حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
آیت الله رسولی محلاتی : طلاب باید به عنوان مرشدین طریق انبیا در هدایت مردم کمال دقت را داشته باشند.
23 آگوست 2016 - 17:01
شناسه : 534
بازدید 616
23

نماینده ویژه مقام معظم رهبری گفت : تحصیل و درس خواندن برای طلاب مهم است ولی اگر در کنار آن تهذیب نفس، عمل به احکام الهی و به جا آوردن واجبات و مستحبات وجود نداشته باشد، به جایی نمی‌رسد. آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماینده ویژه مقام معظم رهبری گفت : تحصیل و درس خواندن برای طلاب مهم است ولی اگر در کنار آن تهذیب نفس، عمل به احکام الهی و به جا آوردن واجبات و مستحبات وجود نداشته باشد، به جایی نمی‌رسد.

آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب در جمع اساتید، روحانیون و طلاب این حوزه از امام راحل به عنوان بزرگ‌ترین الگو برای طلاب حوزه‌های علمیه یاد کرد و اظهار داشت: حضرت امام(ره) در تمام موارد صاحب نظر بوده‌اند و آنچه ایشان را به این مقام و مرتبه رسانده بود، خودساختگی و عمل به واجبات و مستحبات بود .

نماینده ویژه مقام معظم رهبری نظم در امور، ارشاد و هدایت در طریق انبیای الهی را برای طلاب متذکر شد و افزود: برخلاف تبلیغات دشمنان اسلام دین عطوفت و مهربانی است و طلاب باید به عنوان مرشدین طریق انبیاء در هدایت مردم کمال دقت نظر را داشته باشند.

آیت الله رسولی محلاتی از حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم و کم نظیر کشور یاد کرد و گفت: به استناد گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده این حوزه از لحاظ دروس، محتوا، اخلاق و تعهد در کشور از حوزه‌های نمونه است.

وی تصریح کرد: این حوزه از بدو انقلاب اسلامی مورد توجه امام (ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بوده و همیشه پیگیر مسائل این حوزه هستند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب نیز با ارائه گزارشی از سابقه فعالیت این حوزه گفت: فعالیت این حوزه به‌صورت تمام وقت است و در حال حاضر بیش از 500 طلبه در آن در حال تحصیل علوم حوزوی و دینی هستند و سالانه نزدیک به 70 نفر از آن فارغ التحصیل می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مجیدباقری‌بنابی افزود: دو کتابخانه عمومی و تخصصی وجود دارد که در آن‌ها بیش از 32 هزار جلد کتاب وجود دارد و مورد استفاده طلاب علوم دینی قرار می گیرد.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان در 2 بخش خواهران و برادران نسبت به تربیت طلاب علوم دینی اهتمام داشته و یکی از حوزه‌های بزرگ و بسیار قوی کشور به‌شمار می‌آید.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.