حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1381 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی
09 اکتبر 2017 - 11:51
شناسه : 3927
بازدید 601
20

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با بیان حدیث قدسی مبنی براینکه همه شما در بیراهه و ضلالت و سرگردانی قرار دارید مگر آنانکه من […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب در محضر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با بیان حدیث قدسی مبنی براینکه همه شما در بیراهه و ضلالت و سرگردانی قرار دارید مگر آنانکه من هدایتشان کردم ،اظهار داشتند : بشر همیشه اسیر نفس استو انواع وسوسه ها انسان را در محاصره دارد .

ایشان با اشاره به سوره هایی از قرآن از جمله سوره ناس و فلق ، خاطرنشان کردند : انسان همیشه در معرض هوای نفسانی است و باید در این جنگ و درگیری درونی که جنگ نور و ظلمت و حق و باطل است به خدا پناه برد .
امام جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه در این شرایط ، لطف الهی است که شامل انسان می شود و باید خودمان را به خدا بسپاریم ، افزودند : لطف خداست که انسان را شب و روز از چاههای ظلمانی نجات می دهد .
ایشان خاطرنشان کردند : بدون مجاهدت ، هدایت صورت نمی گیرد پس باید در این راستا سعی و تلاش خود را بکار بگیریم .
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی اظهار داشتند : با توجه به تاریخ می بینیم که عده ای سعی و تلاش کردند و خدا نیز در همه سختی ها دستشان را گرفت و در آخر ابوذر ، عمار ، شهدای کربلا و … شدند و بالعکس عده ای همچون قوم بنی اسرائیل را می بینم که راه کج رفتند و از راه حق برگشتند و به ضلالت افتادند و خداوند هدایتش را از آنها برداشت و خداوند کسی را گمراه نمیکند بلکه راه هدایت را از او بر می دارد و به ضلالت می روند .
ایشان در ادامه با تمجید از آیت الله عبدالمجید باقری بنابی ، طلاب را به بهره مندی از وجود پربرکت ایشان توصیه نمودند .
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی در انتها با اشاره به زندگانی علما که با جهاد با نفس و با عنایت خداوند به مقامات عالیه رسیدند ، اظهار داشتند : مقدمات عبادت اتیان واجبات ، بجا آوردن مستحبات و … است و در کنار این مسائل باید به بحث و تلاش علمی نیز توجه داشته باشیم .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.