواهیم انجام دهیم عمل کم و ناچیزی باشد .

ایشان با اشاره به خطبه 192 نهج البلاغه ، شش هزار سال عبادت ابلیس را متذکر شده و اظهار داشتند : ابلیس بخاطر عدم اطاعت از خداوند در مورد سجده به حضرت آدم (ع) کل اعمالش زایل گردیده و از درگاه ربوبیت رانده شد .

مدیر مدرسه مرمنیه قم ادامه دادند : ماجرای ابلیس و عدم سجده او به حضرت آدم (ع) نشانگر اهمیت تفکر به موقع است که احادیث زیادی نیز در این خصوص از ائمه معصومین (ع) وارد شده است .

ایشان حر ابن یزید ریاحی و حبیب ابن مظاهر را از نمونه های بارز این مسأله دانستند که با لحظه ای تفکر و تأمل راه سعادت را پیش گرفتند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.