حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
کارگاه مهارت افزایی رسیدن به اهداف طلبگی
17 ژانویه 2017 - 11:48
شناسه : 2496
بازدید 607
20

کارگاه مهارت افزایی رسیدن به اهداف طلبگی دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام و المسلمین کرمی روان شناس و استاد حوزه و دانشگاه در مسجد الرضا (ع) قم برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین کرمی در ابتدا به اهداف طلبگی اشاره کرده و شناخت وجود انسان و انتظارات خدا از آن موجود را لازمه […]

ارسال توسط :
پ
پ

کارگاه مهارت افزایی رسیدن به اهداف طلبگی دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام و المسلمین کرمی روان شناس و استاد حوزه و دانشگاه در مسجد الرضا (ع) قم برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین کرمی در ابتدا به اهداف طلبگی اشاره کرده و شناخت وجود انسان و انتظارات خدا از آن موجود را لازمه ی ابتدایی برای شناخت هدف از طلبگی دانستند .

ایشان با اشاره به آیه ی نفخت فیه من روحی و با اشاره به خلیفۀ اللهی انسان ویژگی های موجود در خدا را در وجود انسان لازم دانستند و با اشاره به آیاتی از قرآن برتری انسان به فرشتگان را متذکر شدند .

ایشان با بیان اینکه هدف اصلی از زندگی انسانها پرورش روح الهی به ودیعه گذاشته شده در انسان است این پرورش را بدون راهنما غیر ممکن دانسته و طلاب را راهنمای مردم معرفی کرده و اظهار امیدواری کردند :طلاب باید به مقامی برسند که با راهنمایی صحیح انسانها باعث به عزت رسیدن آنها شوند .

حجت الاسلام کرمی در ادامه با بیان اینکه رسیدن به هدف از طلبگی نیازمند اهداف متوالی است ، عالم بودن به دین و زمان ، تسلط به علم خود در جهت استفاده صحیح از آن و امین جامعه بودن را از آن مهم برشمردند .

ایشان در ادامه رسیدن به این اهداف را نیازمند داشتن ویژگی هایی در طلاب دانستند که از آن موارد می توان به داشتن آرامش لازم برای تمییز حق از باطل ،فرزند زمان بودن ، داشتن مهارت های ارتباطی ،داشتن مهارت لازم برای رسیدن به رشد و کمال ، یقین داشتن به یاری امام زمان ، اهل عبادت بودن و تلاش در راستای به دستیابی دانش واقعی اشاره کرد .

حجت الاسلام و المسلمین کرمی خاطرنشان کردند : رسیدن به آرامش که یکی از مهمترین ارکان زندگی بشر است مستلزم ایجاد نظم در امور زندگی و داشتن سلامت تن می باشد  .

ایشان در ادامه برای داشتن مهارت های ارتباطی ، طلاب را به کار روی لغات ، مخاطب شناسی و طرز بیان تشویق نمودند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.