حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
آیت الله بنابی : اگر هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون انقلابی وجود نداشت و یا اینکه انقلابمان تبدیل به انقلاب روشنفکری آمریکایی شده بود
27 سپتامبر 2017 - 22:18
شناسه : 3883
بازدید 706
18

ظهر روز سه شنبه ، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب بمناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه بناب به روشنگری جنگ تحمیلی پرداختند . آیت الله بنابی با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب اظهار داشتند : در آن زمان هنوز کارها سر و سامان […]

ارسال توسط :
پ
پ

ظهر روز سه شنبه ، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب بمناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه بناب به روشنگری جنگ تحمیلی پرداختند .

آیت الله بنابی با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب اظهار داشتند : در آن زمان هنوز کارها سر و سامان نیافته بود که رژیم بعث عراق به کشور حمله کرد و در ابتدا دلهره در دل مردم وجود داشت ولی بعد از گذشت چندین ماه و با دلاوری ها و استقامت ملت غیور ایران مسأله جنگ برای مردم عادی شد .

ایشان با بیان اینکه این حمله با حمایت بلوک شرق و غرب و منافقین عرب به ویژه عربستان همراه بود خاطرنشان کردند :طبق آیه شریفه <یدالله فوق أیدیهم> ، باری تعالی نظر لطف خود را شامل این نظام و انقلاب کرد و نشان داد که این مملکت بدون صاحب نیست .

آیت الله بنابی با اشاره به مشکلات تسلیحاتی در زمان جنگ تحمیلی ، تبعیت از فرمان امام خمینی (ره) و مقاومت را عامل پیروزی در جنگ تحمیلی دانسته و اظهار داشتند : در برخی مواقع که همسایگان احتمال پیروزی ایران را در جنگ میدادند صلح را پیشنهاد می دادند که امام تا برگرداندن آخرین وجب از خاک میهن اسلامی صلح را قبول نکردند .

ایشان بیان داشتند : ایران اسلامی بعد از هشت سال مقاومت نه تنها پیروز نظامی این نبرد شد بلکه پیروز سیاسی این نبرد نیز ایران بود زیرا مشخص شد که آغازگر جنگ عراق بود .

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با روشنگری مقام والای شهید و شهادت ، خطاب به خانواده معظم شهدا اظهار داشتند : شهادت یک خیر گران است و نصیب هرکسی نمی شود .

ایشان ادامه دادند : شهدای جنگ تحمیلی کار بزرگی را انجام دادند و نظام اسلامی را به هدف نهایی خود رساندند ، در حالیکه برخی از کشور ها در  راه رسیدن به اهداف خود کشته های زیادی نسبت به شهدای ما داده اند ولی هنوز نیز گرفتارند .

آیت الله بنابی با اشاره به دستاوردهای جنگ تحمیلی ، به آبدیده شدن جوانان ، آگاهی به مسایل نظامی و … اشاره کردند .

ایشان کسب عزت برای شیعه را که قبلا با تبلیغات دین خشن و افراطی در صدد از بین بردن آن بودند از دستاوردهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برشمردند و خاطر نشان کردند : تقویت تشیع که بخاطر انقلاب و جنگ تحمیلی صورت گرفت در این چند هزار سال انجام نگرفته بود .

آیت الله عبدالمجید باقری بنابی به عدم استقلال در تصمیم گیری ها و دخالت غرب در امور کشور در دوران شاهنشاهی اشاره کردند و از بین رفتن دیکتاتوری های منطقه را نتیجه انقلاب ایران دانسته و به کمک های ایران به سوریه و عراق و حزب الله اشاره کردند و این مسائل را نتیجه انقلاب اسلامی و مقاومت هست ساله در جنگ تحمیلی برشمردند .

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی خسارت های زیادی در پی داشت ، خاطرنشان کردند : اگر هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون انقلابی وجود نداشت و یا اینکه انقلابمان تبدیل به انقلاب روشنفکری آمریکایی شده بود ، در حالیکه هدف تنها حاکم شدن اسلام در جامعه است .

آیت الله بنابی در انتها با اشاره به تعداد شهدای طلبه و روحانی که در نسبت جمعیتی ، حوزه های علمیه بیش از 4 برابر دیگر اقشار جامعه شهید دادند ، طلاب را به ادامه راه شهیدان و به روشنگری و تبلیغ در خصوص انقلاب و دفاع مقدس توصیه نمودند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.