حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1381 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
اولین وظیفه روحانیون «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی»است
17 سپتامبر 2016 - 10:58
شناسه : 805
بازدید 604
22

رهبر انقلاب: اولین وظیفه روحانیون «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی»است/ حوزه‌های علمیه و روحانیون باید فضای مجازی را بشناسند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درجلسه درس خارج فقه (افتتاحیه) سه شنبه ۱۶ شهریور: ?اولین و مهمترین وظیفه روحانیون «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی»است. ?حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از […]

ارسال توسط :
پ
پ

رهبر انقلاب: اولین وظیفه روحانیون «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی»است/ حوزه‌های علمیه و روحانیون باید فضای مجازی را بشناسند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درجلسه درس خارج فقه (افتتاحیه) سه شنبه ۱۶ شهریور:

?اولین و مهمترین وظیفه روحانیون «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی»است.

?حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.

? «بصیرت» یعنی بدانیم جوانِ امروز چه نیازهایی دارد و بر لوح دل آماده و مشتاق او، چه چیزی نقش بسته یا باید نقش ببندد؟

?دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا، به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است و امروز این کار در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

?حوزه‌های علمیه و دانایان مذهب باید قابلیت مواجه شدن با لشکر عظیم دشمن را در خود ایجاد کنند.

?ناآشنایی برخی مبلغان دینی با ابزارهای جدید رایانه‌ای و همچنین عدم درک درست از اهمیت مسئله فضای مجازی در برخی مسئولان مایه تاسف است.

?فضای مجازی، به صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده از فرصتهای آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد و در همین خصوص، شورای‌عالی فضای مجازی با هدف تمرکز در فکر، تصمیم و اقدام تشکیل شد.

?شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها از جمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه است.

?این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد، زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست، بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.