حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
مراسم وحدت حوزه و دانشگاه
20 دسامبر 2016 - 10:25
شناسه : 1970
بازدید 580
22

مراسم وحدت حوزه و دانشگاه دوشنبه شب با حضور دانشجویان واساتید دانشگاه های دولتی ، آزاد و پیام نور بناب ، فرماندار و روسای ادارات در حوزه ی علمیه ی حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید . در ابتدای مراسم گروه تواشیح بینات بیت القرآن به تواشیح خوانی پرداختند . در ادامه آیت الله سید حسن […]

ارسال توسط :
پ
پ

مراسم وحدت حوزه و دانشگاه دوشنبه شب با حضور دانشجویان واساتید دانشگاه های دولتی ، آزاد و پیام نور بناب ، فرماندار و روسای ادارات در حوزه ی علمیه ی حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید .

در ابتدای مراسم گروه تواشیح بینات بیت القرآن به تواشیح خوانی پرداختند .

در ادامه آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به ایراد سخنرانی پرداختند .

ایشان با اشاره به اینکه عنصر اختلاف در زندگی بشر نقشی مخرب ایجاد کرده ادامه دادند اختلاف در دین از خطرناک ترین اختلافات است که از اول اسلام تلاش دشمنان بر این بوده که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کننند .

آیت الله عاملی اختلاف افکنی را بعنوان یک ابزار در دست دشمنان معرفی نموده و به قسمتی از تلاشهای دشمنان همچون داعش و وهابیت در از بین بردن دین اشاره فرمودند .

نماینده ی ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه اختلاف با تقوا و علم از بین نمی رود خاطرنشان کردند تنها راه از بین بردن اختلافات تمسک به امامت و مرجعیت دینی است .

امام جمعه ی اردبیل با اشاره به اینکه یکی از اختلاف افکنی های دشمنان ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه است ، اختلاف در مفاهیم را یکی از اساسی ترین عامل این اختلاف برشمردند و اظهار امیدواری کردند که با همت حوزویان و دانشگاهیان این اختلاف هرچه سریعتر از بین برود .

ایشان در ادامه ریشه های این اختلافات ایجاد شده در دین را جهالت و منیت معرفی نموده و از بین رفتن این جهالت را در گرو بصیرت دانستند .

در ادامه ی جلسه دکتر یوسفی استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه بعنوان نماینده ی دانشجویان در ابتدای فرمایشات خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه اشاره نموده و با بیان اینکه در گذشته جامعه ی اسلامی جامعه ای پیشرفته در عرصه ی علمی بوده خاطرنشان کردند : اکنون دشمنان با اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه در صدد کند کردن این پیشرفت علمی می باشند .

ایشان در ادامه به بیان تفاوت های جامعه ی غربی و اسلامی پرداخته و نبود اخلاق در جامعه ی غربی را یکی از بارزترین این تفاوت ها برشمردند .

دکتر یوسفی با اشاره به وظایف دانشگاهیان ، یکی از بارزترین وظایف حوزه را روشنگری دانستند .

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.