حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی ،نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها
09 می 2017 - 9:56
شناسه : 3195
بازدید 623
25

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب همزمان با هفته معلم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی ،نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها دوشنبه شب با حضور مدعوین ، امام جمعه بناب ، مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید . در ابتدای مراسم […]

ارسال توسط :
پ
پ

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب همزمان با هفته معلم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی ،نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها دوشنبه شب با حضور مدعوین ، امام جمعه بناب ، مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید .

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین مروی به ایراد سخنرانی پرداختند .

حجت الاسلام و المسلمین مروی در ابتدا با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر(عج) پیرامون شرایط زمان و وظایفی که طلاب در این زمان به دوش دارند سخن گفتند .

ایشان با اشاره به حدیث < إذا أراد الله به خیرا فقهه فی الدین > سمت طلبگی را ، سمت هدایت و رهبری دینی مردم و عهده داری مسئولیتی در امتداد مسئولیت پیغمبران و ادامه دهنده رسالت أنبیا دانستند .
حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه کسی که طالب دین است در هر گام ملائکه بالهایشان را زیر قدم های او می گسترانند این راه را راهی سعادتمندانه دانسته و خاطرنشان کردند : طالب علم دین و وارث پیغمبران در فکر آینده خود نیست زیرا قدم گذارنده در این مسیر باید خودش را مجهز به علم و تقوا کند و به تکلیفی که خدا بر عهده اش گذاشته عمل کند .
ایشان امام راحل را نمونه ای از این قبیل از افراد معرفی نموده و عنوان کردند : ایشان در مسیر انقلاب به فکر انجام تکلیف خود بوده و هرگز به فکر ایجاد حکومت دیگر نبودند پس طلاب باید به فکر انجام وظیفه باشند و تقدیر کار را به خدا بسپارند .

ایشان راه تفقه در دین را راهی پربرکت دانسته و به برکت زندگی امام راحل اشاره کردند .
نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها با اشاره به اینکه در دوران رنسانس مرگ دین را اعلام کردند یادآور شدند : با گذشت ده ها سال ، انقلاب اسلامی نگاه به دین را تغییر داد و دین دوباره زنده شد .

ایشان متذکر شدند : انقلاب اسلامی نه تنها دین اسلام بلکه همه ادیان را زنده کرد و با این انقلاب مذهب تشیع مطرح شد .
حجت الاسلام و المسلمین مروی ادامه دادند : پدیده اسلام نیز مثل هر پدیده دیگری در تیررس آفات است و دشمنان همیشه برای پا نگرفتن اسلام تلاش نموده اند
چونکه متوجه شده اند این دین از بین رفتنی نیست .
ایشان با بیان اینکه یکی از آفتها جعل حدیث می باشد به تلاشهای بنی العباس در تحریف احادیث و تلاشهای امام صادق (ع) و امام باقر (ع) در راستای حفظ دین اشاره کردند .
ایشان با بیان اینکه دشمنان اسلام از رأس اسلام به فکر از بین بردن دین بودند ، تلاش دشمنان را در عصر حاضر ایجاد جنگ نرم همانند جنگ فرهنگی دانستنه و عنوان کردند : دشمنان در پی اینند عطشی را که در جوامع به دین ایجاد شده زهرآلود کنند و اینجاست که وظیفه طلبه روشن می شود .
حجت الاسلام و المسلمین مروی طلاب را به مطالعه آثار شهید مطهری توصیه نمودند تا روش شناخت دین و منطق دفاع از دین را بیاموزند .
ایشان علت گریز برخی مردم از دین را تعبیرات نادرست از دین و عدم شناخت دین معرفی نموده و خاطرنشان کردند : مبلغ دین باید شناخت درست و کاملی از دین داشته باشد .
ایشان در این راستا توصیه هایی را به طلاب متذکر شدند .

حجت الاسلام و المسلمین مروی در ادامه سخنان خویش با اشاره به حوزه انقلابی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توجه حوزه ها به انقلاب ، خاطرنشان کردند :
طلاب نباید نسبت به انقلاب بی تفاوت باشند و برای طلبه انقلابی شاخص ها ی تخصصی ذکر شده که یکی از این شاخص ها به روز بودن در امور تبلیغی و … است
ایشان با بیان اینکه خواستگاه ابن انقلاب از روحانیت آغاز شده و روحانیت و انقلاب به هم تنیده شده اند به تلاش دشمنان برای جدایی روحانیت از انقلاب اشاره کردند .

در ادامه این مراسم از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب تجلیل به عمل آمد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.